5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

bx liefhebbers: fff slikken….......
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 13 april 2009 03:01 AM
  [ # 61 ]
Penny Lane schreef:

Wat ik wel mis is een fatsoenlijke plek om de linkervoet te parkeren, in een BX. Maar daar verzin je wel wat op. In de Capri is dat erger, maar das een Ford en dan mag dat.

Ik heb zelf 2 Capri’s gehad, en eerlijk gezegd had ik zelf nooit problemen met de voetenruimte, kon daar juist heerlijk mijn benen in kwijt. Maar dat waren allebei wel automaten, misschien zit daar het verschil in? Wel gaaf dat je er een hebt, je ziet ze vrijwel niet meer.  Very Happy

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 13 april 2009 04:15 AM
  [ # 62 ]

Je zit gewoon k*t in de BX.

Ik heb al een hoop gemopper op diverse aspecten van de BX gehoord maar ik geloof dat het toch wel de eerste keer is dat ik dit hoor.

De goedkope zitzakken-interieurs laat ik gemakshalve buiten beschouwing. Maar toen die nog zo goed als nieuw waren viel er ook nog best wel redelijk comfortabel in te zitten, al halen ze het natuurlijk niet bij de velours-interieurs zoals die in de GTI en latere TZx-modellen geleverd zijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 13 april 2009 04:18 AM
  [ # 63 ]
XBXG schreef:

De Ami 6 vind ik juist een van de mooiste auto’s ooit! Overigens was dat het meest volmaakte design dat Flaminio Bertoni ooit had gemaakt, naar eigen zeggen.

Ik vind ‘m mooi van lelijkheid.

Ik moet overigens zeggen dat mijn aanvankelijke aversie tegen de Multivlaai ook wel wat begint te slijten - er is inmiddels zoveel nog veel lelijkers op de weg bij gekomen…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 13 april 2009 10:57 AM
  [ # 64 ]
Penny Lane schreef:

Wat ik wel mis is een fatsoenlijke plek om de linkervoet te parkeren, in een BX. Maar daar verzin je wel wat op. In de Capri is dat erger, maar das een Ford en dan mag dat.

Overigens, hoe is dat met een Break? Ik vind ‘m namelijk, geheel bevooroordeeld, wél leuk…

Derk

Er is een accessoire op de markt geweest voor den BX, een grijze plastic voetrust die je in 2 minuten vastschroeft. Die zat in mijn wijlen ‘87 TRS Automatic. In 2005 verkocht voor 25 euro aan een 020er. Weet niet of ik ‘m weer zou hebben verkocht nu.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 13 april 2009 11:37 AM
  [ # 65 ]
citroen23 schreef:

Wanneer gaan we weer even Very Happy Cool

Profiel  

Dinges
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182

Gepost: 13 april 2009 02:07 PM
  [ # 66 ]

Vind zelf ook het rijtje niet kloppen, maar misschien dat ik bevooroordeeld ben omdat ik 2 BX-en heb?

Bij aanschaf zat er in de Roetmobiel een zitzak interieur, niet meer het originele (was vervangen door Emiel), dat wonder boven wonder nog vrij stevig was en redelijk zat voor mijn brakke rug. Veel beter iig dan het interieur van de TGD die ik ooit eens gehad heb.
Toch moet ik toegeven dat het Chic interieur dat ik er nu in heb een verademing is voor mijn rug….
Wat het vlakke stuur betreft, ik ben als vrachtwagenchauffeur niet anders gewend dus het bevalt me prima, kan op deze manier ook prima sturen terwijl ik een shaggie draai (ja slechte gewoonte, ik weet het).

Laat anderen maar roepen dat de BX lelijk is en een waardeloos hok, wij weten beter en zo blijft onze hobby betaalbaar (toch?)
Ik bedoel maar, welke andere auto bied zoveel ruimte en comfort afgezegd tegen de niet al te hoge gebruiks kosten?

En als laatste toch nog even onze Xantia verdedigen, ik vind het een heel mooie auto met fijne rijkwaliteiten waaraan je toch echt wel merkt dat de bouwkwaliteit een paar stapjes hoger (meer solide) staat als de BX…
Maar daar betaal je dus ook voor, de benzine Xantia kost alleen aan wegenbelasting al bijna net zoveel als de diesel BX.

Maar zoals al eerder gezegd hier, dat is dus mijn bescheiden mening….

Groet Dennis

Mooie wagen buurman….

