Van welk merk is die pakkingset dan ?
.
ZX1.4i schreef:Van welk merk is die pakkingset dan ?
geen idee, word verdeeld door een plaatselijke handelaar in auto onderdelen….
Zou je het eens na kunnen vragen?, wellicht zijn die setjes hier in NL ook te krijgen.
.
ZX1.4i schreef:Zou je het eens na kunnen vragen?, wellicht zijn die setjes hier in NL ook te krijgen.
als ik daar nog is ga, zal ik dat doen, zoek je een setje misschien?
Mijn set was toch ook zonder de koppakking, heb hier nog een bijna complete set liggen.
Zelden zal je de complete set gebruiken.
hier ging het om een Payen set DT012 - PO5402000, voor de aluminium blokken 1.0/1.1/1.4
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik weet ook niet beter dat kopsetjes setjes altijd zonder koppakking verkocht worden, zelfs de kopsetjes voor de grote motoren op me werk zijn zonder koppakking (gasring). Maar goed in Frankrijk is ook een hoop te koop dat hier niet bekend is, dus wie weet in Belgie ook?
Hieronder wat plaatjes na het ritje dat ik gisteren heb gemaakt. ik heb het klepdeksel gedemonteerd, daarna mijn vinger langs de rand gehaald, GEEN OLIE! Ik heb wel wat andere dingen ontdekt…. De centrale vraag nu is, wat loopt er onder die middelste kopbout?! oliekanaal? ik heb het bange vermoeden dat er mogelijk toch meer problemen zijn met de kop….
Iemand een idee wat daar onder zit?
Hierop zie je het onderaanzicht van de kop. dit is na het lopen, en roken, maar VOOR het schoonmaken. De bout midden in het plaatje links is vies door het bochten werkt er is geen olie in het “bakje” onder de bout.
hierop (het is nog beter te zien met een spiegeltje, maar dat is niet goed te fotograferen) zie je goed dat het klepdekselpakking NIET gelekt heeft.
Hierop zie je iets meer wat de oorzaak is. Er zit KIT om de kopbout?! wie smeert er nu kit op die bout?
Mooi plaatje van de kopbout van boven, duidelijk de kit zichtbaar. ik weet het bijna zeker, de olie lekt daar vandaan! Het “bakje” rond de bout stond helemaal vol.
ZX 1.8i 3d 8v ‘93 beige CV met AB (nee niet beige, goud!!!)
Hier gaat het avontuur verder:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=198240
dit draadje mag dicht.
ZX 1.8i 3d 8v ‘93 beige CV met AB (nee niet beige, goud!!!)