Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik vind dat je echt goed bezig bent!
Overigens zou ik niet voor BX GT op je klep gaan, ook al is die wel glimmend.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 11791
- Xantia TD SX
Nja, ik weet het nog niet, maar ik heb die badge toch maar meegenomen.
Ik wil dan misschien ook het GT logo voor op de motorkap schilderen. Maar ik weet ‘t nog niet. Wordt ‘t dan een BX 19 TGTRDi Break Chic Mk 1,75? In ieder geval laat ik de GT/Palmares doppen voor wat ze zijn. Ik vind ze niet mooi, en zéker niet in vergelijking met mijn TRS eierdoppies.
Aan de andere kant, met die emblemen… Het kan ook zo teruggewisseld worden
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Je kunt ook gewoon alleen het Citroën embleem monteren?
Ik zou gewoon voor “BX” gaan.
Alleen van ijzer zijn die ook niet zo makkelijk meer te vinden.
(tenminste hier in de randstad, ik zoek er namelijk ook nog eentje)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
- Xantia TD SX
Ik heb vanmiddag nog 1 gezien, maar daar zat de BX nog aan vast. En dat was dus geen sloper
Naja. Eerst strippen schrobben, spatlappen schroppen (ribbels & witte, nu mosgroene, chevrons) en zorgen dat dat verrekte lek gedicht wordt. volgende week voor het wegbrengen kan er geheid weer een dikke liter LHM bij…
O ja. Ik zit erover te denken om achterin een aansteker in te bouwen. Dat kansloze vakje in de achterkant van de achterste tunnelbak lijkt me een goede plek. Ook weer handig als 12v aansluiting…
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- Xantia TD SX
Even iets tussendoor. Laatst had ik passagiers achter in de TZD, bleken er achter alleen heupgordels te zitten. In een TZD. Uit 1993…. Is dat normaal eigenlijk?
Ik heb uit een Chic wel een stel driepunts automaten meegenomen om erin te zetten, maar ik vraag het me toch af…
Derk
- Xantia TD SX
Daarop voortbordurend, ik merkte dat die heupgordels dus niet normaal waren in de Zwarte TZD. Daarover verderop nog iets…
Vandaag met dat mooie weer en met de Breek nog op stal met een lek dus maar eens aan de TZD geklooid. Timo’s Blauwe Punt zit er weer in. Het afspeelkopje van de cassettespeler is wat sleets, maar schoonpoetsen met een wattenstaafje met ontsmettingsalcohol helpt al veel. Verder een andere pookhoes erin gezet, omdat de bestaande een hardnekkige deuk in de harmonica had. Peanuts tuulk, maar toch… Ander rubbertje op ‘t koppelingspedaal (was kaal), ook ff gedaan.
En dus de driepuntsgordels achterin gehangen. De heupgordels zaten op de onderste lugs, dus dat was simpel om eruit te halen. Daarna ff de zijstukken van de achterbank eruit (moertje zit achter de zijplaten in de kofferbak, bij de rolautomaatjes) en toen trof ik doorgesneden driepuntsgordels aan… OK, das vrämd, maar het zal wel weer. Waarom nou niet éven die boel er netjes uit beunen?? Waarom heupgordels????? Daarna de goede gordels erin gemept & de bank teruggezet, klaar weer! Alles weer veilig achterin, binnen de grenzen van de BX
Dinsdag een lek laten stoppen onder de Breek, en hopen op decent weer komende week zodat ik daar ook nog wat kleinigheden aan kan doen, ook in het kader van de verbouwing!
Derk
- Xantia TD SX
De Breek lekt niet meer dus kunnen we onverdroten verder met de ombouw (maar eerst wassen…)
Moeten nog:
- Spiegels
- Strips
Wat de strips betreft, daar ken ik nog wel andere strips voor op maat maken: dan moet ik alleen even strips van de deuren zien te organiseren. Wat de spiegels betreft, zit ik te broeden op een methode om er weer bediening aan te maken. Daar zijn meerdere opties voor, maar dan moet ik die spiegels eerst eens goed bekijken. Ik denk erover om, indien mogelijk, de boel met knoppen van t.2 te fixen, maar dat hangt af van hoe de stangen precies uitkomen…
Waarover later meer! Nu eerst dat hok wassen
Derk
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Je bent echt goed bezig
Maar wil je er eigenlijk wel strips op? Persoonlijk vind ik een witte BX met T1 neus en geen zijstrips echt geweldig…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
- Xantia TD SX
Ben ik het mee eens, maar er zitten nogal lijmresten van de originele (TGD) strips op die ik er niet netjes afkrijg. Dus met strippen erover kom ik weer een eind verder. Voor de achterste stukken kan ik Deauville strips krijgen (van deuren), maar die verschillen iets. Als het niet opvalt is dat wel een snelle weg naar succes op zich.
Maar daarom dus strips…
Derk
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Oke, lijmresten zijn ook maar kansloos idd
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
- Xantia TD SX
Ja, en de waarde van de huizen hier gaat al zo achteruit van al die BX-en voor de deur
Owja. Ik heb wel vanmiddag nog gauw even twee kleine speakertjes op de daarvoor bedachte plaatsen achterin de Breek gehangen, en de bedrading daarvoor even onder de matten gefrut ipv erover. Staat weer een heel stuk netter! Het zijn speakertjes uit een Golf vrees ik…
Wat jammer trouwens dat er geen tweetervoorbereiding in het dash zit, ik weet nl. nog tweetertjes liggen. Maar daar ga ik dus geen draad heen leggen - het is wel goed. Bij wie nog meer rammelen de roosters van de deurspeakers trouwens?
Derk
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hier! vreselijk. Al is het wel als ik de radio vrij hard zet. ops: ‘Normaal’ trillen ze niet. Ik heb enkele tips gehad op een ander forum, ik kan ze wel even plaatsen als je daarin geintereseerd bent?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
- Xantia TD SX
Is altijd goed! Ik kan -misschien- een setje 13 cm CDT Cambria’s scoren… Dan moet de boel niet hard gaan klapperen natuurlijk En ik denk dat je dan buitenop de deur schroefjes kan ophangen, met zulke magneten
Ik heb er nu gaffertape tussen geprakt, dat helpt al: de Golf achterspeakertjes klapperen nu eerst Misschien moet ik daar eens een keer echt spul in hangen…
Derk
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Stukje tape op de bevestigingsclips, werkt prima.