Heb Xantia van 97 1.8 injection . Loopt okee maar vooral bij bocht naar links of rechts gaat die even slecht lopen en stotteren. Brandstoffilter is vervangen en heb onder kap niets kunnen vinden . Wie heeft een tip ?
Edit rené
topictitel aangepast, het is geen spelshow natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
hey messchien ergens een slecht contact kabel breukje in de ontsteking ?
gr sjoerd
Heb ik al zoveel mogelijk bekeken en motor reageert nergens op trekken of buigen aan de kabels etc. Ook nog ingespoten tegen vocht . Luchtfilter en luchtfilterhuis nagekeken en is okee incl de ingang voor . Ook nog tijdje zonder gereden om verschil te voelen evt maar blijft gelijk met of zonder filter .
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
ook de massa kabels ?
Heb het blok naast de accu met alle massakabels nagelopen en is okee . Verder nog andere massakabels die vervelend kunnen doen ?
Water in de brandstoftank?
Zou je eens kunnen bekijken door de pomp uit de tank te trekken.
Zolang de auto rechtuit rijd krijgt de pomp brandstof aangeboden.
Maar tijdens het nemen van een bocht zal het water naar één kant van de tank “slingeren” en door de pomp worden meegenomen.
Op dat moment spuit je naast brandstof ook een beetje water in, met sputteren als gevolg.
Groet, Piet
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
ger schreef:Heb het blok naast de accu met alle massakabels nagelopen en is okee . Verder nog andere massakabels die vervelend kunnen doen ?
op de versnellingsbak zit ook nog een massa kabel
Klopt maar die is ook toen losgeweest en schoongemaakt en weer vastgezet .
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Verstopte aanzuigleiding in de tank? Ontluchting van de tank verstopt?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Als het goed is, dan zijn er meer topic’s over een 1.8i motor en stotteren in de bochten, in bijna alle gevallen is het de brandstofpomp zelf.
Heeft de 1.8 8v geen losse MAP sensor die met een slangetje verbonden is? Dat slangetje zou ik ook even nalopen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Bedankt voor alle tips en ga dat ook nog even nalopen . Laat weten hoe dat is gelopen natuurlijk .