7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Blok van kalifa - nazicht D-jetronic vervanging injectie pomp pag. 8
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43280
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 april 2009 01:35 PM
  [ # 91 ]

Ik heb die pomp wel eens gesloopt: er zit geen terugslag klepje o.i.d. in. Je kunt ook een pomp van een xm, bx of cx in een sm gebruiken, moet je alleen wat leidingen verleggen. De originele pomp is heel duur….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 15 april 2009 02:11 PM
  [ # 92 ]

Vermits het ivm het het rijden geen verschil geeft gaan we er ook niet teveel aandacht aan besteden…

misschien eens met een andere pomp proberen maar ben al tevreden dat alle injectoren perfect werken… 125 euro per stuk en als er dan 4 het niet goed doen ben je al wel wat lichter…..

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25591
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 april 2009 02:59 PM
  [ # 93 ]

Die interne lekkage is een maat voor het debiet dat de pomp nog geeft. Hoe meer lek hij is hoe minder de opbrengst en dat ga je merken als je hard rijdt!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 15 april 2009 03:16 PM
  [ # 94 ]

mmm daar jou je wel eens gelijk in kunnen hebben… nu harder dan 160 doe ik eigenlijk toch niet… (geen zin om wallonië te spijzen) en tot nu toe heb ik daar dus ook geen last van gehad….wagen blijft trouwens perfect op druk zo lang de motor draait.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25591
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 april 2009 04:00 PM
  [ # 95 ]

Hoe snel zakt de druk als het motortje uit is?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 15 april 2009 04:21 PM
  [ # 96 ]

eigenlijk onmiddelijk…. zolang de motor draait staat de druk op ong. 2 bar of iets minder….geloof ik

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25591
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 april 2009 06:09 PM
  [ # 97 ]

bij mij zakt ie 0.1 bar in 10 minuten. dat is acceptabel

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43280
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 april 2009 07:45 PM
  [ # 98 ]

Ik heb dat een paar keer meegemaakt en opgelost met een nieuwe brandstofdrukregelaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25591
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 april 2009 07:53 PM
  [ # 99 ]

Walter heeft al getest dat het daar niet aan ligt. Bij mij ook niet want mijne is nieuw.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 16 april 2009 12:05 PM
  [ # 100 ]

Nope volgens walter moet er toch een regelklep in de pomp zitten want als we de retour-brandstofdarm klemmen blijft de druk er wel op zitten….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25591
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 april 2009 12:38 PM
  [ # 101 ]
bxsport schreef:

een regelklep in de pomp ....

Dat hoeft niet. Er zijn zat pomp typen, zogenaamde verdring pompen, die automatisch afsluiten. Door hun ontwerp.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 16 april 2009 12:40 PM
  [ # 102 ]

is nog de originele pomp die er in zit dus ik zal eens kijken…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 16 april 2009 08:53 PM
  [ # 103 ]
bogaard77 schreef:

Dat hoeft niet. Er zijn zat pomp typen, zogenaamde verdring pompen, die automatisch afsluiten. Door hun ontwerp.

Klopt inderdaad.
Is hetzelfde als mazout pompen van een verwarmings brander.
Als je de sproeier afdopt,zakt de druk ook heel langzaam naar nul.
Soms,bij slijtage,is de druk onmiddelijk weg,door interne lekkage op de tandwielen.Dus…daar zit ook geen terugslagklepje in Wink

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 april 2009 11:56 PM
  [ # 104 ]
bxsport schreef:

Nope volgens walter moet er toch een regelklep in de pomp zitten want als we de retour-brandstofdarm klemmen blijft de druk er wel op zitten….

Correctie , als we de DRUK slang van de pomp afkleppen blijft de druk wel staan .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 16 november 2009 07:25 PM
  [ # 105 ]

Bon we hebben dus een nieuwe pomp in de sm gestoken geen oude revisie… 6 nieuwe bougies, en een nieuwe filter. Toch draait de wagen nog verschrikkelijk slecht… de benzine druk hebben we op 1.95-2 bar gezet. Maar nog klopt er iets niet. Zou misschien kunnen liggen aan de vollastklep?  Als vooral de aanzet tussen 1OOO en 15OO toeren doet de wage heel raar en blijft ie daartussen een tijdje pruttelen.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook