Ik heb erge problemen om de contactsleutel terug uit het slot te krijgen. Vraagt me altijd 2 minuten wriemelen en 2 weestgegroetjes.
Lukt dan wel uiteindelijk (tot nu toe).
Ik heb ook 2 nieuwe kopieën van de originele sleutel…, maar dat zijn dus kopieën van de versleten sleutel: dus dat blijft helemaal gelijk, ze willen er evenmin uit
Op de originele Simplex sleutel staat het nummer genoteerd: kan je dat nog via Citroen bijbestellen?
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nope… dat kun je rustig vergeten…
Overigens duid een versleten contactsleutel bij een sm helaas op hoge kilometerstand van het voertuig in kwestie…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ja, dat van die kilometers had ik ook bedacht; toch heeft ie er nog maar een 60.000 achter de kiezen…
ik heb papieren van de auto van 20 jaar geleden die dat aantonen, etc.
Hij heeft een nieuw interieur en is herspoten…maar niet echt ‘slijtage’ zoals je die zou verwachten…buiten die sleutel dan
En de afgelopen dagen een kleine duizend kilometer ‘gecruised’, met een verbruik van 11.6 liter/100 km. (1 op 8.6), dus versleten zal de motor niet zijn.
Dan maar met die sleutel naar de sleutelmaker en daar raad gaan vragen…
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geloof mij aub: een versleten sleutel na enkel 60.000 km is onmogelijk Dat komt écht pas boven de 160.000…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die Simplex sloten zijn gewoon bagger.
Mijn ervaring is niet zozeer terug te vinden bij SM maar bij CX.
Ik heb regelmatig een nieuw contactslot kunnen plaatsen omdat de pinnetjes in de cilinder gewoon los komen.
Na vijf contactsloten heb ik het opgegeven en laat ik gewoon de sleutel in het contact zitten. Omdat bij de CX het contactslot aan de linkerkant van het stuur zit, kan je het nauwelijks zien. Deuren op slot met die andere sleutel en niets aan de hand. Ik heb genoeg van dat gedoe met die contactsloten.
Daarbij, als ze je auto mee willen nemen, wat niet denkbaar is in geval van een CX of SM, dan lukt ze dat toch wel….
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
garagestmarien schreef:Die Simplex sloten zijn gewoon bagger.
....
Dat is mijn mening ook.
En km zeggen niet veel. Weinig km betekend vaak korte stukken rijden dus veelvuldig gebruik ervan.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
leg mij dan eens uit hoe het komt dat het contactslot van een sm nooit stuk gaat?? Ik heb het slechts 3 keer meegemaakt: 1x bij de sm van bogaard77, omdat iemand écht vreselijk lomp met de sleutels had gedaan….en 2x bij een sm met meer dan 200.000 km op de teller…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Geen idee, maar mijn Simplex geef ik de gelegenheid niet meer.
net bij de slotenmaker geweest:
-wellicht is niet zozeer de sleutel dan wel het slot een probleem…alleszins een nieuwe, betere maken kan ie niet.
-slot inspuiten met grafiet, niet met enige vloeistof (capteert te veel stof/vuil)
-gaan horen bij Citroen…
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
walther259 schreef:net bij de slotenmaker geweest:
-wellicht is niet zozeer de sleutel dan wel het slot een probleem…alleszins een nieuwe, betere maken kan ie niet.
-slot inspuiten met grafiet, niet met enige vloeistof (capteert te veel stof/vuil)
-gaan horen bij Citroen…
over de km stand van de wagen. de wagen was mooi gespoten en heeft een nieuw interieur en nieuwe kofferbakbekleding… het is dus volgens mij onmogelijk te zeggen of de wagen 60.000 km of 160.000km heeft gereden…
Daarbij is het als hij er 60.000 heeft gereden juist de moment om het blok eens goed na te laten kijken.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat? Na 60.000 km herspuiten kan ik begrijpen, maar een nieuw interieur? Nou ja, met de motor er naast kan men pas wat van de kilometerstand zeggen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja de wagen ziet er perfect uit maar aan geen enkel ding kan je nog nagaan wat de originele km stand kan zijn geweest.. ook de kofferbakbekleding is nieuw volgens mij
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
om hoeveel km moest in principe het blok gereviseerd worden? volgens maserati?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daar is nooit opgave van gedaan hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
waterman771 schreef:leg mij dan eens uit hoe het komt dat het contactslot van een sm nooit stuk gaat?? Ik heb het slechts 3 keer meegemaakt: 1x bij de sm van bogaard77, omdat iemand écht vreselijk lomp met de sleutels had gedaan….en 2x bij een sm met meer dan 200.000 km op de teller…
Hier geef jezelf al aan met een voorveeld hoe je hem kapot kan krijgen in korte tijd.
Weet jij de geschiedenis van een auto van 30 jaar en hoe iemand er mee omgesprongen heeft? Je kunt dus niet zomaar zeggen dat het pas boven de 160 dkm gebeurt.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijn auto heeft ook meer dan een ton gelopen. De auto. niet de motor.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>