11 van de 18
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
de picasso van picassoke en de problemen van zijn picasso
GrandBateau
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 01 april 2009 03:48 PM
  [ # 151 ]
picassoke schreef:

Verder eventueel de gordel die wat lawaai kan maken?

Bingo, gesp zat niet op de juiste plaats - Bedankt voor de tip!!

ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 01 april 2009 10:30 PM
  [ # 152 ]

Nu kan je weer ten volle van de belgische wegen genieten Laughing

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 02 april 2009 03:24 PM
  [ # 153 ]

Net terug van de dealer om een remlicht te vervangen, en gesproken over de ruitenwisser en richtingaanwijzer die eigenaardig doen soms.
COM2000 moet vervangen worden.
Deze middag heeft hem dan nog een 2e iets voorgedaan, ik was net op terugweg van de dealer toen ik constateerde dat mijn raampje links voor niet meer naar beneden gaat.
Terug naar de dealer, het motortje is stuk. Moet ook vervangen worden.
Gelukkig dat het nu nog voorvalt, want binnen een week vertrek ik naar frankrijk en daar is het wel handig als je ruit naar beneden kan aan de péage. Gelukkig kan ik begin volgende week al langs gaan.

Als het aan dit tempo verdergaat heb ik binnen enkele maanden een auto die allemaal uit nieuwe onderdelen bestaat. Ook even gesproken over het schokken van de robotbak, en ze vermoeden dat het de druklager is, maar er is te weinig mis om hem nu te vervangen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 07 april 2009 03:29 PM
  [ # 154 ]

Auto staat opnieuw bij citroen voor de bovengenoemde problemen en ook nog eens voor de motorische problemen, de laatste tijd valt steeds meer en meer het vermogen voor een seconde weg om nadien opnieuw verder te gaan.
Gisteren had ik ook totaal geen vermogen meer, ik had moeite het verkeer te volgen. En een sprint van 0-100 duurde net geen 24 seconden. Dus toch niet echte hetgeen je kan verwachten van een 2.0hdi.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 07 april 2009 09:45 PM
  [ # 155 ]

het raampje werkt opnieuw, de richtingaanwijzers doen opnieuw normaal. Dus dat is opgelost.
Motorische problemen blijven echter aanwezig. Nog altijd inhouden, lawaai, trillingen, ze weten het maar niet op te lossen.
Als overmaat van ramp is er blijkbaar iets mis met de garnituur van het linker dimlicht. Dit geeft storingsmeldingen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 08 april 2009 03:56 AM
  [ # 156 ]

tja, het lijkt wel van de regen in de drup. Is het lampje voor dimlicht al vervangen of zo? of wat is er mis mee dan?
Hopelijk heeft er iemand snel een eureka-moment bij Citroën, en hebben al je problemen 1 oorzaak Wink . Als onze Picasso zo’n erg probleemgeval geweest was als bij jou, had ik waarschijnlijk nooit nog een Citroën gekocht. Vooral dat inhouden lijkt me gevaarlijk, hier is een plaats waar je moet indraaien en auto’s pas laat ziet (en niemand die eens ondanks hun voorrang denkt om 10 km/u trager te rijden Evil or Very Mad ), maar je kan niet anders passeren daar. Op zich geen probleem, zolang je gas kan geven, als dat dan wegvalt creeert het gevaarlijke situaties. Heb daar al ervaring mee, maar niet door inhouden, maar de auto die terugschakelde van 2 naar 1, en seconde niet vooruitging, en een aanstormende auto in aantocht zijnde die iets harder reed dan toegelaten, dat liep maar net goed af (nu ga ik volledig stil zodat auto in 1e staat).

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 08 april 2009 12:40 PM
  [ # 157 ]

Ja dimlicht is al eens vervangen, door mijn toemalige knoeier dealer (heeft hem ook meer dan een half uur gekost om het er verkeerd in te steken)
Blijkbaar heeft hij iets afgebroken want je kan het licht niet meer vastzetten, het lampje beweegt langs alle mogelijke kanten als je in een diepe put komt. Dus zo snel mogelijk nog eens teruggaan hiervoor.

En voor de rest, het is idd gevaarlijk. Gisteren draai ik in brussel een druk rondpunt op. Net op het moment dat ik half er op sta valt het vermogen weg. Ik reed er vrij traag op (2e rond de 1000tpm) vermogen valt weg, je komt bijna stil te staan na 1 seconde, nadien weet de robotbak ook niet meer wat doen (want plots kan hij die 2e versnelling van voor het vermogenverlies niet meer trekken) dus daar ook nog eens een hapering. En in zo een situatie lijkt dat dat allemaal nog langer te duren dan in het echt.
Maar het resultaat is dat er auto’s mochten remmen om niet in me te rijden.
Nadien op de terugweg reed de motor super. Muisstil, geen enkele trilling, zacht, soepel, geen vermogenverlies, motor trok bij alle toerentallen veel beter, meer koppel onderin. Kortom perfect.
Is snap er dus echt niets meer van.

En sorry voor de andere gebruikers van het forum, maar ook ik ben mijn citroen kotsbeu aan het worden. Het is men 1e citroen en ik heb geen idee hoeveel tijd ik al verloren heb met allerhande garagebezoekjes, om nog maar te zwijgen van de 2 keer dat ik ben afgesleept.
Al een geluk dat men 2 jaar garantie geeft. Anders was het helemaal een ramp.

En ik weet ook voor het zelfde geld koop je een audi of een bmw of een MB of een volvo of een toyota of wat dan ook met evenveel problemen.
Maar het is gewoon het idee, eerste citroen en hij doet erg veel moeite om de kwalijke merkreputatie te verzilveren.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ErikJ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 05-10-2007

Gepost: 08 april 2009 04:00 PM
  [ # 158 ]

reputatie?

Welke kwalijke merkreputatie? Ik heb ondertussen mijn 7de citroën, en ik heb nog nooit stukken gehad. Een keer een kapotte alternator bij mijn eerste AX 1100, en dat was dan nog na 120.000 km…

Profiel  
 
ErikJ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 05-10-2007

Gepost: 08 april 2009 04:00 PM
  [ # 159 ]

reputatie?

Welke kwalijke merkreputatie? Ik heb ondertussen mijn 7de citroën, en ik heb nog nooit stukken gehad. Een keer een kapotte alternator bij mijn eerste AX 1100, en dat was dan nog na 120.000 km…

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 08 april 2009 04:14 PM
  [ # 160 ]
picassoke schreef:


Maar het is gewoon het idee, eerste citroen en hij doet erg veel moeite om de kwalijke merkreputatie te verzilveren.

Dan doel je op roesten en veerproblemen natuurlijk, niet dat ze kapot gaan vanwege computerproblemen. 
Maar ik houd wel van de uitdaging door Citroën te blijven rijden.  Wink

Maar zonder dollen: je hebt ongelooflijk veel pech met de wagen, en dat is heel jammer. Er zijn namelijk juist veel meer Picassorijders die zeer tevereden zijn.

Nochtans duim ik echt met je mee, ik hoop dat er een goede diagnose gesteld kan worden.
Ik ben blij dat ik in ieder geval niet met die moderne meuk rondrijd. Elk merk wordt geconfronteerd met problemen agv electronicastoringen, je wordt er niet blij van. Zoveel is zeker.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 08 april 2009 08:44 PM
  [ # 161 ]

Re: reputatie?

Dit is ook wat ik al aangaf in men vorige post, alle merken hebben hier last van de laatste tijd. Alles is zo ingewikkeld geworden dat niemand er nog iets van snapt.
Bij mij ook, men veronderstelt dat er iets mis is met de inspuiting. Maar wat veroorzaak die fout. Overal zitten sensoren die foute waarden kunnen aangeven, alles zit zo verweven in elkaar. Roetfilters, EGR-kleppen, katalysators, de inspuiting zelf, alles is zo gevoelig voor allerhande factoren. En iets kan heel je wagen laten sputteren.
Men vader heeft met zijn MB hetzelfde gehad, motortemperatuur was niet meer onder controle, roeten, automaat raakte van streek, plots vermogenverlies, hoger verbruik,... 101 problemen traden tegelijk op. Na een tijdje zoeken kwam men er achter dat er iets mis was met de katalysator.

Het grote probleem is dat ze het niet vinden, zelfs niet op de hoofdzetel. Ze prutsen er al 1.5 jaar aan zonder resultaat.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 08 april 2009 08:50 PM
  [ # 162 ]

je hebt als consument toch bescherming tegen dit soort prutsers…....................nou praat ik heel makkelijk waneer mij dit zou overkomen dan neem ik, of mijn baas contact op met de leasemaatschappij.

Maar volgens mij is dit toch duidelijk een gevalletje…...auto deugt niet….....auto terug…...........een goeie km prijs maken en terugnemen.

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 08 april 2009 09:08 PM
  [ # 163 ]

Als consument heb je niets te zeggen.

Een simpel verhaaltje:
De baas van men nonkel had problemen met zijn CL600, altijd problemen met elektronica e.d. Toen ze dreigden al de contracten van vrachtwagens en auto’s weg te halen bij mercedes kreeg hij zonder morren een nieuwe CL600 zonder opleg.

Nu enkele jaren later is de man op pensioen, zijn vrouw heeft een SL AMG gekocht, opnieuw volop in de problemen met elektronica.
En een waterlek dat ze niet konden dichten.
Opnieuw heeft de man zich boosgemaakt, en gezegd dat hij een nieuwe wagen eiste als goede klant.

Het antwoord van mercedes was letterlijk: sorry, nu u particulier bent en dus geen invloed meer hebt op de bedrijfvloot kunnen wij dit voor u niet meer doen. We willen wel de wagen altijd overnemen aan de dagprijs.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 08 april 2009 09:12 PM
  [ # 164 ]

ik zou hem eruit smijten…

Surprisedops:

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 09 april 2009 02:14 AM
  [ # 165 ]

Ze zouden op die nieuwe meuk eigenlijk 1500 euro oprotpremie moeten gooien…. Cool

.... Wink

Profiel  
 
 
11 van de 18
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook