12 van de 18
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
de picasso van picassoke en de problemen van zijn picasso
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 15 april 2009 12:19 AM
  [ # 166 ]

Net terug van frankrijk. De auto heeft 2500km gereden zonder nieuwe problemen. Wel het gebrom op de snelweg, het vermogenverlies, en het schokken op stationair toerental. Maar verder geen nieuwe problemen.

Dus toch al iets op de goede weg zal ik maar denken.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 15 april 2009 03:24 AM
  [ # 167 ]

Zo’n ding hoort toch te lopen als een naaimachine?

Het zal dan haast wel iets met de EGR te maken hebben; als die blijft hangen bromt het nogal. Rijd je veel in lage toerentallen of met hoge belastingen?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 15 april 2009 02:04 PM
  [ # 168 ]

Ik laat 99% van de tijd de robotbak zijn werk doen in automatische stand.

Dat wil zeggen dat er meestal overgegaan wordt naar de volgende versnelling rond de 2250rpm, soms iets meer soms iets minder, maar zelden gaat de motor de 2500 rpm voorbij.
Op de snelweg rij ik meestal ook wat ik ongeveer mag (125-130 op de teller) dus ook zo rond de 2500rpm.

Zware belasting is er in mijn geval niet bij.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 15 april 2009 05:45 PM
  [ # 169 ]
picassoke schreef:

Ik laat 99% van de tijd de robotbak zijn werk doen in automatische stand.

Dat wil zeggen dat er meestal overgegaan wordt naar de volgende versnelling rond de 2250rpm, soms iets meer soms iets minder, maar zelden gaat de motor de 2500 rpm voorbij.
Op de snelweg rij ik meestal ook wat ik ongeveer mag (125-130 op de teller) dus ook zo rond de 2500rpm.

Zware belasting is er in mijn geval niet bij.

het is inderdaad zo dat de robotbak snel opschakeld, hier ook behalve in 1e, dan ga ik tot 3000 rpm (mijn vrouw minder), maar hangt uiteraard van manier van optrekken af. Feit is dat je al veel problemen hebt op weinig kilometers, dezelfde semi-auto-bak zit er toch in bij heel veel mensen die geen problemen hebben, dus de lage toerentallen kan het toch niet zijn denk ik. Als korte ritten de oorzaak waren, dan hadden wij ook al wel problemen gekend. Wij rijden altijd 120 op autostrade nu, een tijdje 110 gedaan omwille van hoog verbruik (recentelijk is het verbruik bij 120 van gemiddeld 7 l naar 6 l gezakt, vandaar terug 120), toerental is zo’n 2500, in elk geval nog beneden 2750, het kan de egr-klep zijn natuurlijk, maar dat zou ik toch wel erg vinden, dat dat zo snel kan, ‘t is niet dat je al 150000 km op de teller hebt veronderstel ik.
beetje off topic: het hoge verbruik bij 120 heeft misschien mee te maken dat de auto nu ingereden geraakt, al lijkt me dat wel laat, op 27k km, nu vind ik het verbruik zeker aanvaardbaar, voordien vond ik gemiddeld 7.5l met veel autostrade(120) toch hoog, al heb ik wel eens op de auto gekeken vanaf een appartement, en dan zie je dat de voorkant zeer breed is ivm achterkant, de zogenaamde’visiospace’ geeft dus wel een veel groter verbruik, als die in proportie was met achterkant (maar dan was de auto waarschijnlijk niet zo mooi Wink ) zou dat denk ik toch snel een halve tot hele liter kunnen schelen.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 15 april 2009 09:19 PM
  [ # 170 ]

EGR-klep is idd mogelijk, maar andere zaken ook. En ik vrees dat het ingewikkelder in mekaar zit, ik krijg geen melding en ik veronderstel dat ze die zaken ook al nagekeken hebben. Het zou ook willen zeggen dat er van dag 1 al problemen zijn hiermee want het probleem heeft zich altijd voorgedaan. Crying or Very sad

En dat verbruik, hoge bomen vangen veel wind. En hoge auto’s ook.
Zeker met wind tegen valt het echt op, het is niet meer dan normaal, maar 7.5L/100KM is idd vrij veel tegen 120.
Mss net gemeten op een moment met wat wind ofzo.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 16 april 2009 11:56 AM
  [ # 171 ]
picassoke schreef:

Zeker met wind tegen valt het echt op, het is niet meer dan normaal, maar 7.5L/100KM is idd vrij veel tegen 120.
Mss net gemeten op een moment met wat wind ofzo.

Nee hoor, 7.5 l gecombineerd gemiddeld bij 1/4 ritten stad, en 3/4 autostrade. Bij 110 op autostrade zakte dat tot +/- 6.7 l, beide gemeten over ongeveer 20 tankbeurten, niet enkel boordcomputer, want die gaf vroeger steevast 0.2 l minder aan. Bij lange rit 120 zonder file heb ik het zeker meer dan 20 keer gemeten, en was het gemiddeld zo’n 7 l voor we 20k km hadden staan op de teller. Na die 20k km zijn we dus 110 gaan rijden, dat gaf bij lange ritten zonder file gemiddeld 6.2 l, en is sinds een week of 2 gedaald naar +/- 5.5 l, blijkt dus nu na +/- 27k km, dat 120 ook die plotse daling heeft, naar +/- 6.1 l, toch al gemeten over schillende ritten in tegenovergestelde richtingen. Ik vond het verbruik altijd al naar de hoge kant, maar meesten verzekerden me dat dat normaal was voor dit type auto, blijkbaar was er dan toch iets (inrijding?)dat het verbruik hoog hield.
Klein detail is dat het geluid dat ik bij 120 vroeger had (eigenlijk zijn we vooral daardoor 110 gaan rijden), volledig verdwenen is, enkel bij 50-70 is er nog een soort wind-lawaai, maar niet zo opvallend, al lijkt het me sterk dat het er iets mee te maken heeft, zoveel wind kan een rubbertje toch niet vangen lijkt me?

