Het type DLE A2 is van een schakel-auto en wel officieel van een DSuper of een DS20.
Eigenlijk zou je een explded view van zo’n carburateur moeten hebben om alle details te controleren.
nb de Solexen ooit in DS ingebouwd zijn: de kleine 34 PBIC in de ID en de door Joris en genoemde en verfoeide SFIF-carbuarteurs; slechts leuk voor op de schoorsteenmantel.
Als iemand een idee heeft hoe hier een tekeningetje op te zetten, dan upload ik een exploded view. Ik ben nieuw in deze materie.
gegroet, Cees
Elke weg leidt weer naar een andere weg
DS19MA
DS21 Pallas IEH
Peugeot 404
DS4
gehad: DS21M Pallas, Xantia 21TD Break, C5,BX’en, GSA, CX, 204’en, 304’en
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Het is echt een weber 2 trapscarburateur.De ellende is begonnen doordat de acceleratiesproeier in de kleine poort los geschoten was en toen ben ik alles gaan regelen omdat ik niet wist wat er eerst aan de hand was.Maar na de demontage zag ik pas de sproeier een soort pijpje liggen,hierna heb ik de hele inwendige sproeiers etc .Alleen ik kreeg hem niet meer goed afgetelt vooral de mengselschroef hierop reageerde hij totaal niet op ? Ik hoop dat je als nog een foto kan maken als je dat lukt zodat ik zeker weet dat we over de juist carburateur praten.Voor het voorval liep de motor perfect want er was zelfs een 123 ingezet .Zeker een jaar zonder problemen meegereden Bijvoorbaat vast bedankt voor je moeite Overigens de auto is een echte D super met een DY3 motor
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jan, ik zal mn best doen.
Cees78 je hebt een PBtje
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Ik wacht gespannen af vast bijvoorbaat bedankt voor je moeite.
Schema van een Weber DLE A1:
Geen idee of die veel afwijkt van een A2. Kan haast niet. Misschien heb je er wat aan.
Komt van van Tony Jackson. En daar staat nog veel en veel meer aan allerlei ID/DS-handboeken te downloaden. Doe er je voordeel mee. Wil je alles hebben download dan de .iso’s. Uitpakken met WinRAR,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Bedankt voor je moeite volgens mij eerste indruk komt hij veel overeen ik begrijp alleen niet waarom de mengselschroef totaal niet reageerd en dat de motor soms in eenkeer hogere toeren gaat maken en ook weer zeer mooi loopt.net als voor heen .Ik denk dat ik de pakking en de andere rebisie onderdelen maar gaat vervangen en dan probeerd af te gaan stellen zoals sommige al voorstelde
He Jan, heb je nog vorderingen geboekt met je carburateur? Ik heb vergelijkbare problemen met mijn Weber 28/36 DMA2 (DSuper5) en ben reuze benieuwd of je met behulp van alle tips tot een goed resultaat bent gekomen.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jan,
ik heb mn carb even bekeken. Ik heb behalve de gasklep stel schroefjes 2 mengsel schroeven, aan elke kant een. Een iets grotere en een iets kleinere.
Verder staat er op de gas kleppen ‘85graden’, wat duit op de helekleine opening die de klep standaard moet hebben ( de 0.05mm voelermaat).
Als ik me herinner draai je de bijde schroven helemaal dicht en dan 2 volle slagen open. start de motor ( warm) en draai aan de grotere tot het toerental maximaal is. draai nu de kleinere in tot het torental net daalt, dan 1/8 terug. Nu draai je de grotere in tot het toerental +-900rpm is. weer met de kleinere ‘mooi’ afregelen. enz enz.
Als je maar 1 schroef hebt is dat de mengsel schroef en regel je em af tot ie laag maar mooi stationair loopt. heeft de schroef geen effect dan staat de gasklep te ver open of is je carb versleten…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Het klopt ik bezit maar een luchtschroef dus ik moet hem regelen via de mengsellschroef.Helaas ben ik er nog niet aantoegekomen ik ben net terug van vacantie dus hoop er volgendeweek aan toetekomen In iedergeval bedankt voor je genomen moeite.Trouwens ik heb contact gehad met de firma midlock en deze hebben in arsortiment een lucht doorstroommeter B1-k30 deze schijnt hiervoor geschikt te zijn zegd het jouw iets ik wil hem nl bestellen en kost ongever 65, euro Volgens hun kan je hiermee exact de boel afstellen ?
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Jeroen ik hoop dat je hier ook iets aan heb want ik ga de meter bestellen met midlock mijn carburateuris niet versleten het zit hem gewoon in het afstellen Deze is nadat de sproeier van de kleinepoort eruit is gelopen door diverse afstellen om hem goed tekrijgen, gewoon helemaal door elkaar.Vroeger had ik echt grijzebougies nu alleen nog maar vette !Ik hou julllie op de hoogte of ik verder nog resultaat boekt
Groetjes
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hmm die meter is wel duur, en waar ga je hem voor gebruiken?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Volgens mij is deze geschikt om de luchttoevoer in de poorten intestellen wat betreft door luchtdoorstroom deze werd vroeger veel gebruikt bij het afstellen van de kleppen? Bij sommige autos worden deze ook nog gebuikt
http://www.midlock.nl op deze site moet je maar eens kijken deze firma komt al voor in diversen vrogere clubbladen voor het leveren van special gereedschap.Mocht je aanvullingen weten of ideeen dan hoor ik ze graag
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Hoe wil je de luchttoevoer instellen?
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Ik neem aan dat er een beschrijving bij zit ?
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
De luchttoevoer word door de vlinderklep geregeld, de carb mengt er dan benzine bij. Een debietmeter heeft vooral zin als er meerdere carb’s opzitten. Dan kun je deze nl synchroon stellen. Heb op de site van Midlock gekeken maar kon het apparaat waar je het over hebt niet vinden.
Als je eenmaal weet hoeveel lucht er doorheen gaat kun je de sproeier bezetting daarop aanpassen om op de juiste verhouding te komen. (theoretisch 1 op 14,7 maar je zult het waarschijnlijk iets rijker willen hebben, dit om pingelen te voorkomen. 1 op 14,7 is nl de ideale verhouding, dus ontsteekt het mengsel wel erg makkelijk)
Zou zeggen klim nog eens in de boeken en doe de basis zoals daar vermeld en dan moet het goedkomen.
pfff wat een verhaal