Ja dat doet hij ook.
Maar als ik bijvoorbeeld in tweede zit en mij laat uitlopen tot bijvoorbeeld 1500 toeren en dan terug optrek dan schokt hij ook…
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
is de motorsteun wel goed terug gezet na het vervangen van de koppeling ? als de draai van je motor te groot is omdat je motorsteun niet goed is gaat ie schokken om moment dat jij je gas los laat omdat de onderste steun hem niet opvangt
gr sjoerd
Motorsteun zou ook kunnen, maar verkeer terug monteren? is dat mogelijk, volgens mij past de baksteun maar op één manier?
Persoonlijk denk ik nog altijd dat het iets met je brandstofpomp is, omdat ik precies hetzelfde heb gehad. Op afstand een sluitende diagnose geven blijft lastig, ik denk dat het tijd word dat je een goede Citroen specialist opzoekt of een handige diesel sleutelaar. Ik woon zelf in Rotterdam en heb redelijk wat ervaring met dit type motor, als je tijd en zin heb, wil ik best naar je auto kijken.
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
maja als het rubber vergaan is of niet goed vast gezet messchien de beugel tussen de steun en de auto niet terug gezet je kan zoiets pas zeggen als het met eigen ogen gezien is of gehoort
gr sjoerd
Hallo,
Vandaag eens onder de wagen gaan liggen en de plaat er af gedraaid.
De motorsteun is nog in goede staat! Wel is deze heel vettig omdat de versnellingsbak iets lekt (kan dit kwaad trouwens?).
Als de steun stuk zou zijn zou je ook in stationair trillingen kunnen hebben.Maar deze is dus in orde.
Ik vermoed dus eigenlijk dat er een fout is met de koppeling (eventueel veren) of met het vliegwiel.
Ik ben eens op het geluid aan het letten of de motor zoemt. Een eventueel ongebalanceerd vliegwiel zal de motor ook doe zoemen.
Wat denken jullie??
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Niels12345 schreef:Hallo,
Vandaag eens onder de wagen gaan liggen en de plaat er af gedraaid.
De motorsteun is nog in goede staat! Wel is deze heel vettig omdat de versnellingsbak iets lekt (kan dit kwaad trouwens?).
Als de steun stuk zou zijn zou je ook in stationair trillingen kunnen hebben.Maar deze is dus in orde.
Ik vermoed dus eigenlijk dat er een fout is met de koppeling (eventueel veren) of met het vliegwiel.
Ik ben eens op het geluid aan het letten of de motor zoemt. Een eventueel ongebalanceerd vliegwiel zal de motor ook doe zoemen.Wat denken jullie??
als de versnellingsbak lekt is natuurlijk nie best ik zou gewoon terug gaan met die koppeling en nieuwe drukgroepset kost 192 euro weet je gelijk zeker dat het daar niet aan ligt ik heb het 3 weken geleden ook gedaan
gr sjoerd
citroen9 schreef:Niels12345 schreef:Hallo,
Vandaag eens onder de wagen gaan liggen en de plaat er af gedraaid.
De motorsteun is nog in goede staat! Wel is deze heel vettig omdat de versnellingsbak iets lekt (kan dit kwaad trouwens?).
Als de steun stuk zou zijn zou je ook in stationair trillingen kunnen hebben.Maar deze is dus in orde.
Ik vermoed dus eigenlijk dat er een fout is met de koppeling (eventueel veren) of met het vliegwiel.
Ik ben eens op het geluid aan het letten of de motor zoemt. Een eventueel ongebalanceerd vliegwiel zal de motor ook doe zoemen.Wat denken jullie??
als de versnellingsbak lekt is natuurlijk nie best ik zou gewoon terug gaan met die koppeling en nieuwe drukgroepset kost 192 euro weet je gelijk zeker dat het daar niet aan ligt ik heb het 3 weken geleden ook gedaan
gr sjoerd
Ja maar ik heb nog 6 maanden garantie. Dus jij denkt dat het dan aan de koppeling ligt?
Nee dat is inderdaad niet te best maar kan dit kwaad?Want ik denkt niet dat de garagist onder garantie iets gaat vervangen wat lekt.
grt
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Ja maar ik heb nog 6 maanden garantie. Dus jij denkt dat het dan aan de koppeling ligt?
Nee dat is inderdaad niet te best maar kan dit kwaad?Want ik denkt niet dat de garagist onder garantie iets gaat vervangen wat lekt.
ik denk dat hij weinig keus heefd hij heeft het er ook af gehad waarschijnlijk met de koppeling wisselen is het wel de juiste drukgroep die gemonteerd is als het voor dat de koppeling gvervangen werd niet was .was ik er gelijk mee terug gegaan want dan kopt er gewoon iets niet
gr sjoerd
Wat een op en af gerij naar de garage…...
Dan zal ik hem nog eens moeten aanspreken.
Maar het probleem is je kan ook rijden zonder dat hij schokt, als je er op let dan toch .
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
maja als ik heel de tijd op zou moeten letten dat me auto niet schokt
zou ik helemaal gek van worden ik zou het gewoon zeggen tegen die vent tis zijn probleem hij is er ook aan begonnen
gr sjoerd
Ik ga deze week nog met de wagen rijden en dan ga ik eens terug naar de garage als het niet beterd. Wat waarschijnlijk dus gaat zijn
Nog een vraagje.
kan je voelen als het bijvoorbeeld het vliegwiel is?
Bijvoorbeeld als je de versnellingsbak in vrij zet en de koppeling volledig intrapt en hierna terug los?
Of zo iets dergerlijk?
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
denk dat je daar weinig aan zult merken .mog je er op die manier iets aan merken is het egt nie goed
gr sjoerd
citroen9 schreef:denk dat je daar weinig aan zult merken .mog je er op die manier iets aan merken is het egt nie goed
gr sjoerd
Ik weet wel dat mijn versnellingspook schokt als ik de koppeling loslaat maar ik vermoed dat dit wel iets of wat normaal is aangezien je dan het ene deel aan het andere koppelt?
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Ik weet wel dat mijn versnellingspook schokt als ik de koppeling loslaat maar ik vermoed dat dit wel iets of wat normaal is aangezien je dan het ene deel aan het andere koppelt?
nou als ie in zijn vrij staat en je laat de koppeling dan op komen en dan beweegt de versnellingspook is er egt iets niet in orde als ie in zijn verrsnelling staat kan het wel kloppen
je heb wel vrije slag op je koppelings pedaal ??
gr sjoerd