Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
OK, mijn fout… maar zoals ik al zei mij ervaring beperkt zich tot de CX… waar ik dan nu toch aan begin te twijfelen of ik niet iets gemist heb op de diagrammen, want ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat anders is.
Hmmm, even opgezocht ik weet het niet, maar wie weet heeft iemand er ook wat aan:
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Het verhaal uit de vraagbaak;
...leverbaar met een koppelpomvormer en een elektronisch gecommandeerde, hydraulische bediende kopeling (Ferodo-systeem Verto). Het koppelingspedaal is vervallen en in de plaats van de 4-versnellingsbak is er een 3 versnellingsbak toegepast. De bediening van de halfautomatiche transmissie verschild niet van wagens met normale handgeschakelde versnellingsbak. Het ontkoppelen van de versnellingsbak geschiedt automatich op het ogenblik dat er wordt geschakeld. Laat voor het inschakelen van deen versnelling het gaspedaal los en verplaats het handel naar de gewenste stand. Er mag in de tweede versnelling worden weggereden.
Met andere woorden, zodra je de versnellingspook richting zijn vrij drukt dan verteld een sensor dat de elektromagneet in werking moet komen. Deze elektromagneet, de elektronische commandeur/ koppelingsregelaar brengt de automatische hydraulische koppeling (met erachter een normale platenkoppeling) in werking.
Deze elektromagneet is te zien op de foto’s en is dus stuk.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Update;
Ik kan in ieder geval aan zo’n ding komen. Het enige probleempje is dat er nog een kompleet blok + bak aan vast zit en dat hij in België ligt.
Maar goed, ik heb de rit er graag voor over.
Das inderdaad wel ver ! Ik zou het wel aanhouden en ondertussen doorzoeken. Eventueel het onderdeeltje een beetje oplappen zoals ik eerder uitlegde.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Eventueel het onderdeeltje een beetje oplappen ........
Te proberen. Kapotter maken kan toch al bijna niet. De figuur hieronder is bijna dezelfde als 1 van hierboven, maar wat kleiner. Heb ik al eens gepost toen je je nog afvroeg wat onderdeel 17 was. Het gaat dus om elektromagneet 13. Ik kan op je foto’s niet goed zien wat zich in het kunststofgedeelte bevindt, maar waarschijnlijk alleen maar bedrading naar de spoel in de metalen behuizing. Als je van die spoel nu de het begin en het eind kan vrijmaken dan kun je daar weer elektrisch op aansluiten. Wordt improviseren, maar je zou er even mee kunnen rijden.
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Deze club levert ook veel (zelfs nieuw) GS spul. Het staat welliswaar niet op de site, maar misschien kunnen ze je wel zo’n losse servo leveren als je ze mailt. iets subtieler dan een hele bak + motor onklaar te maken voor alleen zo’n servo.
Gr,
Marten
Geen schermertreffen?
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@mpostma
Bedankt voor de tip!
@Revi
Ja, ik kom wel, maar in de eend. Ik laat mij zo’n weekend niet door de neus boren hoor!
Dan ga ik wel met 60 á 70 km/uur over de afsluitdijk heen.
Tegen de tijd dat wij aankomen heeft iedereen ons al gezien.
Jippie! Je komt! Charlotte laat je niet in de steek ... leuk leuk!
Moet ik voor het Schermertreffen ook nog eens de afsluitdijk over? Jeetje wat een omweg ... kan ik niet gewoon over Amsterdam?
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@ID66
Het probleem in het oplappen zit hem vooral in het feit dat er 2 draadjes zijn afgeknapt. De ene aan de voorkant, daar kan ik dus bij, de andere binnenin.
Nu kan ik proberen de + op dat ene draadje te zetten en de - op het metalen huis. Dat gaat misschien nog werken.
Maar ja, ik ga nu eerst de eend “Schermertreffen-gereed” maken, ze heeft een zware klus voor de boeg!
En dan zie ik volgende week wel weer.
Wel hebben we gisteren een beetje besloten om er toch nog maar eens een ander autotje bij te nemen voor nood en voor de winter.
Zelf zat ik te denken aan een mooie Hyudai of een Daewoo. :cheer4 :schater
Nee, Tamara wilde ineens wel een BX er bij!
Ach, we zullen zien.
Wat dacht je van een Dyane 6 in de kleur VERT JADE?
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
patje74 schreef:een ander autotje bij te nemen voor nood en voor de winter.
rocco schreef:patje74 schreef:een ander autotje bij te nemen voor nood en voor de winter.
Dat van die BX vindt ik nou een goed idee ! Wel een type 1 nemen he ?
Maar zoals reedsd gezegd (telefoon), ik wil je wel helpen om dat onderdeel mechanisch weer een beetje te repareren.
Ik wil trouwens bijzonder graag weten hoe lang dat hele onderdeel is wanneer het niet kapot zou zijn. Dus vanaf het vlak waarmee het ding tegen je versnellingsbak gedrukt sit tot de bovenkant van het plastic dopje wat er op zit.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Dat van die BX vindt ik nou een goed idee ! Wel een type 1 nemen he ?
Maar zoals reedsd gezegd (telefoon), ik wil je wel helpen om dat onderdeel mechanisch weer een beetje te repareren.
Ik wil trouwens bijzonder graag weten hoe lang dat hele onderdeel is wanneer het niet kapot zou zijn. Dus vanaf het vlak waarmee het ding tegen je versnellingsbak gedrukt sit tot de bovenkant van het plastic dopje wat er op zit.
Er stond ook nog een leuke GTI te koop uit 1987..