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
GrandBateau
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 16 april 2009 01:28 PM
  [ # 172 ]

ik heb de indruk dat mijn C4GP een stuk minder verbruikt met de cruisecontrol ingeschakeld dan als ik zelf een constante snelheid probeer aan te houden; (uiteraard enkel als de verkeersomstandigheden het toelaten)
mijn gemiddeld verbruik over de voorbije 17.000 km is 6,6L met >80% autostrade met een richtsnelheid van 130km/h (reële kms), vrij weinig stadsverkeer noch file

ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 16 april 2009 05:15 PM
  [ # 173 ]

eigenlijk hoort dit in een ander draadje, even aanmaken Wink

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 30 april 2009 11:17 PM
  [ # 174 ]

Blijkbaar had men picassotje deze middag last van de hitte.
Bij het vertrekken en oprijden van een erg druk rond punt in gent schokte de auto plots hevig om nadien stil te vallen Crying or Very sad
Resultaat enkele claxonerende bestuurders, en enkele mensen die toch wel kort moesten stoppen.
Starten verliep nadien zonder problemen, maar toch een niet erg aangename ervaring.
Verder veel gebrom en getril en geschok tussen de 1500 en 3250rpm. Maar dat is dagelijkse kost.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 mei 2009 06:24 PM
  [ # 175 ]

En vandaag opnieuw nieuwe problemen…
Plots op de snelweg een zeer zwaar gebrom te horen en minder vermogen.
Mij snel even aan de kant gezet, gekeken of ik niets abnormaal kon zien op het eerste zicht. (vloeistofniveau’s, DB riem,....) maar niets speciaal. Nadien gestart en rustig verder gereden, het probleem is niet meer teruggekomen. Ook even naar de dealer gebeld, “als het weg is kan het geen kwaad” was het antwoord Rolling Eyes

Nog iets nieuw opgemerkt ook, als ik men ruitensproeiers voor gebruik, dan pinken de koplampen soms eens.
Begint steeds meer op een kermisattractie te lijken…

O ja, bijna vergeten. Vandaag 2 keer plots de meldingen storing handrem, storing ESP,... gekregen.

Voor de rest alles dik in orde.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 04 mei 2009 10:50 PM
  [ # 176 ]
picassoke schreef:

En vandaag opnieuw nieuwe problemen…
Plots op de snelweg een zeer zwaar gebrom te horen en minder vermogen.
Mij snel even aan de kant gezet, gekeken of ik niets abnormaal kon zien op het eerste zicht. (vloeistofniveau’s, DB riem,....) maar niets speciaal. Nadien gestart en rustig verder gereden, het probleem is niet meer teruggekomen. Ook even naar de dealer gebeld, “als het weg is kan het geen kwaad” was het antwoord Rolling Eyes

Nog iets nieuw opgemerkt ook, als ik men ruitensproeiers voor gebruik, dan pinken de koplampen soms eens.
Begint steeds meer op een kermisattractie te lijken…

O ja, bijna vergeten. Vandaag 2 keer plots de meldingen storing handrem, storing ESP,... gekregen.

Voor de rest alles dik in orde.

Voor de rest alles dik in orde klinkt wel heel cynisch….
Het lijkt eerder op een rotbak ipv een auto met robotbak…

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 mei 2009 11:22 PM
  [ # 177 ]

Dat is idd de bedoeling, spijtig genoeg Crying or Very sad

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
GrandBateau
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 05 mei 2009 02:01 AM
  [ # 178 ]

ik heb met je te doen picassoke - ik ga deze week de kaap van 50.000 km halen zonder noemenswaardige problemen. Als die toch zouden opduiken bij mijn wagen, tja als lease-rijder is dat even een ongemakje maar zonder financiële gevolgen. Als “privé-rijder” (jouw geval als ik het goed kan inschatten) zou ik het erg erg zuur vinden

ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km

Profiel  
 
GrandBateau
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 05 mei 2009 02:01 AM
  [ # 179 ]

ik heb met je te doen picassoke - ik ga deze week de kaap van 50.000 km halen zonder noemenswaardige problemen. Als die toch zouden opduiken bij mijn wagen, tja als lease-rijder is dat even een ongemakje maar zonder financiële gevolgen. Als “privé-rijder” (jouw geval als ik het goed kan inschatten) zou ik het erg erg zuur vinden

ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 05 mei 2009 09:53 PM
  [ # 180 ]

Ze zeggen wel eens dat als je een rampenauto hebt dit altijd zo zal blijven.
Ik moet het nog gaan geloven ook, altijd komt er iets nieuw bij.
Sinds deze avond werkt het wieltje op stuur om van radiozender te wisselen het de helft van de tijd niet meer in het naar beneden rollen.
Ofwel gebeurt er niets ofwel verspringt het in 1 keer 3 posten.

Mijn koplampen heb ik vandaag echter gelukkig niet meer zien pinken met het ruitensproeien.

Blijkbaar gewoon geen geluk, men neef is nu aan zijn 2e C4GP bezig. Met de eerste wat opstartproblemen met de EBV6 en de turbo en EGR-klep gehad de eerste 50.000km (was 1 van de eerste), dit was een 1.6HDI en zonder problemen verder naar de 150.000km gereden, nu is hij aan zijn 2e bezig, een 2.0hdi. En volgens hem zijn er veel foutjes weg (bekleding beter, deuren achter anders, zonnekleppen kraken niet meer,...) schoonheidsfoutjes zeg maar.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
12 van de 18
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook