[quote data=”” author=“Serge” date=“1252147597”]Ik dacht dat er kleppen in het systeem van de type II zitten, zodat ze niet meer inzakken. Die HDI is toch echt door de knietjes…
Zo stond die van mij ook altijd hoor (voordat de hoogte was aangepast)
ach hooguit een bolleke stuk! nou en… hij gaat toch naar chyparse!
René van Maren schreef:hij gaat toch naar chyparse!
Shit! Daar moet ik ook weer heen, die spoelolie had er al een paar 1000 km geleden uit gemoeten. Meteen ff bellen.
Animal triste post coitum
Ja, doen!! die zooi moet eruit.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
René van Maren schreef:Ja, doen!! die zooi moet eruit.
Onmiddellijk!!!
Wist trouwens niet dat een goed ingestelde wagenhoogte ook van invloed is op het inzakken avn de auto. Mijn Xantia zakt ook in, ga dus ook maar eens de hoogte laten controleren.
Jeroen
Johan (oldenhage) heeft hem voor mij naar 20cm gezet, en ik heb zelf de achterbollen opgeboord SUPER
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Dat snap ik echt niet, dat de wagenhoogte van invloed kan zijn op het wel of niet inzakken na stilstaan
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
zandvoorta schreef:Dat snap ik echt niet, dat de wagenhoogte van invloed kan zijn op het wel of niet inzakken na stilstaan
Ik ook niet.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
PBO schreef:zandvoorta schreef:Dat snap ik echt niet, dat de wagenhoogte van invloed kan zijn op het wel of niet inzakken na stilstaan
Ik ook niet.
Ja René, leg eens uit!
Jeroen
Nou Simpel….
Mijn wagenhoogte was 17 cm..
als je uitstapt gaat hij iets omhoog, de hoogteregelaar laat hem dan zakken tot 17 cm.
Mogelijk zal hij nog ietsje verder zakken..
Mijn wagen staat nu op 20cm. en zal dus hetzelfde doen maar NIET naar 17cm…
schnappie?
René van Maren schreef:Mijn wagenhoogte was 17 cm..
als je uitstapt gaat hij iets omhoog, de hoogteregelaar laat hem dan zakken tot 17 cm.
Mogelijk zal hij nog ietsje verder zakken..Mijn wagen staat nu op 20cm. en zal dus hetzelfde doen maar NIET naar 17cm…
Ik ga ook maar eens een afspraak maken bij Oldenhage, volgens mij is de rijhoogte bij mijn Xantia ook niet goed, ik neem aan dat dit gevolgen heeft voor het veercomfort.
Waar meet je de hoogte op, vanaf de grond tot de onderkant van de dorpel, zeg maar die plek waar je de krik ook onder zet :
Tussen de haken van de krik….
gewoon met een rolmaatje.en lopende motor…meet hem gewoon eerst ff.
Ik heb de wagenhoogte opgemeten en die is voor 16cm en achter 17cm, kan dit een verklaring zijn waarom ik de Xantia toch enigzins stug blijf vinden. Ik neem aan dat dit i.c.m. de opgeboorde bollen voor de oorzaak is dat de neus af en toe het wegdek kust na een drempel, waar ik gewoon met 30km/u overheen rij.
Ik stond vandaag naast de auto met draaiende motor onder de motorkap te kijken naar de Multieriem, had een looprol vervangen. Wat zie ik opeens, de voorkant zakt een stukje en gaat een paar tellen later weer omhoog, hetzelfde wat dus ook voor het stoplicht af en toe gebeurd. Voor de duidelijkheid, ik zat dus niet in de auto en ik leunde er ook niet op
Dat spontane op en neer gaan heb ik gehad notabene bij renard op de brug…was onvindbaar, maar na wat gesleutel aan de hoogteregelaar was het weg….17 cm is echt te laag! afstellen kan je in principe zelf! Maarrrrrrrrr
je moet gewoon een brug hebben..er onder liggen is geen optie want hij flikkert naar beneden en dan ben je een beetje plat…
Ik zat net dit draadje te lezen(kijk uit het is op xc…bij sommige slaat dan de pc op TILT ) en dat zou ook best eens kunnen dat het bij mij in de regelaars zelf zit….ik wil wel eens schoonmaakblurrie in het systeem gooien en dan op vakantie gaan..
Sohail…bij 16 centimeter is het denk ik logisch dat je met je onderlip de drempel raakt!
In dat geval is er werk aan de winkel, de hoogte is dus te laag
De hoogteregelaar achter is door KrazyV8Wuppo op de meeting schoongemaakt, hier zat zwarte bagger in, voor moet nog gedaan worden. Ik lees op XC ook iets over demperplaatjes in de veerbollen die niet meer goed kunnen zijn, waardoor de vering ook niet helemaal lekker is.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
René schreef:
Mijn wagen staat nu op 20cm.
Voor de zekerheid even:
-gemeten bij de kriksteunen.
-zowel voor als achter 20 cm.?
Jeroen
Helemaal Goed
Het is aan de hoge kant, maar hij veert prima!
Alleen dat hobbelen nog