1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Jaap’s XM Ambiance…..Nieuwe startmotor weigert ook al dienst….
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 10 april 2009 12:10 AM

Mijn airco-pomp / compressor of hoe zo’n ding ook heet, slaat niet meer aan. Nu hoop ik dat er een relais gesneuveld is want ik kan geen kapotte zekeringen vinden. Ik zie in het hele instructieboekje trouwens niets over airco zekeringen.
Iemand een idee waar ik relais / zekering moet zoeken ?
Of misschien een andere oorzaak ?
(XM Ambiance serie 1)

EDIT: zie dit nu pas, ik ga dit draadje wel even volgen/bestuderen, ik ben niet de enige met dit probleem zie ik:

 

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 10 april 2009 04:10 AM
  [ # 1 ]

Kijk iig eerst maar even onder je dashboardkastje (even demonteren), staat me ook bij dat je daar onder moet zijn, verder kan ik je niet helpen.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 10 april 2009 10:09 AM
  [ # 2 ]

je weet zeker dat er nog genoeg koudemiddel in zit?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 10 april 2009 01:24 PM
  [ # 3 ]
EW schreef:

je weet zeker dat er nog genoeg koudemiddel in zit?

Vorig jaar bijgevuld, maar als dat niet zo zou zijn, zou dan de pomp niet aanslaan ?

Profiel  
 
mcwezel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 10 april 2009 01:39 PM
  [ # 4 ]
ambijajance schreef:
EW schreef:

je weet zeker dat er nog genoeg koudemiddel in zit?

Vorig jaar bijgevuld, maar als dat niet zo zou zijn, zou dan de pomp niet aanslaan ?

Hi Jaap,

Er zit een beveiliging op de pomp waardoor de pomp bij onvoldoende koudemiddel niet gaat draaien. Koudemiddel zorgt nl. voor de smering voor zover ik begrepen heb. Misschien heb je ergens een lek in het systeem. Succes.

Gr Michiel

XM 2.0 16V 1999 Bleu Mauritius. 56000KM.
Ex XM 2.1TD VSX 1996
Ex BX 19TZD 1992

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 10 april 2009 03:07 PM
  [ # 5 ]

OK, nog een optie erbij, bedankt. Wordt echt een zoek-klus zo.
Ik heb wel wat ellende met doorslaande zekeringen gehad deze winter, blower gerelateerd dacht ik, hoewel die niet echt vast stond of zo. Ik begin een beetje samenhang met airco(relais ?) te vermoeden…

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 10 april 2009 03:21 PM
  [ # 6 ]

Inderdaad: door die beveiliging kan het zijn dat ie niet inkomt.

Wat dat betreft is het wel prettig dat je vorig jaar gevuld hebt. Als dat met contrastmiddel geweest is, heb je zelfs goede kans dat je het lek snel kunt vinden.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 10 april 2009 04:52 PM
  [ # 7 ]

Een condensor sneuvelt ook wel eens. Ik zou er zelf niks aan doen maar naar een specialist gaan. Dat koudemiddel is niet heel erg gezond spul.

Een specialist kan het systeem op druk zetten en dan testen op lekkage en kan bekijken of er iets anders mis is.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 10 april 2009 08:38 PM
  [ # 8 ]

Nou, vanmiddag weer het hele dash onder handschoenkastje gesloopt om naar relais te speuren. Ik heb wel een groene gevonden maar deze klikt gewoon bij aanzetten contakt, voor de rest geen rare dingen gevonden. Wordt naar de specialist ben’k bang.

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 10 april 2009 09:27 PM
  [ # 9 ]

Lees anders deze draadjes ook even door :
De airco compressor
Airco pomp doet het niet
Airco probleem

Die relais’ vinden schijnt nog een hele klus te zijn op dit forum en de uitkomst heb ik nog nergens gelezen. Voor de rest kloppen de tips in dit topic wel.

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 10 april 2009 11:17 PM
  [ # 10 ]
TCT tijger schreef:

Lees anders deze draadjes ook even door :
De airco compressor
Airco pomp doet het niet
Airco probleem

Die relais’ vinden schijnt nog een hele klus te zijn op dit forum en de uitkomst heb ik nog nergens gelezen. Voor de rest kloppen de tips in dit topic wel.

Ok bedankt, één van die draadjes had ik al doorgespit. Zo te zien ben jij al vanaf 2007 aan het kloten ? Of is je probleem inmiddels opgelost ? Ik wou zojuist die drukschakelaar doorverbinden, maar net als jij, onzeker over welke van de 4 door te verbinden. Ik dacht de 2 dikke gele aangezien er ook 2 dikke gele naar de compressor gaan. Maar misschien weet jij inmiddels meer ?
Ben nooit zo zeker met elektrickery…..

Profiel  
 
TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 10 april 2009 11:24 PM
  [ # 11 ]
ambijajance schreef:
TCT tijger schreef:

Zo te zien ben jij al vanaf 2007 aan het kloten ? Of is je probleem inmiddels opgelost ? Ik wou zojuist die drukschakelaar doorverbinden, maar net als jij, onzeker over welke van de 4 door te verbinden. Ik dacht de 2 dikke gele aangezien er ook 2 dikke gele naar de compressor gaan. Maar misschien weet jij inmiddels meer ?
Ben nooit zo zeker met elektrickery…..

Ik ben nog geen hol verder, ja ik heb een retrofit gedaan en heb een nieuwe condensor. Mijn probleem is zowel electrisch (relais’ ??) of mechanisch; ik verlies druk bij het (geforceerd) inschakelen van het systeem. Dat ligt wsl aan de verdamper, maar ik hoop vooralsnog op de compressor.

De drukschakelaar kun je doorverbinden inderdaad, ik weet niet meer welke draden dat zijn, ik heb hetzelfde probleem als jij : electricity :not my cup of coffee ...

Nu C5 tijger…

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 april 2009 01:18 AM
  [ # 12 ]

Ik kom voorzichtig tot de conclusie dat mijn verdamper lek is. Af en toe stinkt het ff in het interieur en verdacht altijd de (pas 2 jaar oude) kachel. Nu begint het kwartje langzaamaan te vallen. Systeem is gewoon leeg en daarom doet niks het meer…..Hoe diep verborgen in/onder het dash zit zo’n verdamper ??
Oftewel, wat gaat dat kosten ??

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 april 2009 01:33 AM
  [ # 13 ]

Ok, ik ben al een beetje wijzer en niet blij:  depressed

 

Zou het nog een zekeringetje kunnen zijn ??  Confused

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 11 april 2009 02:56 AM
  [ # 14 ]

Als het systeem lek is dan ruik je dat, stinkt het, ik vind persoonlijk van niet, de geur kan ik zo niet omschrijven.

Een defecte zekering moet snel te lokaliseren zijn maar ik denk eerder dat je systeem “droog” staat en droog is geen druk, geen druk is geen signaal naar de pomp waardoor geheel niet meer in werking komt.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 april 2009 06:20 PM
  [ # 15 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Als het systeem lek is dan ruik je dat, stinkt het, ik vind persoonlijk van niet, de geur kan ik zo niet omschrijven.

Een defecte zekering moet snel te lokaliseren zijn maar ik denk eerder dat je systeem “droog” staat en droog is geen druk, geen druk is geen signaal naar de pomp waardoor geheel niet meer in werking komt.

Ok Mark, zover was ik zelf ook al, maar dat droog staan heeft een oorzaak, en daar probeer ik nu achter te komen. Laatste theorie was verdamper,..... helaas.

Profiel  
 
 
1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook