


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die sterschroef (ik snap nu eindelijk dat het om een torx gaat) houdt dit ding vast. Je kijkt nu dus aan tegen de andere kant, IN het huis:
Je ziet nu ook duidelijk de klikjes van Arjan.
Het ‘paaltje’ is niet rond en valt in een niet rond gat, zodat de spiegel niet helemaal rond kan draaien.
Ik hoop dat dit dan weer een hoop duidelijk maakt.
hmm, dus kruipolie, een nieuw torx-bitje en wat meer lef om de boel nog verder open te maken ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik snap niet waarom het ding helemaal open moet. Die draden zitten goed waar ze zitten.












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
nu nog het lef om die torc los te draaien ...
Eerst zaterdag gordels monteren; da’s vast gemakkelijker ... ops:
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250


Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 19-06-2006
- ID/DS DSpécial
- CX 25 GTI Automatic
- XM V6 VSX
- Xantia Break 1.8 16V Plus
Ik ben met de buitenspiegels van mijn CX serie 2 (1985) bezig geweest. Rechts goed afstellen door het inbusboutje los te draaien is prima gelukt.
Links heb ik echter geen stand waarin de spiegel stevig gefixeerd staat en voel ook geen klik. Ik heb de spiegel daarom eens uit elkaar gehaald. Bij mij ziet het er anders uit dan bij Tinfoil, zie foto van de torx-schroef:
Misschien komt het verschil omdat mijn CX drie bouwjaren ouder is. Ik kreeg de torx-schroef makkelijk los. Zie deze foto wat je dan ziet:
Er lag wel een soort veertje los in de spiegel. Op deze foto staan alle onderdelen die ik los kon halen:
Ik heb gepuzzeld hoe ik de veer kon bevestigen. Zie op deze foto hoe ik dat uit eindelijk gedaan heb:
Alles weer in elkaar gezet, maar helaas staat de spiegel nog steeds niet stevig en is er geen klik voelbaar. Misschien toch de veer niet goed gemonteerd?
Bart-DY3 schreef:foto
[/url]
[doet net of ie heel jong is]wat heb je een grappige doorzichtige doosjes in je handschoenenvak liggen (één van je andere foto’s)[/doet net of ie heel jong is]
(wat gebeurt er met je posting?)
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.


Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 19-06-2006
- ID/DS DSpécial
- CX 25 GTI Automatic
- XM V6 VSX
- Xantia Break 1.8 16V Plus
Ik ben inderdaad uit de “bandjes”-tijd en het kostte dan ook wat moeite om de foto’s te plaatsen.
Het gaatje in de veer zit rond een cylindertje. ‘Normaal’ kan dit niet loskomen. Als dat toch gebeurt is het om zeep. De veer schuift er dan telkens weer af. Misschien kan je het vastzetten met een vijsje? Dan moet je wel het binnenwerk even demonteren.
ps: glas kan los met het palletje onder, tussen glas en behuizing.


Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 19-06-2006
- ID/DS DSpécial
- CX 25 GTI Automatic
- XM V6 VSX
- Xantia Break 1.8 16V Plus
Bedankt voor deze tip. Ik moest even opzoeken wat een vijsje is. Een moertje dus. Ik zal proberen de veer met een moertje weer stevig vast te zetten.
een vijsje is een schroefje


Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 19-06-2006
- ID/DS DSpécial
- CX 25 GTI Automatic
- XM V6 VSX
- Xantia Break 1.8 16V Plus
Het is gelukt om de spiegel klik-stand weer terug te krijgen. Ik heb zoals Slichte Mins schreef inderdaad het veertje met een klein schroefje/vijsje stevig bevestigd.
Toen ik het spiegelglas eraf had, zag ik wel dat daar 4 plastic palletjes aan zitten, waarvan er 3 afgebroken zijn (eerst 2, maar tijdens mijn klussen vandaag brak een derde af …). Vermoedelijk zorgen deze palletjes ervoor dat de maximale spiegelverstelling begrensd wordt. Ik geloof niet dat het een probleem geeft als ze ontbreken.
Goeie fotoreportage. Heel verhelderend allemaal.
Ik heb een tijdje terug mijn spiegel zelf verziekt door er teveel mee heen en weer te buigen. Binnenin voelde ik toen iets breken. Grrrr. Maar op Citromobile stond, in de Doro-stand, een CX van boven de 10.000 euro met een goede oplossing. Gewoon een vette parker erin draaien en het zit weer vast!
Dat is zeker de Franse oplossing
Was wel een mooie kar overigens.
Sjako
Het was zeker een mooie wagen.
Ik was die parker in de spiegel eigenlijk al weer vergeten tot ik met mijn TD2 vandaag even de 170 km/u aantipte en de door mij gemolesteerde spiegel er opeens erg slap bij hing.
Ik heb nu ook zo’n schroef en moet zeggen dat de spiegel nog nooit zo solide heeft aangevoeld. Het is een goede methode, mooi is anders.
F