Bram schreef:Cruise Control.
(en die zijn er geweest bij de duurdere BXén)
Ik dacht dat je er Climate-Control mee bedoelde.
De BX turbo-D van Bergje heeft Cruise control, ABS en Airco
M&M schreef:En heb je nu zo’n ABS kastje of niet Bram :
Ik heb hem niet kunnen vinden, Menno.
Dus ik denk van niet…..die eerste TD van me (94) had het wel.
Maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben.
Maar laten we ontopic blijven en daar in mijn eigen draadje over verdergaan.
Deze draad gaat over de Exclusive van Renz.
Ik heb dat karretje van Renz net ff mogen aanschouen….en..
WOW
Volgens zeer betrouwbare bron heb je nog NIKS!
En het geld is gevlogen hahaha…
Oke…..allereerst wil ik bij deze Johan Oldenhage (van Citroen Nw-Vennep) zeer veel dank zeggen voor het uitlezen van de HDI van Renz. :lhm
Hij had enkele fouten in de computer zitten (die van de HDI dus )....en zijn allemaal eruit gehaald door Johan.
Een fout in de vering…iets over de centrale beveiliging en 4 in het motor management.
Hij kon zien dat ik eerder deze week dat probleem met opeens vol gas geven had gehad…..volgens de PC had de motor maar liefst 5439 rpm gedraait bij 143 km p/u.
Na het herstellen van de fouten, heeft Johan er even mee proefgereden en trok even flink door in de toeren….Probleem was WEG !
Verder vond Johan hem goed rijden….en daar zal Renz ook wel blij om zijn, want het blijft toch altijd een risico om een auto van een particulier te kopen.
EN…..(maar dat hoort eigenlijk in mijn TD draadje) ze hebben nog een onderstel staan van een verstelbare chauffeursstoel die ik morgen even ga halen.
Ik heb al langere bouten gehaald met cylindrische kop en vulringen om de voorkant van de stoel een 2,5 cm omhoog te zetten.
Dan houd ik namelijk mijn eigen bekleding.
Overigens (offtopic)....triest nieuws, ik kreeg net een brief binnen dat Citroen Dealer Giesberts uit ijmuiden er per 1 Augustus mee stopt, heeft geen opvolger gevonden.
Renz heeft daar namelijk 2,5 jaar geleden zijn witte Xantia-D gekocht en zeer tot tevredenheid mag ik wel zeggen.
God, ik ben een paar dagen van het net afgesloten geweest(zit nu weer met een mac en 56k ) en de bx is weg, en staan er 2 nieuwe Xantia’s bij Bram voor de deur..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Tis werkelijk een mooie auto, ff poetsen en de kleine oneffenheden op de bumpers wegwerken en er staat een nieuwe Xantia.
Hij rijdt overigens perfect, met deze kilometerstand kan het zat slechter. Als ik wel eens C5 en zie die 150.000 hebbe gereden, helemaal afgetrapt dan staat hier echt een plaatje. (zowel technisch als optisch)
veel plezier er mee..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Ik hoorde net dat renz hem wilde ruilen met mijne
bull natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
meteen doen…
zal ik de hoogte dan nog ff checken….
gebakje er bij, best gezellig met die van Maren…$%aren en enz…
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Je ben niet de enige op het moment met een Xantia-Hobbelpaard, mijn Xantia hobbelt op het moment ook, maar alleen aan de voorkant .
Heb zelf het idee dat het aan de opgeboorde bollen voor ligt, achter zijn het nieuwe comfortbollen.
Heb wat Offtopic bijdrages weg gehaald.
Ik heb gisteren de Xantia van zowel Renz als die van mij maar eens even bij Jordan Carwash gegooid….is ook wel nodig want waar je ze ook hier bij ons in de straat zet….overal staan bomen.
En IK wil OOK witte achterlichten !
He, is dat daar een xantia break op die eerste foto?
(rechts van het verkeersbord)
enneuh… heb je de kentekenplaten nu nog niet verwisseld met CF-exemplaren?
Ik dacht dat er kleppen in het systeem van de type II zitten, zodat ze niet meer inzakken. Die HDI is toch echt door de knietjes…
Animal triste post coitum
rocco schreef:He, is dat daar een xantia break op die eerste foto?
(rechts van het verkeersbord)
Klopt ja…het *sterft* hier nu van de Xantia’s in de buurt
(is van een overbuurman, 100 meter verder)
Er is al door het buurtcomittee een zoektocht gestart naar een BX…..die ze zo gewend waren in de buurt. :schater
Ik mis overigens nog wel 1 ding op de HDI….en dat is een (meegespoten) spoiler op de achterklep….maar dat doet Renz zelf maar als ie weer thuis is.
Zou Bram niet gewoon voor de foto de truc met de handle gedaan hebben?? voordat we Renz weer een bollentrauma aanpraten
Bram schreef:Er is al door het buurtcomittee een zoektocht gestart naar een BX…..die ze zo gewend waren in de buurt.
Raken ze bij jou in de buurt een auto al na twee weken gewend dan??