Ik ben vanmorgen om 8.15 uur ook even naar de Lidl geraced.
Er stonden toch al 2 mensen voor die doppenset dus ik was al bang dat ze er niet genoeg hadden.
Maar uiteindelijk lagen er 5 sets en bij opening waren er dus al 3 weg, 5 lijkt mij ook wat weinig voor Oss en omgeving.
Maar ik heb er een en ben er blij mee,
Ik vindt de set er goed uitzien, nu nog even kijken of het ook goed sleutelt.
Maar voor een hobby sleutelaar als mij is het al snel goed
Ik was helaas te laat .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
patje74 schreef:Even een oud topic kicken met toch wel een heel erg leuke aanbieding van de Lidl.
Ik vroeg mij al af wat je er zonodig mee moest, maar de krant gaf gister wel meer duidelijkheid over je mogelijke sleutel praktijken:
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
patje74 schreef:ZX1.4i schreef:....de 10 en 13 bij de Gamma zijn ook recht en zijn van prima kwaliteit.
Jup, dat is merkloos Mannesmann-zooi. Althans, dat is het geval met de merkloze “Gamma” 25-delige doppenset (1/2”) die ze daar voor rond de €100,- in de aanbieding hebben.
Ik heb het specifiek over de ring-ratels, dat is prima spul, gaat bij mij al vele koppakkingen, koppelingen, etc mee.
Het is dus maar wat je zooi vind ....
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
ZX1.4i schreef:Het is dus maar wat je zooi vind ....
Lees “zooi” als “verzameling gereedschap”, en je zult mijn bericht in de juiste context kunnen plaatsen. (ik bedoel het dus absoluut niet negatief, wat ik tevens met de “Jup” probeerde duidelijk te maken)
Wat een leuke topic !.
Ik heb in de loop van een jaar of 40 een heel boel gereedschap verzameld. Ik heb twee samsonite koffers ( mijn collega’s dachten ooit dat dat wel passend was voor mij om m’n bammetjes in te vervoeren) en die liggen vol.De ene koffer met groot spul en klein spul in de andere. Daarnaast nog een ouderwetse stalen gereedschapskist met alleen maar inches sleutels en een kist met gereedschap dat ik niet veel gebruik of voor eenmalig gebruik door gebrekkige kwaliteit. Kwaliteit is echt een must. Ik heb tangen gebroken, ringsleutels gebroken, ratels kapot gedraaid en bladen van schroevendraaiers een kwart slag verbogen. Verder nog de nodige ring/steeksleutels pas gemaakt, ingekort of dunner geslepen. Verder heb ik van een oude TV kast een gereedschapkar gemaakt met wielen eronder en op het uitschuifpaneel ruimte voor doppensets. Bovenop de twee koffers of de “engelse” kist.
Laatst was ik bij rustbusters in Veenendaal om een lasapparaat te kopen en daar hadden ze Mannesmann gereedschap in zo’n mooie gereedschapkar. Prachtig gesorteerd en zo te voelen van goede kwaliteit, zeker in vergelijking wat ik soms in bezit heb.
Ik ben dus aan het sparen om zo’n kar aan te schaffen. ( we praten over zo’n 600 euro voor een startersset) Om mee te sleutelen, maar ook gewoon voor de heb. En het lijkt me zo-wie-zo al helemaal geweldig dat alles keurig gerangschikt voor het grijpen ligt. Wat moet dat een rijk gevoel geven!
jan.
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En daar is hij weer, vanaf 22 april ligt de mannesmann-set weer bij de Lidl voor zo’n 8 tientje. Ditmaal is hij blauw.
Inmiddels heb ik de set alweer een jaar en ben ik heel wat klussen verder. Hij bevalt goed alleen valt de kwaliteit van de ratels een beetje tegen. Niet dat er iets stuk is, maar het voelt duidelijk goedkoper dan de ratel die ik al had van Mannesmann en mijn gedores. Ik hem mijn oude ratels er dus maar in gedaan.
