vanochtend zag ik dat een of andere idioot een kras over de rechter achterkant van mijn xm had gemaakt.
moet ik daaruit afleiden dat dit gedaan is uit jaloezie (eigenaren van nieuwe bmw’s etc. kunnen hiervan meepraten) en is dat eigenlijk op een aparte manier een compliment of heb ik gewoon pech: zijn er meer gevallen van moedwillige vernieling van onze geliefde voitures bij jullie bekend??
btw,bij bijna alle beschadigingen ligt de dader op het kerkhof; mijn vrouw beweert dat ze ook heeeel zuinig is op de xm dus die krijgt het voordeel van de twijfel!!
eens een xm, altijd een xm!!
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Daarom hebben wij hier een oprit
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Tsja, dat kan om zoveel redenen gebeurd zijn, misschien een jong kind dat met de fiets ertegenaan gereden is ofzo, wie weet.
Ik vond mijn BX eens terug in Duitsland met 2 diepe krassen in de bestuurdersdeur en een briefje “WAS SOLL DAS?????” achter de voorruit, kennelijk vond iemand het niet netjes van me dat ik mijn auto in het gras bij een bos had geparkeerd om daar te zwemmen. Je kunt je er vreselijk kwaad om maken maar daar schiet je helaas niets mee op
Jammer dat er dergelijke lieden rondlopen op deze planeet die niet van andermans spullen af kunnen blijven.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 841
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Idem hier, dikke kras van passagierdeur aan bestuurderskant tot aan praktisch het achterlicht.
Polijsten gaat niet, dus dat wordt spuiten.
Het is werkelijk niet te geloven dat mensen dit leuk vinden om te doen. Een laffe actie.
See, buy, fly C5 V6
Echt heel triest, deze zinloze verminking van onze dames. (Mits opzettelijk.) Gelukkig is het mij nog nooit overkomen.
Groet, Michiel
xm_turbo schreef:Idem hier, dikke kras van passagierdeur aan bestuurderskant tot aan praktisch het achterlicht.
Polijsten gaat niet, dus dat wordt spuiten.
Het is werkelijk niet te geloven dat mensen dit leuk vinden om te doen. Een laffe actie.
XM 2.0 16V 1999 Bleu Mauritius. 56000KM.
Ex XM 2.1TD VSX 1996
Ex BX 19TZD 1992
Ooit is mijn Jaguar bekrast van rechtsachter tot links voor.
Hééééééééééééééél zielig. Maar je zit er mooi mee.
Haal een keer je schouders op of tel tot tien of neem een borrel…...................het is gewoon niet anders. Je kunt je kwaad maken (deed ik ook). Helpt helemaal niks. Maar het is en blijft kl*te.
Ik ben al meer dan 27 jaar lid van de Jaguar Daimler club en ik herinner me een verhaal dat in het clubblad stond (Gazette). Een jongen bekrast een net tot concoursstaat gerestaureerde MK2 en een getuige ziet dat.
Jochie wordt aangehouden en paps moet via zijn verzekering de boel regelen. Er komt een expert en die beoordeelt de schade en stelt een bedrag vast waar de eigenaar geen genoegen mee neemt. Hij schakelt experts in en mensen via de club. Hij stelt dat hij vreest dat als de auto plaatselijk wordt overgespoten, dat hij dan binnen enkele jaren kleurverschil of andere ellende zal gaan meemaken en eist dat de hele auto opnieuw in de lak gaat, inclusief de benodigde voorbewerking.
En omdat dit een auto betreft die net zo mooi is als een nieuwe krijgt hij gelijk. De schade wordt als ik me niet vergis opnieuw vastgesteld en bedraagt meer dan 10.000 gulden (we hadden nog guldens).
Duur krasje.
