*Zucht* Het heeft niet mogen zijn, weeral niet eigenlijk.
Wat is nu het probleem? De motornummer + motorcode is niet te vinden. Op de plaatsen vermeld in de fabrieksdocumentatie gekeken, op de ‘standaard’plaatsen gekeken. Nergens te vinden.
Had de moed wel opgegeven eigenlijk. Nu zijn er dus 2 mogelijkheden, waarvan ik 2de mogelijkheid maar niet zal posten om problemen te voorkomen.
Wat ga ik nu doen? Wel, ik ga iemand zoeken met dezelfde type BX als ik, een 16 TZi. Waarom? Wel, ik weet niet waar te zoeken, en omdat mijn auto ‘vol’ steekt met LPG rommel is het goed mogelijk dat hij dus onzichtbaar is.
Dus concreet: mensen, wie heeft er een BX 16 TZi? Als er meerdere zijn dan kom ik liefst kijken bij degene met de properste motor of degene die het dichtst bij Antwerpen woont. Dus mensen, wie heeft er een 16 TZi?
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
BunnY schreef:*Zucht* Het heeft niet mogen zijn, weeral niet eigenlijk.
Wat is nu het probleem? De motornummer + motorcode is niet te vinden. Op de plaatsen vermeld in de fabrieksdocumentatie gekeken, op de ‘standaard’plaatsen gekeken. Nergens te vinden.
Had de moed wel opgegeven eigenlijk. Nu zijn er dus 2 mogelijkheden, waarvan ik 2de mogelijkheid maar niet zal posten om problemen te voorkomen.
Wat ga ik nu doen? Wel, ik ga iemand zoeken met dezelfde type BX als ik, een 16 TZi. Waarom? Wel, ik weet niet waar te zoeken, en omdat mijn auto ‘vol’ steekt met LPG rommel is het goed mogelijk dat hij dus onzichtbaar is.
Dus concreet: mensen, wie heeft er een BX 16 TZi? Als er meerdere zijn dan kom ik liefst kijken bij degene met de properste motor of degene die het dichtst bij Antwerpen woont. Dus mensen, wie heeft er een 16 TZi?
Stuur WE187 eens een pb met deze vraag. Die stiefelt nogal regelmatig langs Antwerpen, en dat doettie ook weleens met een 16TZi.
Overigens ben ik heel erg blij dat we in Holland niet zo met import omgaan zeg. Wat een enorme bak ellende - over niets!!
Wees maar heel blij. Zal hem morgen meteen een mailtje sturen
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Ik heb er zelfs 2 staan
ongeveer uurtje van antwerpen
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
het motornummer en het motortypeplaatje staat vlak achter de dynamosteun op het motorblok tegen de cilkop aan, het is daar meestal een smeerboel met een hoop zand ed ik heb me er toen ook rot naar gezocht. op de foto heb ik even een pijltje gezet waar je ongeveer moet zoeken, is een beetje klein geworden maar als je goed kijkt zie je bij de dyname een rood stipje, daar moet je dus wezen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Als Bunny even Grote voor foto in die URL zet is het pijltje zelfs erg duidelijk!
Balen trouwens, wat een gedoe zeg.
Ik ga meteen even kijken… . Leuk om met zo’n post wakker te worden
BunnY schreef:Ik ga meteen even kijken… . Leuk om met zo’n post wakker te worden
EN GEVONDEN… IK BEN DE KONING TE RIJK
Soms is de oplossing zo simpel .
En nu ga je direct weer naar de belgische variant van de RDW neem ik aan? Succes iig!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Jep, platen er weer op, bompa oppikken VROEM. Naar de keuring
Ok, op het spreekwoordelijke einde van de dag. (en hou allemaal je hart vast).
MIJN TANK IS VERDORIE TE NIEUW…. . Omdat mijn tank van NA 2001 is moet ik TOCH een goedkeuring van een erkend installateur krijgen/hebben voor ik mijn CVO/gelijkvormigheidsattest krijg.
Motorcode/nummer + derde stoplicht was wel goed. De uitstoot hebben we uiteindelijk op 4,5% gekregen (was 6%) en de heer van de keuring zei ‘allé, het is goed, we zullen 3% nemen ’ . Daar had ik al geluk mee.
De motorcode, daar zijn ze uiteindelijk met 3 man komen naar kijken om te checken wat er nu net stond. Conclusie: ze waren ENORM vriendelijk en behulpzaam.
Wat is nu wél het geluk? 2 auto’s achter mij stond een Geit (2CV). En die kerel kwam even kijken en ik legde hem dus mijn geval uit. Wat bleek nu? Die kerel doet niet anders dan LPG-installaties van NL aanpassen en keuren (specifiek voor 2CV’s volgens mij). Ik heb dus zijn kaartje gekregen met telefoonnummer en emailadres. Leek mij een sympathieke kerel en die ga ik dus zeker contacteren.
Er staat nu weer wel een grote smile op mijn gezicht, ik zie het weer volledig zitten (op de kosten die er weer gaan aankomen na ).
Heb trouwens, 0 euro moeten betalen voor deze keuring. Dus dat viel ook weer mee.
Hebben ze nou echt niets beters te doen daar?
Je komt toch met die nieuwe tank aan en ze beginnen te zeuren over je motortype plaatje Konden ze dan niet gelijk even mededelen dat je tank ook nog een goedkeuring nodig had?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
BunnY schreef:Die kerel doet niet anders dan LPG-installaties van NL aanpassen en keuren (specifiek voor 2CV’s volgens mij).
Pieter F. toevallig?
Succes verder!
Wat een gedoe allemaal in Belgie zeg,
Ik dacht dat wij in Nederland van de regels waren maar dit slaat echt alles.
Ik had de bx al lang weer terug op retour naar Nederland gezet maar ik heb er respect voor dat je er zo lang mee doorgaat.
Ik hoop voor je dat het nu toch echt een keer goedkomt.