Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
@Ree
Er zit wel een dikke pakking tussen en 2 dunne metalen plaatjes, maar buiten het feit dat de carb daardoor beschermd wordt van de hitte die het spruitstuk afgeeft zit eea toch op een ongelukkige plaats onder de binnenmotorkap waar de hitte eigenlijk nergens naartoe kan. Nou was het wel zo dat zolang we maar lekker door konden rijden het carbje ook koud bleef, pas bij stilstaan begon het probleem en warmde het carb op tot bloedensheet. Naja, iig lijkt het nu verholpen te zijn dus volgend jaar gewoon weer een poging wagen!
@CitrofielNL
Das jammer, voor mij is het om de hoek, en das eigenlijk voor het eerst dat een meeting/kampeerweekend zo lekker in de buurt is, dan moet ik natuurlijk ook wel aanwezig zijn
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Man man, wat heb ik afgelopen weekend genoten van de HY!
Met Mike achter het stuur en met nog 7 andere BX-clubleden een fijn ritje gereden over de camping was toch wel het bewijs dat ie echt goed veert en een fantastisch reismobiel blijkt te zijn.
Het drankgelag van afgelopen zaterdag was ook een hoogtepunt.
Hier nog even een foto uit de fotocollectie van Elmer, ook al is de foto door mij met zijn camera gemaakt.
Zeer illustrerend: bier uit de koelkast in de HY:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nu vind ik het helemaal jammer dat ik er niet bij was.
gr CitrofielNL
CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92,
HY 72 uit´78
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Zo, tijd voor een update. De tante staat weer klaar voor de zomer, maar voor er weer flink mee rondgekoetst wordt en ze blootgesteld wordt aan vreselijk drankgelag is het tijd om haar jasje na 30 jaar eens onder handen te nemen. Buiten de dakgootjes is er nergens ernstige roest te bekennen, maar overal rondom zitten kleine krasjes, butsjes en blaasjes waar inmiddels wat licht oppervlakkige roest vormt. Ik ben begonnen met het kaalschuren van al deze plekjes. Alles gaat in de Brunox epoxy roestomvormer en daarna gaat er legerkwaliteit lak overheen in ongeveer dezelfde kleur. Het zal me wel een paar dagen kosten maar dan mag ze er wel weer een hele tijd tegenaan.
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Goed bezig! Staat het bier al koud voor het Kampeerweekend?
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 6157
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
hahaha Harlor!!
Jawel, het bier staat koud, de HY heeft binnen de bx-club toch al de officiele titel Cafe don Tonie gekregen, dan kan en mag ik natuurlijk niet de plichten die daarbij komen kijken verzaken
Hehe, harlor!
Vergeet je niet bij het plaatwerk de verf zodanig aan te passen dat “Chez Tonie” duidelijk leesbaar wordt?
Ami 8 Club (1970)
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
haha dat was inderdaad een beetje weggevallen over de jaren he
Precies. Ik wilde je er even aan herinneren, voordat je de hele bus zomaar egaal verft.
Overigens even snel de topictitel aangepast van “Onze HY” naar “Mechuccio’s HY”......
Slim gedaan. Maar weet je vader dit al….....?
Ami 8 Club (1970)
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
hahaha een oplettend persoon.
Maar ik heb van mijn lieve ouders de HY cadeau gekregen voor mijn verjaardag Sindsdien prijkt ze dan ook onder mijn avatar.
Ik zou het anders ook niet gedurfd hebben natuurlijk!
Geen slecht cadeau, al zeg ik het zelf!
Probeer je nu te verijdelen dat je al maandenlang tegen je pa zegt: “Ach pa, jij hebt al zo’n mooie knalgele C35, doe mij die HY eens…. please please please…”
Ami 8 Club (1970)
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ja ik was ook behoorlijk overdondert. HEt kwam er gewoon ineens uit, je mag de HY voor je verjaardag
Daar ga je natuurlijk geen nee tegen zeggen
Nou noemde mijn Pa het altijd al mijn bus en ik de HY omdat ie toch al op mijn naam stond en ik er mee reed, maar nu mag ik hem dan ook echt mijn HY noemen en dat vind ik best bijzonder!
Maar ga je ook naar het kampeerweekend bij/tijdens/van Citromobile trouwens?
Ow, en over het please please please toen de HY gekeurd moest worden zaten mijn ouders in het buitenland, dus och arme ik, ik moest hem wel op mij naam zetten om er de weg mee op te kunnen. Dat bleef zo mooi als het is dus ook zo
Mechuccio schreef:Ja ik was ook behoorlijk overdondert. HEt kwam er gewoon ineens uit, je mag de HY voor je verjaardag
Daar ga je natuurlijk geen nee tegen zeggen
Nou noemde mijn Pa het altijd al mijn bus en ik de HY omdat ie toch al op mijn naam stond en ik er mee reed, maar nu mag ik hem dan ook echt mijn HY noemen en dat vind ik best bijzonder!
Dat is zeker bijzonder. Een auto cadeau krijgen is dat sowieso al tof, maar een HY…!
Mechuccio schreef:Maar ga je ook naar het kampeerweekend bij/tijdens/van Citromobile trouwens?
Om het niet al te off-topic te laten gaan: lijkt me leuk! Wordt mijn 11e keer Citromobile, maar ben nog nooit ergens wezen overnachten tussen de 2 dagen door. Is daar ergens een topic voor?
Om weer on-topic te gaan over je mooie HY: denk je de kleurstelling te behouden? En ga je de HY naast de lak nu verder nog grondig aanpakken?
Ami 8 Club (1970)
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ocer het off topic gedeelte zal ik je wel even PBen dan
On topic, ik ga in ieder geval nog de bodem bekijken maar die is voor zover bekend puntgaaf en keihard, zelfs de monteurs van de citroen garage waren daarvan onder de indruk, maar kijken kan geen kwaad natuurlijk.
Verder mechanisch alleen kleppen controleren/stellen, ze loopt iig als een klok dus maak me verder niet heel veel zorgen daarover.
En qua kleur houd ik haar zoals ze is, kan een tint donkerder of lichter zijn qua blauw, maar dat weet ik nog niet. De verf ligt iig al klaar. Wit zal wat witter worden denk ik
Van binnen wil ik haar ook nog gaan schilderen, ik ben er nog niet helemaal uit of ik dat helemaal wit wil of met een kleurstelling. Nu is het interieur grijs/bruin met blauwe gordijnen en bankbekleding.