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
En zo zou het altijd moeten gaan reken maar dat zelfs de kinderen van die jongen nog huisarrest hebben, tevens een levenslange ontzegging van zakgeld want in plaats daarvan een wekelijks pak op zijn broek.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 6502
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik kan me ook opwinden over het feit dat mensen zich niet gewoon even melden als ze per ongeluk schade veroorzaken. Briefje onder de ruitenwisser o.i.d. Hun aansprakelijkheidsverzekering betaalt zo’n schade gewoon dus waarom mensen zich desondanks als een aso uit de voeten maken is me een raadsel. Vorig jaar ook een onverklaarbare kras bovenop het linker voorscherm van mijn CX. Je maakt mij niet wijs dat de veroorzaker dat niet heeft gemerkt. Daarvoor was de kras ook te diep. Hele scherm kon worden gespoten, gelukkig is de CX allrisk verzekerd.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Mulder schreef:....... Hun aansprakelijkheidsverzekering betaalt zo’n schade gewoon dus waarom mensen zich desondanks als een aso uit de voeten maken is me een raadsel. .....
Het hele no-claim gebeuren is natuurlijk funest voor een eerlijke gang van zaken mbt schade melden…Dat is de mooiste uitvinding ooit gedaan door en voor de verzekeringsmaatschappijen…
En ook aansprakelijkheidsverzekeringen kunnen er wat van. Ooit heeft min dochtertje de auto van een buurman met een baksteen gewassen. Keurig gemeld aan onze aanspr. verzekering. Werd me dat toch een getouwtrek tussen onze verzkering en de allrisk autoverzekering van de buurman. Gewoon niet normaal meer. Niet bevorderlijk voor de verstandhouding tussen gewone mensen die toch ietwat gespannen werd.
De Ami 8 break van mijn vader is ook eens bekrast door een 5 jarig jochie. Mijn vader ziet het gebeuren en gaat met dat jongetje naar zijn vader toe. In eerste instantie bood de man zijn verontschuldigingen aan en het zou gemeld worden bij de verzekering enz. enz.
Helaas toen het eenmaal zover was ontkende de man en mijn vader kon naar zijn centjes fluiten. Dit was eind jaren ‘70. Niets nieuws onder de zon dus.
ambijajance schreef:Mulder schreef:....... Hun aansprakelijkheidsverzekering betaalt zo’n schade gewoon dus waarom mensen zich desondanks als een aso uit de voeten maken is me een raadsel. .....
Het hele no-claim gebeuren is natuurlijk funest voor een eerlijke gang van zaken mbt schade melden…Dat is de mooiste uitvinding ooit gedaan door en voor de verzekeringsmaatschappijen…
En ook aansprakelijkheidsverzekeringen kunnen er wat van. Ooit heeft min dochtertje de auto van een buurman met een baksteen gewassen. Keurig gemeld aan onze aanspr. verzekering. Werd me dat toch een getouwtrek tussen onze verzkering en de allrisk autoverzekering van de buurman. Gewoon niet normaal meer. Niet bevorderlijk voor de verstandhouding tussen gewone mensen die toch ietwat gespannen werd.
op de WA uiteindelijk ?
Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
gompy58 schreef:
op de WA uiteindelijk ?
Het is een tijdje geleden, ik wordt wat ouder helaas. Ik geloof dat de allrisk de dupe was, maar weet het niet meer zeker.
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Mijn XM had van de een op de andere dag twee krassen aan beide kanten van voor naar achteren Ik kon ze wel een beetje wegpoetsen maar vrolijk wordt je er niet van. Je zag het altijd nog wel een beetje.
Bij ons op het pleintje wordt ook nog regelmatig gevoetbalt door kinderen. Ik nmoet zeggen dat je daar ook niet echt vrolijk van wordt.
na 1 maand stonden er ook 3 krassen op mijn onberispelijke XM, na een spuitbeurt staat ze er weer als nieuw bij, wel een paar 100 armer…
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
ambijajance schreef:Ooit heeft min dochtertje de auto van een buurman met een baksteen gewassen.
Hahaha, die is nog mooier dan de schuurspons-versie !
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002