deur63 schreef:voge schreef:Ik heb zojuist een witte BX 1.4e uit 1986 gekocht, echt een basisbak! De firma Hesselink gaat er nog het nodige laswerk aan verrichten. Het subframe was nog perfect, echt geen spatje roest op te zien. Het linkervoordeurscharnier zat wel los, dit wordt dus gelast. Voor de rest is ‘t (als ik klaar ben met HEEEEL VEEEEL poetswerk) nog best een mooie auto om te zien. Zeker de binnenkant ziet er heel erg goed uit!! In de loop van volgende week ga ik ‘m ophalen
Heej, dat is toch niet die witte met dat beige interieur die achter op het terrein bij hesselink stond?
Dat is ‘m wel inderdaad.. Ziet er echt heel slecht uit maar, we hebben de auto vandaag eens tevoorschijn gehaald en hij is helemaal nog niet zo slecht hoor! Interieur is nog heel netjes, ik denk dat de vorige eigenaar een keer heeft geinvesteerd in nieuwe bekleding. Het is ook wel een beetje een liefhebber geweest want er zitten bijvoorbeeld citroen ventieldopjes en spatlappen op.. wel grappig
zandvoorta schreef::photo :photo :photo
Sorry, had vandaag m’n camera niet bij me… Ik moet maandag toch naar Hesselink, zal ‘m dan meenemen als ik eraan denk!
voge schreef:Dat is ‘m wel inderdaad.. Ziet er echt heel slecht uit maar, we hebben de auto vandaag eens tevoorschijn gehaald en hij is helemaal nog niet zo slecht hoor! Interieur is nog heel netjes, ik denk dat de vorige eigenaar een keer heeft geinvesteerd in nieuwe bekleding. Het is ook wel een beetje een liefhebber geweest want er zitten bijvoorbeeld citroen ventieldopjes en spatlappen op.. wel grappig
nouhou, die wilde ik ook al hebben
doe je er wel voorzichtig mee? voor zover ik me kan herinneren was het een plaatje met bijzonder weinig (geen) roest aan de onderzijde van de portieren. Er stond daar nog een witte (zonder achterklep) waar de onderzijde van de portieren weggeroest was.
En ze waren bij de firma Hesselink helemaal verrast dat er nog belangstelling was voor zo’n oud ding, en helemaal omdat ik mijn TZI ervoor wegdeed… Maar er zit wel wat roest aan hoor. Het scharnier van de linkervoordeur is losgeroest en aan de rechterkant zit er onder de voordeur en achter de achterdeur wat roest die echt uit de balk geslepen moet worden. Aan de linkerkant is het allemaal goed op te lossen door het blank te maken en opnieuw in de lak te zetten. Ik denk wel dat dit een hele mooie auto kan worden inderdaad! Ik vond het echt verbazend dat het subframe nog helemaal in de originele lak was…
voge schreef:Ik vond het echt verbazend dat het subframe nog helemaal in de originele lak was…
Mijn subframe is door de vorige eigenaar enkele jaren geleden al vervangen, een type 1 die 19 jaar lang droog in een garage heeft gestaan en maar 100.000km’tjes heeft ... jaja
Groets Sam
Gefeliciteerd hoor. Een typ 1 is toch wat byzonders. En die 150 motortjes snorren ook erg prettig.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
voge schreef:En ze waren bij de firma Hesselink helemaal verrast dat er nog belangstelling was voor zo’n oud ding, en helemaal omdat ik mijn TZI ervoor wegdeed… Maar er zit wel wat roest aan hoor. Het scharnier van de linkervoordeur is losgeroest en aan de rechterkant zit er onder de voordeur en achter de achterdeur wat roest die echt uit de balk geslepen moet worden. Aan de linkerkant is het allemaal goed op te lossen door het blank te maken en opnieuw in de lak te zetten. Ik denk wel dat dit een hele mooie auto kan worden inderdaad! Ik vond het echt verbazend dat het subframe nog helemaal in de originele lak was…
gefeliciteerd!!! en dat alle type 1 bx-en blijven bestaan!
natuurlijk zijn ze verrast, die mensen kunnen vaak alleen nog maar “verstandig” denken. zo ben ik laatst uitgelachen door een ANWB-man.
ze zien niet dat iemand plezier aan zo’n auto kan beleven.
en veel succes met het opknappen, klinkt allemaal niet dramatisch
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Vorig jaar stond er op citromobiel een schitterende witte type 1 14nix. Superstaat. Volgens mij compleet gerestaureerd in orginele staat. Zal vanavond eens kijken of ik de foto weer kan vinden en of de auto hier bekend is.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
voge schreef:En ze waren bij de firma Hesselink helemaal verrast dat er nog belangstelling was voor zo’n oud ding, en helemaal omdat ik mijn TZI ervoor wegdeed… Maar er zit wel wat roest aan hoor. Het scharnier van de linkervoordeur is losgeroest en aan de rechterkant zit er onder de voordeur en achter de achterdeur wat roest die echt uit de balk geslepen moet worden. Aan de linkerkant is het allemaal goed op te lossen door het blank te maken en opnieuw in de lak te zetten. Ik denk wel dat dit een hele mooie auto kan worden inderdaad! Ik vond het echt verbazend dat het subframe nog helemaal in de originele lak was…
Lijkt er in ieder geval op dat ie nog in behoorlijk goede staat is, gezien de leeftijd dan hè. Ik ben in ieder geval blij dat je em gekocht heb (hoeveel kostte ie ook alweer?), en dat ie gered is van de sloop. Veel plezier ermee
deur63 schreef:Lijkt er in ieder geval op dat ie nog in behoorlijk goede staat is, gezien de leeftijd dan hè. Ik ben in ieder geval blij dat je em gekocht heb (hoeveel kostte ie ook alweer?), en dat ie gered is van de sloop. Veel plezier ermee
Volgens mij is ‘ie inderdaad nog in redelijke staat, is ook wel van een liefhebber geweest, gezien de citroen ventieldopjes en de ‘nieuwe’ bekleding. Ik hoop inderdaad dat ik er veel plezier aan ga beleven, bedankt!!! De prijs komt ongeveer op 500 euro uit inclusief het laswerk en een jaar APK. Ik weet het niet precies omdat we de afspraak hebben gemaakt dat ik m’n TZI inruil, de 14e met laswerk, apk en nog wat andere dingetjes krijg en een grote beurt voor de TZD Turbo. Het overige geld mag ik later nog aan onderhoud besteden.
zandvoorta schreef:Vorig jaar stond er op citromobiel een schitterende witte type 1 14nix. Superstaat. Volgens mij compleet gerestaureerd in orginele staat. Zal vanavond eens kijken of ik de foto weer kan vinden en of de auto hier bekend is.
Ben benieuwd, foto’s van een type 1 zijn natuurlijk altijd welkom!!! Ik hoorde dat er in het eerste jaar type 1 nog een iets ander dashboard was dan in de latere jaren van het eerste type. Weet iemand hier meer van? (Wouter?)(foto’s?)
stoterstangen90 schreef:Gefeliciteerd hoor. Een typ 1 is toch wat byzonders. En die 150 motortjes snorren ook erg prettig.
Een type 1 is zeker bijzonder, het heeft voor mij toch net wat meer dan een latere BX… Ervaringen over het motortje heb ik nog maar weinig gehoord.. Vertel???
enne, Sam, je bent me nu wel erg jaloers aan het maken hoor!!! Maar misschien is dit ook wel niet het originele subframe zit ik me nu in te denken. Het staat echt nog perfect in de lak, als nieuw…
Verder natuurlijk allemaal bedankt voor de felicitaties!!! Ik hoop dat ik deze type 1 nog lang op de weg kan houden!!!
voge schreef:Ben benieuwd, foto’s van een type 1 zijn natuurlijk altijd welkom!!! Ik hoorde dat er in het eerste jaar type 1 nog een iets ander dashboard was dan in de latere jaren van het eerste type. Weet iemand hier meer van? (Wouter?)(foto’s?)
Toevallig heeft Wouter me dat eens haarfijn uitgelegd.
Het eerste jaar was het dashboard van de type 1’s een stuk hoekiger (bij de knoppen van oa de verlichting). in de latere type1 dashboarden is dat ietsjes afgerond. Ik heb nog nooit echt het verschil gezien, maar ik heb ook nog nooit een type1 dash van dichtbij gezien ops:
deur63 schreef:voge schreef:Ben benieuwd, foto’s van een type 1 zijn natuurlijk altijd welkom!!! Ik hoorde dat er in het eerste jaar type 1 nog een iets ander dashboard was dan in de latere jaren van het eerste type. Weet iemand hier meer van? (Wouter?)(foto’s?)
Toevallig heeft Wouter me dat eens haarfijn uitgelegd.
Het eerste jaar was het dashboard van de type 1’s een stuk hoekiger (bij de knoppen van oa de verlichting). in de latere type1 dashboarden is dat ietsjes afgerond. Ik heb nog nooit echt het verschil gezien, maar ik heb ook nog nooit een type1 dash van dichtbij gezien ops:
je was toch bij Hesselink wezen kijken naar deze type 1?? Of heb je dat alleen even in het voorbijgaan gedaan? (je mag het wonder wel een keer komen aanschouwen hoor ) Ik hoop dat Wouter er een foto van heeft in zijn ongelofelijke archieven, het 2e model type 1 dash ga ik vast beter leren kennen
voge schreef:je was toch bij Hesselink wezen kijken naar deze type 1?? Of heb je dat alleen even in het voorbijgaan gedaan? (je mag het wonder wel een keer komen aanschouwen hoor ) Ik hoop dat Wouter er een foto van heeft in zijn ongelofelijke archieven, het 2e model type 1 dash ga ik vast beter leren kennen
Die witte type1 bij Hesselink? daar heb ik echt een hele tijd naar staan kijken en dagdromen. wat een fantastische auto vond ik dat… ik heb echt iedereen verteld over *die* witte type1 met dat magische beige interieur. Ik vond het alleen zo jammer dat het een 14 was, en geen 16..
ik kom in ieder geval absoluut eens kijken wanneer je em hebt, zoals je vast al weet ben ik fan van witte type1’s (zie avatar).
Ik weet zeker dat Wouter er foto’s van heeft, maar issie niet in frankrijk op het moment? kan dus wel even duren eer ie foto’s post.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Kent iemand deze:
Echt in schitterende staat
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Volgens RDW zelfs eerste eigenaar auto
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl