Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
C35 benzine, diesel?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maakt niet uit, zolang het maar van Valeo is. De rest is regelrechte TROEP!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ja maar Valeo is gestopt met de productie, dus moet er vervanging komen. Het is niet anders.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Misschien heeft de franse club er nog wel enkele in stock liggen….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
drukgroep
Hallo Niek, ik heb gereviseerde originele drukgroepen. Diafragmaveer is opgeknapt, drukplaat is nieuw. Origineel Citroen.
Jammer genoeg geen Valeo, dus doen we het hier maar mee.
Ik kan ook nieuwe frictieplaten leveren. Origineel Lotus, diameter 240 mm. Veel sterker dan ze ooit origineel Citroen of van Valeo waren.
groet,
Harry Martens
ps, koppelingsplaat CX past echt niet op DS of SM!!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Re: drukgroep
dsvitesse1 schreef:Hallo Niek, ik heb gereviseerde originele drukgroepen. Diafragmaveer is opgeknapt, drukplaat is nieuw. Origineel Citroen.
Jammer genoeg geen Valeo, dus doen we het hier maar mee.Ik kan ook nieuwe frictieplaten leveren. Origineel Lotus, diameter 240 mm. Veel sterker dan ze ooit origineel Citroen of van Valeo waren.
groet,Harry Martens
ps, koppelingsplaat CX past echt niet op DS of SM!!
Hallo Harry ,
wat moeten die dingen dan gaan kosten ??
groeten , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Hallo Walter, 250 netto ex voor de set. Drukgroep en frictieplaat. Met inruil oude delen.
groet,
Harry Martens
http://www.ds-vitesse.com
Re: drukgroep
Thanks Harry!
Ik heb al een complete (valeo) set.
Ik hou je op de hoogte van de ontwikkelingen.
dsvitesse1 schreef:Hallo Niek, ik heb gereviseerde originele drukgroepen. Diafragmaveer is opgeknapt, drukplaat is nieuw. Origineel Citroen.
Jammer genoeg geen Valeo, dus doen we het hier maar mee.Ik kan ook nieuwe frictieplaten leveren. Origineel Lotus, diameter 240 mm. Veel sterker dan ze ooit origineel Citroen of van Valeo waren.
groet,Harry Martens
ps, koppelingsplaat CX past echt niet op DS of SM!!
Bij navraag bij mijn leverancier blijkt dat de 2.2 en 2.5 diesel C35 verschillende koppelingen zouden hebben. Wie kan mij aangeven om welke motoruitvoering het gaat? En dus welke ik moet aanvragen?
Tevens hoor ik via mijn leverancier dat ze nog losse onderdelen zouden hebben voor de originele koppelingsset en als ik die inlever ze die kunnen reviseren. Iemand daar ervaring mee?
Ennuhhh, dit zijn een drukgroep en koppelingsplaat die ik een keer uit een sloper gehaald heb, wie kan mij zeggen of het een originele koppelingsplaat en drukgroep betreft?
Op de drukgroep staat nog VERTO en BREVET
gr
Gert-Jaap
Al het goede duurt (heel) lang…..
GJ:
Verto was het originele spul, da’s later opgekocht door Ferodo, dat weer gekocht is door Valeo ( zoals zo vele franse toeleveranciers).
orogineel was Verto M78 193 , externe diamater 288 mm.
Koppelingsplaat:
Ferodo 378572:
Buitendiameter 228,6 mm, binnendiamater voering 155 mm.
Do originele dikte van het slijtagemateriaal/voering is 3.2 mm, de complete koppelingsschijf 7.6 kilo met een belasting door de drukgroep van 500 kilo.
Begin maar eens met vergelijken van de moten van de C35 2.5 ltr diesel.
Vanwege het grotere vermogen en moment krijgt een drukgroep en plaat van een SM het harder te verduren als een “simpele” DS plaat.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En nog wat. De CX drukgroep past wel maar de CX draait anders om. Daarom zitten de trekveren verkeerd om. Een goede koppelingsboer kan dat wel ombouwen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik ga er weer mee verder…..
Al het goede duurt (heel) lang…..
Wellicht is de Tilton dual disc racing clutch iets voor de 3 liter Sm rijders onder ons…..
http://bamecmessageboard.runboard.com/t402,offset=0
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.