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten

Gepost: 13 april 2009 02:46 PM
  [ # 67 ]

Mee eens, ook wat het vlakke stuur betreft. Ben zelf heftruckchauffeur geweest en nu trucker in opleiding. Niks mis met een vlak stuur of verticaal stuur. Gewoon aanpassen aan het voertuig. Went allemaal heel snel als je zelf wil.

Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 13 april 2009 03:23 PM
  [ # 68 ]

Al die mensen die zeggen dat ze geen plaats hebben voor hun benen… hor rijden jullie dan?  Confused: Ik heb daar namelijk helemaal geen last van (en ben, zoals al gezegd, een meter 90 ongeveer -denk iets meer). Stoel bijna helemaal achteruit en rijden maar Very Happy .

En linkervoet, plaats genoeg Cool (wel automaat).

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 13 april 2009 05:15 PM
  [ # 69 ]

Ik denk dat het te maken heeft met de lengte van je benen. Ik heb vrij lange stelten en zit echt in iedere BX klem met mijn rechterknie tussen stuur en dashboard. Ik vind het zelf overigens niet echt storend. Alleen op echt lange stukken is het af en toe een beetje zeuren.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 13 april 2009 09:57 PM
  [ # 70 ]

Hetzelfde hier. Ben 1,86 meter, dus redelijk lang maar geen reus. Maar mijn benen zijn verhoudingsgewijs aan de lange kant. Ik zit dus een beetje in de BX zoals ik vroeger ook wel eens in een Fiatje 127 zat, vandaar de term “Italiaanse zithouding”. Trouwens, de BX is ook een Italiaans ontwerp. Het gaat echter prima, ook op lange ritten.  Cool

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11812

- Xantia TD SX
Gepost: 13 april 2009 10:18 PM
  [ # 71 ]
winnetou schreef:
Penny Lane schreef:

Ik heb zelf 2 Capri’s gehad, en eerlijk gezegd had ik zelf nooit problemen met de voetenruimte, kon daar juist heerlijk mijn benen in kwijt. Maar dat waren allebei wel automaten, misschien zit daar het verschil in? Wel gaaf dat je er een hebt, je ziet ze vrijwel niet meer.  Very Happy

Dit dwaalt een beetje af tuulk, maar het punt is dat je je benen príma kwijt kunt, alleen is er geen steun voor je linkervoet. Ik leg m nu meestal achter de rechter op lange stukken - dat werkt.

Zo’n voetsteun voor de BX gaat op het lijstje ‘te zoeken’...

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 14 april 2009 12:24 AM
  [ # 72 ]

ja ik ben 182 lang met erg lange benen. de oplossing is en was vroeger heel goed mogelijk
stoelverlengers erin en ik zit in een 93er tzi interieur perfect, ik zit dan nog niet eens op de achterste stand

mag tegenwoordig niet meer ivm airbags,gordelspanners en dergelijke passief veiligheidverhogende rommel…

de veiligheid zit nog altijd achter het stuur

de citroen-liefhebber

Profiel  

Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 14 april 2009 12:24 AM
  [ # 73 ]

ja ik ben 182 lang met erg lange benen. de oplossing is en was vroeger heel goed mogelijk
stoelverlengers erin en ik zit in een 93er tzi interieur perfect, ik zit dan nog niet eens op de achterste stand

mag tegenwoordig niet meer ivm airbags,gordelspanners en dergelijke passief veiligheidverhogende rommel…

de veiligheid zit nog altijd achter het stuur

de citroen-liefhebber

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 14 april 2009 12:35 AM
  [ # 74 ]

Ja inderdaad met die stoelverlengers, mag tegenwoordig niet meer. Maar in de begintijd van de airbag nog wel volgens mij. Toen moest de klant tekenen voor akkoord en dat hij wist dat het om zijn eigen veiligheid was. Maar tegenwoordig is dat ook al niet meer mogelijk…

Ik zit inderdaad een beetje onderuit gezakt als mijn knie tegen het dashboard aanzit, maar dat onderuit gezakt zitten moet je met een korreltje zou nemen. Het is namelijk zo weinig bij mij ik zit bijna recht…

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten

Gepost: 14 april 2009 01:00 AM
  [ # 75 ]

Raarrrr. Een BX heeft nooit airbags of gordelspanners gehad. Waarom stoelverlengers dan niet mogen is me een raadsel. Als het deugdelijk bevestigd is a la “beter dan het origineel”, en je weet zeker dat jouw gordel tijdens een aanrijding niet jouw keel afsnijdt, dan is dat toch winst? Een goede, niet vermoeiende of belemmerende zithouding is ook in het belang van de veiligheid.

Profiel  

5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook