Parkeersensoren
keesjansen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 09 april 2009 11:46 PM

Wil in de achterbumper van mijn xsara coupe (2000) parkeersensoren inbouwen, mijn vraag is of iemand er al ervaring mee heeft, zo ja wat moet ik er allemaal voor doen om deze in te bouwen.
met vriendelijke groet
Kees

Profiel  

f1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 10 april 2009 08:10 PM
  [ # 1 ]

Goede middag,
Ik heb mijn parkeersensoren ook nog in de kast liggen wegens tijdsgebrek en slecht weer, erg koud ook in mijn garagebox. Confused
Ik weet van mijn vorige auto dat je rekening moet houden met de trekhaak (wat met de afstand van de tussen de senoren te maken heeft)
Aansluiting op de bedrading van je achteruitrijlichten.
Wij kwamen toen met onze hatchback met een kleine verassing te zitten,namelijk: de achteruitrij lampen zaten in de kofferbakdeksel en gaan dan logisch ook mee omhoog als je kofferbak open doet.Het zoeken naar de kabelboom met ergens daarin het draadje met de juiste kleur was heel even lastig.(dat moest natuurlijk heel nauwkeurig gebeuren)
Verder zit meestal een boordje met de juiste diameter van de sensoren erbij.Vervolgens komt de bedrading ergens aan de binnenkant van je achterbumper terecht,deze bedrading van de 4 sensoren ergens samen gebonden. dan op zoek naar een gaatje (liefst zonder te boren,bij mijn vorige auto zat een rubbere stop die er zo uit kon en toegang gaf naar de kofferbak) waardoor de bedrading naar de binnenkant van de kofferbak kan om het kastje ergens achter de bekleding te plakken. En klaar.Ging toen vrij simpel.Nu mijn Xsara break nog.Deze heb ik nu 1,5 maand,ik mis mijn sensoren wel,je kent de afstand van je auto doorgaans aardig maar het echt een super lekker gevoel als je iets over het hoofd ziet dat er iets mee kijkt.

Profiel  

keesjansen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 11 april 2009 07:56 PM
  [ # 2 ]

Heb nog een vraagje, hoe demonteer ik de achterbumper.

Profiel  

f1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 11 april 2009 08:46 PM
  [ # 3 ]

Ik kan het u nog niet vertellen wat de Xsara betreft.
Bij mijn vorige auto hebben wij die helemaal niet moeten verwijderen.
Eerst voorgeboord met een dun boortje,helemaal door en door en vervolgens met dat doorgaans meegeleverde boortje met de juiste diameter na-geboord.Dan kan je de snoertjes via het (gat/gaatje) aan de achterzijde door trekken.Het nadeel is dat je dan half onder je auto ligt wat gewoon niet confortabel is en werkt.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook