Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Nieuwe comfortbollen gezet op de voorkant van m’n Frankensteinbiks. Slechte ervaringen mee. Over hoge drempels is de uitveer demping bijna non-existent. Maw, ik word bijna gelanceerd.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
fbird92 schreef:ik heb nog een setje comfort bollen liggen, nieuw, mocht je intresse hebben hoor ik het wel….
Da’s interessant. Compleet, voor en achter?
Hoeveel wil je er voor hebben, inclusief verzendkosten?
Groeten,
Géphil
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 13-02-2008
- BX Bx 1.6 TZI Automaat
pb..
if you believe in it you can make it happen
Re: comfortbollen/ bollen van Monroe
Géphil schreef:Mijn BX Chic veert niet meer zo lekker. Een jaar geleden heb ik mijn bollen bij Renard op druk laten brengen. Ze zakt ook snel weer in.
Nou lees ik hier en daar wel iets over COMFORTBOLLEN. Ik hou wel van superzachte vering.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
In de catalogus van MONROE staan ze wel vermeld en zouden bij BREZAN verkrijgbaar zijn.
Bij TDO worden ze alleen voor de voorkant aangeboden.
Een andere optie is wellicht om de bollen meer druk te geven heb ik me laten vertellen. Hoeveel meer? Voor en achter gelijk?
Hoe vaak kun je ze eigenlijk op druk laten brengen voordat ze overlijden?Vast bedankt voor jullie reactie.
Groeten,
GéphilEDIT MOD: topic titel niet in hoofdletters aub.
Eindelijk is het dan zover, ik heb Comfortbollen onder mijn Chic.
Ik heb ze besteld bij TDO maar ik heb er wel bijna 2 maanden op moeten wachten…....geduld is een schoone zaak zullen we maar zeggen.
Vanochtend zijn ze gemonteerd en ik vind het gewéldig! Heerlijk zacht zweven maar wel verkeersdrempels met beleid nemen!
Het geeft me weer een beetje het gevoel van de GS/GSA terug.
Ennuh, fbird92, nog bedankt voor de achterbollen.
heb net proefgereden in een bx met comfortbollen en hij zweefde echt maar vond ook dat de auto nog na deinde na het nemen van hobbels is dit normaal of is er dan wat met de veerpoten niet goed? misschien is het ook wennen omdat ik namelijk voor de tweede keer in een bx zat.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Na-deinen is niet goed en niet lekker, dat kan en moet niet de bedoeling zijn.
Maar misschien zijn comfortbollen ook wel teveel van het goede bij een BX. Want een BX met een veersysteem welke tip-top in orde is, veert heerlijk. En het echte oude GS-gevoel zul je niet krijgen met McPhersons. Helaas, het is niet anders!
Brakke veerpoten veroorzaken geen na-deinen, ze zullen juist stroever worden.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Misschien is het vanwege m’n familie van m’n vaders kant; vissers en oceaanvarenden, maar ik vind dat deinen wel lekker. Helaas heb ik brakke veerpoten, dus daar komt weinig van.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
heb nu in een 1.9 tzi break gereden en dat was stukken beter auto deinde niet maar veerde geweldig en voelde als een amerikaanse slee alleen dan beter
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Volgens mijn collega (die nu even in Criezel rijdt omdat hij wat reparaties uitvoert) is de voorkant stug en de achterkant soepel. De voorkant moet dus ook wat versoepeld worden.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
karel schreef:Peteryed schreef:BunnY schreef:En een BX is van zichzelf al zo zacht… Na een 3 daagse rit met de mijne ben ik enkel tot de conclusie gekomen: als de voorvering zo goed was als de achtervering dan was hij helemaal perfect (want het oprijden van een drempel is minder comfortabel dan er af rijden )
Dat doet elke auto.
Nee, dat is niet waar. Dat doen met name autoos met een getrokken draagarmconstructie achter en McPherson veerpoten voor.
Dat is bij een CX toch ook echt wel zo… Een drempel af gaat makkelijker dan erop.
Een CX heeft toch geen geen McPherson veerpoten
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
nee maar ik weet wel dat een gti turbo vooraan stuggere bollen heeft dan achteraan. dus misschien speelt dat ook wel een rol. bij het in en uitveren niet?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister nog geleerd dat bij elke Citroën de druk voor veel hoger is dan achter, ik denk dat er ook wel mee te maken heeft
Dan praten we ongeveer over 70 a 80 bar druk in de bol voor en 30 a 40 bar achter.
heb ook wel eens iets gelezen over het opboren van een bol? Wat is hier het nut van en zijn er ook nadelen (ik heb dit in dat topic over Chypharse gelezen).
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Arjan Verkade schreef:Gister nog geleerd dat bij elke Citroën de druk voor veel hoger is dan achter, ik denk dat er ook wel mee te maken heeft
Dan praten we ongeveer over 70 a 80 bar druk in de bol voor en 30 a 40 bar achter.
klopt maar speciale modellen bv cx gti turbo hadden vooraan afwijkende waarden dan de cx 2400 en de cx20 en 22.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!