Hoe dan ook, voor de regelmatige klusser is dit een hele aardige set.
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
thx voor de tip, misschien schaf ik dit maar eens aan als geregelde klusser, ik heb nu van alles wat en het ligt overal…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die set heb ik een jaar geleden ook gekocht. Geen geld voor de geboden kwaliteit. Kan je gerust kopen.
Citroen!
Ik ben met mijn eerste brommertje (solex) toen ik 11 jaar was begonnen met mijn gereedschap verzameling. Eerst aan de slag met de hamer en combinatietang van pa. Toen een zooitje drop en forget spul. Totdat ik op verjaardagen Stahwille kreeg. Ik was en ben heel erg tevreden over stahwille. Het is oeverloos sterk en slijtvast en wat ik heel fijn vind is dat de sleutels (net als snap 0n) slank en glad gepolijst zijn. Ze laten zich heel makkelijk met een veeg met een poetsdoek reinigen. Gedore en hazet zijn wel goed maar niet zo mooi. Overigens is mijn doppendoos van Facom, bevalt ook heel goed. Een paar jaar terug kocht ik een kleinen maten doppendoosje van Tengtools en ik moet zeggen dat de prijs kwaliteit verhouding van Tengtools heel goed is. Het courante sleutel spul heb ik in een Gedore adjudant gereedschapkar. Minder courant spul in stalen kisten in de kast. En als standaard onderweg setje een parat koffer gevuld met Stahwille achterin de kofferbak. Als je al jaren het gereedschap dat je nodig hebt (of denkt nodig te hebben) koopt verzamel je uiteindelijk toch wel heel veel kilo’s
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Blijkbaar ben ik dan een erg ruwe sleutelaar of ik heb gewoon pech met dat spul.
Ik heb in een jaartje tijd twee ratels naar de andere wereld geholpen. Van de eerste weet ik het merk zo even niet maar de tweede was een Mannesmann. De eerste werd heel slap en begon door te slaan, van de tweede is een deel van het ratelsysteem afgebroken…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ik heb weer wat gereedschap nodig om wat los te halen en vast te zetten aan de BX… dus ga maar eerst eens kijken wat het van Facom kost. Zelfs al moet 1 sleutel 10,- euro kosten (heb er maar 1 nodig) dan heb ik liever een goede (ring)sleutel dan een slechte.
Waarom? De bout van mijn versnellingsbak kreeg ik niet los met wit-product imbussen maar wél met mijn Facom setje. Dus ik geloof in verschil in gereedschap, en als ik een sleutel 1 keer nodig heb zit de kans er wel in dat ik ze vaker ga nodig hebben en dat het dus loont om goed gereedschap te kopen. En je koopt het immers voor de rest van je leven
Kortom, ik laat de Lidl-set aan mij voorbijgaan.
Weet je veel van de goedkope spul is niet alleen slap maar erger ook niet goed aan de maat. Daardoor vern…k je snel de boutkoppen als ze goed vastzitten en dan begint de ellende pas echt. En ja gewoon goed spul kopen dat je nodig hebt het gaat idd levenslang mee en geeft gewoon veel meer plezier om te hebben en om mee te werken.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
ik heb een setje laten halen zoals die eerder genoemd werd. Jawel die van 80,- bij de lidl.
Leuk voor in de service-mercedes.
Die “goedkope” setjes doen het prima wat mij betreft. Zeker van die mannesman sets is de pasvorm van de doppen goed. De kwaliteit van de bitjes laten wel wat te wensen over maar die worden ook flink misbruikt. Misschien heb ik geluk maar ook bij gebruik van een 1/2 ratel met een 50cm momentvergroter (lees: stuk gasbuis) op de handle geeft ie geen krimp.
Wat mij betreft kwa prijs/kwaliteit een prima investering!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Ik vind dat spul van mannesman nog niet zo vertkeerd hoor, zeker niet gezien de prijs die ervoor wordt gevraagd.
ZX 1.4 break ‘95