6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Blok van kalifa - nazicht D-jetronic vervanging injectie pomp pag. 8
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 29 juni 2008 11:02 PM
  [ # 76 ]

goed om weten,dan moeten we zo ver niet reizen,als het nodig mocht zijn. Wink

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 30 juni 2008 02:24 AM
  [ # 77 ]

Feit is en dat hebben we bij ds’n ook al gezien: er zitten 6 bouten in de schijven 3 groepen van 2 wat opvalt is dat van die die groepen er telkens maar 1 vijs is vastgezet met loctite en de andere niet die draai en er gewoon uit… die met loctite moet je echt tot het einde met de sleutel er uitdraaien…. opgelet dus…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 30 juni 2008 07:07 PM
  [ # 78 ]
Blooper1963 schreef:

Heb je die bij de Franse club vandaan? of ergens anders?
Zo ja! Mag ik dan weten waar je ze vandaan hebt?
Ze zien er kwalitatief uit. Very Happy


nee de schijven komen niet van chyparse of franse club..;had ik geen tijd voor om ze daar te gaan halen,(ik moet nameijk zondag met de sm de baan op. Deze komen van mijn prive sm onderdelen-man! Smile

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 30 juni 2008 07:08 PM
  [ # 79 ]
citrods schreef:
bxsport schreef:

blijkbaar zaten er dus maar 2 in plaats van 6 draadstangen in mijn remschijf

Of losgekomen, en langzaam aan eruit gekomen. Lagen er geen tapeinden op de bodemplaat?

tja het moet zoiets geweest zijn alles dus goed vastzetten met blauwe loctite want anders gaat het mis!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 05 juli 2008 10:51 PM
  [ # 80 ]

bon de remschijven zijn gestoken, gelukkig was er dus voor de rest niets geraakt van onderdelen…. en is mijn cardan as niet beginnen rondvliegen…. ik kan terug rijden !!!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 12 januari 2009 08:08 PM
  [ # 81 ]

bon tot nu toe alles goed met de sm buiten dat tijd is de kettingen aan te spannen,  en we binnenkort heel het injectie systeem gaan uitmeten zodat ik procedure voor de gewone nummerplaat kan aanvragen. dus CO meting zien of de SMITHS- klep werkt en of alle weerstanden nog goed zijn…. anders vervangen… heb zowieso al een nieuwe kabelkoom gekocht want na 35 jaar was deze aan vervanging toe…..

wat wel was mijn kachelkraan was stuk dus geen warme lucht meer….dus effe uitgehaald en gelukkig was het de kraan zelf dus hebben we deze opengedaan en gerepareerd.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 14 april 2009 09:35 PM
  [ # 82 ]

Na 6500 km hebben we de kleppen gesteld deze waren allemaal nog goed. Kettingen stonden ook nog perfect strak maar blijkbaar is met renold synergie minder nodig omdat deze 7 keer minder rekken dan de originele renold kettingen.

Gisteren is wbogaerts begonnen met het D-jetronic injectiesysteem door te meten.
Vermits er hier maar weinig mensen zijn die er het juiste materiaal voor hebben. Ben ik daar aan het juiste adres.

Ik ga de sm ook op dagelijkse platen ga zetten dus moet mijn CO ook nagekeken worden. Want volgens mij zit ik boven de toegelaten 4.5%

gisteren al mijn injectoren getest deze werken allemaal perfect.

Alleen verlies ik direct benzinedruk als ik mijn contact afzet. Vermoedelijk een terugslagklep in de elektrische pomp die niet werkt….

Foto’s volgen…..

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 april 2009 09:44 PM
  [ # 83 ]

Naar mijn idee zit er in de pomp geen terugslagklep, maar zit de fout veelal in de brandstofdrukregelaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 april 2009 09:50 PM
  [ # 84 ]

Een goeie multimeter,en een paar shuntdraadjes, moet toch voldoende zijn om de injectie uit te meten?
Natuurlijk zal zo een BOSCH kast net iets gemakkelijker zijn,maar of je die echt nodig hebt…. Wink

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 14 april 2009 10:23 PM
  [ # 85 ]
waterman771 schreef:

Naar mijn idee zit er in de pomp geen terugslagklep, maar zit de fout veelal in de brandstofdrukregelaar.

brandstofdrukregelaar is in orde… die is al gechekt….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 14 april 2009 10:24 PM
  [ # 86 ]
Blooper1963 schreef:

Een goeie multimeter,en een paar shuntdraadjes, moet toch voldoende zijn om de injectie uit te meten?
Natuurlijk zal zo een BOSCH kast net iets gemakkelijker zijn,maar of je die echt nodig hebt…. Wink

moet ook mogelijk zijn maar origineel citroen testkastjes of een bosch kast is toch altijd iets leuker te gebruiken…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 april 2009 11:45 PM
  [ # 87 ]
waterman771 schreef:

Naar mijn idee zit er in de pomp geen terugslagklep, maar zit de fout veelal in de brandstofdrukregelaar.

Juist! of de druk regelaar of een injector is gaar als de druk snel daalt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 15 april 2009 12:30 AM
  [ # 88 ]
bxsport schreef:

Alleen verlies ik direct benzinedruk als ik mijn contact afzet.


Naar welke waarde zakt deze?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 15 april 2009 03:10 AM
  [ # 89 ]

Alle injectors zijn goed en lekken niet , drukregelaar is OK .

Als de leiding naar de pomp afgekneld is blijft hij mooi op druk , zet je die terug los zakt hij naar nul .

Hoe blijft anders normaal de druk op je systeem staan als er nergens een terugslagklep is ???

Je pomp draaid gewoon achteruit en loopt leeg in de bak !

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 april 2009 01:31 PM
  [ # 90 ]

Hij zal altijd zakken. Maar dat mag niet heel snel. Hoe snel is ie op nul?
Je pomp zal niet draaien. Hij zal wel intern lekken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook