Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
onze 16V redder
goed werk
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
De felbegeerde c-stijl speakers.
Hee precies die speakers zitten ook in mijn GTi. Niks origineels aan verder, maar ze doen ‘t prima en passen erg mooi op die plek!
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Wat een prachtkleur blijft dat toch, Gris Axinite!
Strakke bak hoor!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Mooi zeg!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Mooi werk Willem. Ziet er erg goed uit zo, complimenten.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Heel mooi geworden!
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Netjes!
En als je nog een ruitenwisserarm zoekt:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=197791
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:Netjes!
En als je nog een ruitenwisserarm zoekt:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=197791
Bedankt voor het aanbod!
Maar ik heb al een ruitenwisserblad. Dat is het punt niet. Ik heb alleen de (moer/schroef of hoe dat ook heet nodig). Die zorgt er iig voor dat de paravan naar beneden wordt gedrukt en het ruitenwiseer mechaniek wat strakker zit. Dan kan daarna de ruitenwisser er weer op.
Andere velgen onder deze auto is een optie natuurlijk maar ik denk dat ik er gewoon weer orgineel onderhang.
@ allen dank voor de complimenten. Het is echt een supergave BX weer.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Ik heb vandaag de wagen vanavond voor het eerst wat uitgelaten. Niet extreem maar beetje hard optrekken blijft leuk. Ik heb het ruitenwisserbald weer gemonteerd. Maar de velgen moet ik nog steeds halen. Ik heb er gauw een setje tzi doppen opgedrukt om het nog enigzins toonbaar te houden. ops:
Maar er moest wel eerst nieuwe setje bougiekabels aan te pas komen. Toen liep die weer zoals het hoorde. Ow ow wat gaat die hard zeg. Wat een heerlijke wagen. Gewoon gaan met dat ding. Echt genoten. Ik moet wel rap naar friesland om de orginele velgen weer te scoren. Maar LPM wil ik weer terughalen dus dat komt helemaal goed.
De mk2 moet ik denk ik maar gewoon wegzetten als ‘schowmodel’. Want het is werkelijk waar de allermooiste bx die ik ooit heb gezien. Wat een wagen zeg!
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Ongeloofeloos, nu het forum het weer doet, maar weer eens stof afblazen van het topic.
Aangezien de zwarte mk1 wordt klaargemaakt voor restauratie heb ik weer ruimte voor een bx voor de deur. De zwarte bx wordt eerst volledig gestript en dan zien ze maar hoe erg het is. Ik post eind van de week wel foto’s van het stripwerk.
Dus nu mag deze mk2 weer aantreden. (moet elke dag wel uit genoeg wagens kunnen kiezen he )
De auto heeft dus een kapotte brandstof pomp dus ik heb er helaas een tijd er niet mee kunnen rijden. Maar nu ik dus weer ruimte heb wilde ik hem zsm terug. Dus woensdag komt ze weer thuis.
Dan breng ik haar weer eerst naar de autowasservice, want dan ding moet glimmen als ik er in zit en ik heb er zelf geen tijd voor.
De auto heeft ook nog een ander probleem. Hij verliest namelijk flinke hoeveelheden LHM bij de achterste hoogte regelaar. Is zo’n ding te reviseren of kan ik beter nog een nieuwe te bestellen? Dat doe ik natuurlijk liever.
Verder zal ik ff korte samenvatting geven hoe de hokken ervoor staan:
- witte 16v: rijdt ge-wel-dig
- grijze 16v: wordt nu gefixed
- tzd turbo: 573.000 en nieuwe hemel (rijdt fantastisch)
- lpm: Motor eruit en gasinstallatie en benzine installatie goed fixen
- zwarte 16v: strippen, naar de straler, spuiter, restauratie + verwijderen van het moterblok, meteen nwe d-riem en grote beuert om het zweten van olie weg te werken. (geschatte tijdsduur 6 maaanden)
- groene 16v: staat stil ...... weet nog niet wat ik wil
Totaal aantal Berichten: 492
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
BX19TZI schreef:
Is zo’n ding te reviseren of kan ik beter nog een nieuwe te bestellen? Dat doe ik natuurlijk liever.
a) revisie-setje bestellen
b) gereviseerde bestellen (oude terugsturen, je betaalt het revisiesetje + een paar euro)
als je er zelf onder wilt gaat liggen natuurlijk, dat is de goedkope oplossing
reviseren is niet zo moeilijk trouwens, de regelaar eraf monteren is het moeilijkste deel….
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
He Willem, hoe is het met de mki met gereviseerde motor?
Zo even niet teveel toni’s topic vervuilen met mijn 16v!
Magoed de auto is optisch natuurlijk een ware schoonheid. Echt zo verschrikkelijk mooi zie je ze niet vaak.
Verder is die technisch in orde op een aantal dingen na.
De d-riem zit er nu 50.000 kilometer op en die moet dus heel rap vervangen worden.
De koppeling slipt al als je echt flink gasgeeft, dus heel lang zal die wel niet meer goed zijn.
Maar ik sta liever stil met een stukke koppeling dat een gebroken d-riem!!
Maar ik graag op je aanbod in toni! De garage is nu bezig om de apk erop te krijgen.
@ vermond: de wagen staat in belgië.
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik vind het goed hoor
Regel jij maar een waterpomp, 2 spanrollen, een riem, 6 liter koelvloeistof en een bak Grolsch en kom maar naar Roermond, dan doen we dat wel even.
Ik mag gebruik maken van de loods met brug van een vriend van me dus we kunnen droog en prettig sleutelen.
Moeten we alleen nog even een afspraak maken wanneer, en dat zal dan een zondag moeten wezen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ga je zaterdag trouwens weer een 16V ophalen?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX