





















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
TCT tijger schreef:Brian schreef:Bedankt voor al het meedenken weer. Voorlopig ga ik maar even door op het geplande pad: komende week de verdamper uit de TCT van Matthijs halen en vervolgens, maar zeker voor de zomervakantie, de mijne vervangen.
Kun je een paar foto’s maken van de verdamper en de positie waar je hem vandaan haalt ? Ik wil nu wel eens (precies) weten waar en hoe dat ding zit en hoe hij eruit ziet ?
Zal ik doen (als ik het niet vergeet)
Ik denk dat hij er ongeveer zo uitziet:
Volg je hart, gebruik je hoofd.





Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Dat plaatje ken ik.
.
Nu C5 tijger…
We zijn al een eind op weg, maar man man man, wat hoef je niet jaloers te zijn op zon klus ehe
Er moet zo gigantisch veel los, ik zal vrijdag wel een paar plaatjes schieten.
Om je een voorbeeld te geven;
Je parafanbak moet los en daarna je ruitenwissermotor om bij de bouten te komen van het stalen frame dat je kachel op zn plek houdt.
Ook moet je stuurkolom los, omdat deze aan t zelfde stalen rek zitten.
party party!
Ouwe mopperkont






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Matthijs309 schreef:We zijn al een eind op weg, maar man man man, wat hoef je niet jaloers te zijn op zon klus ehe
![]()
Er moet zo gigantisch veel los, ik zal vrijdag wel een paar plaatjes schieten.
Om je een voorbeeld te geven;
Je parafanbak moet los en daarna je ruitenwissermotor om bij de bouten te komen van het stalen frame dat je kachel op zn plek houdt.
Ook moet je stuurkolom los, omdat deze aan t zelfde stalen rek zitten.
party party!
Graag foto’s ja. Anders moet ik het wiel nog een keer uitvinden.
Ik ben toch benieuwd of het dashboard los komt zonder alles uit elkaar te halen. Dus alleen het stalen frame losmaken, stuurkolom lossen en ik denk ook de middenconsole er uit.
Volg je hart, gebruik je hoofd.





Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Matthijs309 schreef:
Je parafanbak moet los en daarna je ruitenwissermotor om bij de bouten te komen van het stalen frame dat je kachel op zn plek houdt.
Ook moet je stuurkolom los, omdat deze aan t zelfde stalen rek zitten.
party party!
Je kan dat hele kachelhuis dus niet even losmaken en naar beneden wegtrekken als je je middenconsole weghaalt ?
.
Zeg maar ... :.
Nu C5 tijger…






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
TCT tijger schreef:Matthijs309 schreef:
Je parafanbak moet los en daarna je ruitenwissermotor om bij de bouten te komen van het stalen frame dat je kachel op zn plek houdt.
Ook moet je stuurkolom los, omdat deze aan t zelfde stalen rek zitten.
party party!Je kan dat hele kachelhuis dus niet even losmaken en naar beneden wegtrekken als je je middenconsole weghaalt ?
.
Zeg maar ...:.
Nee, het hele dashboard is opgehangen aan een stalen frame. Dit frame bestaat uit o.a. een dwarsbalk waar het kachelhuis achter zit. Het kachelhuis is dusdanig groot dat die niet onder de stalen dwarsbalk door kan.
Het stalen frame moet je lossen, vier moeren onder de parafan, 2 in de ventilatieroosters aan de zijkanten van het dash en drie onder aan de stuurkolom.
Vervolgens kan je het hele dashboard met frame voor over kantelen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ouwe mopperkont
.
leuke werkjes ;D





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Nou dan maar geen airco .....
Kijken we nu tegen de kachel, de verdamper of beide aan ?
Is dit een serie 1 of 2 ?
je kijkt tegen de verdamper aan met ventilator. Je kachelhuis zit voor op de verdamper geklikt.
Dit is een type2, maar reken jezelf niet rijk met een type1 (zou ik sowieso nooit doen ) want daar heb ik hem ook wel eens uitgebouwd en is -precies- zo vervelend klusje
Ouwe mopperkont





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Matthijs309 schreef:......... reken jezelf niet rijk met een type1 (zou ik sowieso nooit doen
)
Mijn serie 1 rijdt nog, die serie 2 van jou op de foto blijkbaar niet/nooit meer ?
Maar OK, dus met het middenconsole wegslopen kom je er niet begrijp ik…..Dan hoop ik van harte dat er wat anders de oorzaak van mijn niet werkende airco is, want dit is een brug te ver….
mijn andere serie 2 rijdt ook nog
Alleen een middenconsole ga je het inderdaad niet mee redden. Ik ben nog aan het nadenken samen met Brian of er een shortcut is, maar ik ben bang van niet. Misschien dat een echt werkplaatshandboek uitkomst biedt.
Ouwe mopperkont





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
De Haynes waagt zich er niet aan iig. Ik ga maar voor de Stopleak denk ik als het zo ver mocht zijn. Die puinhoop van jouw foto’s zou ik nooit meer recht kunnen breien…












Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
ambijajance schreef:Ik ga maar voor de Stopleak denk ik als het zo ver mocht zijn.
Reken er dan maar op dat je puinhoop krijgt.





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Mark Nijenhuis schreef:ambijajance schreef:Ik ga maar voor de Stopleak denk ik als het zo ver mocht zijn.
Reken er dan maar op dat je puinhoop krijgt.
Ik gok het wel..