Hallo , helemaal nieuw op dit forum .
Wel leuk zo van die ervaringen uitwisselen .
Ik ben sinds 2 maanden ook de fiere eigenaar van een
nieuwe Berlingo XTR ( de vorige was een C15).
Ik las van iemand die last had van interieurgeluiden dat heb ik
nu nog niet echt kunnen vaststelen , ik ga er eens op letten .
Ik had wel na 100 km al de eerste holle “klok” “klok” geluiden bij slechte weg
en betonbanen . De garage heeft toegegeven dat ik niet de enige was
met die bijgeluiden en heeft nu al nieuwe achterasdempers gestoken.
Verder vertelde ze mij spijtig genoeg dat Citroen hier allemaal niet te
veel tijd wil insteken in het zoeken naar rij- en bijgeluiden . De garantiedienst betaalt dit namelijk niet terug.
Maar het klok klok is nu met de nieuwe dempers nog niet helemaal
opgelost , het is nu één enkel ” KLOK” geluid geworden .
Wel jammer , ik heb nog maar 1400km en voor de rest is dit wel een
super tof bakske .
Ik ben benieuwd wat Citroen nu allemaal voor mij gaat doen ???
Welkom.
In elk geval niet naar en andere garage zoeken want denk dat je daar reeds een goede gevonden hebt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik weet niet of het dit is wat je wil zeggen, maar ik heb met men picasso daar ook “last” van. Je voelt de putten zo niet, maar je hoort ze wel sterk. Elke put geeft een klok, die veel meer lawaai maakt dan je de put voelt. Het is moeilijk uit te leggen, maar ik heb de indruk dat de auto hierdoor harden voelt dan hij werkelijk is.
Ik heb de luchtvering, maar de klacht is eveneens aanwezig met de standaard vering. En aangezien de C4 picasso het onderstel deelt met de berlingo is het in dat opzicht mss niet verwonderlijk.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Re: Achterasdemping Berlngo XTR
PeterXTR schreef:....Ik ben benieuwd wat Citroen nu allemaal voor mij gaat doen ???
Vraag nu eens niet wat Citroen voor jullie kan doen, maar wat jullie overheid/wegbeheerder kan doen voor jullie. Want ik hoor zelden geklop en klonkklonk, behalve als ik in Belgie ben. Die betonbanen en gaten in de weg en geklapte (truck)banden links en rechts in de berm zijn om te huilen…Om maar niet te spreken van die droevige wegwijs borden waarbij wereldsteden “vergeten” worden en even later als klein bordje op kniehoogte in een berm opeens staan aangegeven.
Deze jongen zit altijd met zweethandjes als íe door Belgie moet. Als deze zaken nu eens goed aangepakt zouden worden zouden al die passerende toeristen wat relaxter zijn en ook eens vaker stoppen en wat euro’s spenderen in dat fijne landje van jullie, ipv er zo snel mogelijk UIT VANDAAN te willen zijn…
Sorry.
Het moest er ff uit…
(het zal wel door de naderende zomermaanden komen)
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ja ons belgenlandje, de wegen zijn niet optimaal.
En het geld dat ze uitgeven nog minder, en als ze iets uitgeven dan is het veel te weinig.
Er stond onlangs een artikel in de krant hoeveel een km weg kost in belgie ivm andere landen om aan te leggen.
Conclusie, belgie legt per km ongeveer de helft van het bedrag van de buurlanden op tafel. Logisch dus dat de wegen opnieuw sneller stuk gaan.
In duitsland geeft men zelfs 3 keer zoveel geld uit per km.
Maar die wegen hebben ook hun voordelen. Ze zorgen ervoor dat ik nu in een citroen rij, en niet in 1 of ander duits speelgoed. Zo voel ik die putten toch wat minder. (eigl veel minder)
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Aha, zit het zo ? Is het Citroen gehalte hoger in Belgie dan waar ook ter wereld ?
ambijajance schreef:Aha, zit het zo ? Is het Citroen gehalte hoger in Belgie dan waar ook ter wereld ?
Natuurlijk wel .
Ik rijd regelmatig naar Nederland hoor , neem het gerust aan dat jullie wegen stukke beter zijn dan de onze .
Ik vind het alleen jammer dat ik zo heel veel stil sta op jullie wegen en zo traag moet rijden omwille van filles en het is dan net bij die lage snelheden dat ik dat
KLOK geluid zo snel hoor ....
Hey mannen groetjes en bedankt voor jullie reactie
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
ambijajance schreef:Aha, zit het zo ? Is het Citroen gehalte hoger in Belgie dan waar ook ter wereld ?
Om je rug te sparen kies je best niet voor audi of bmw. Citroen en de meeste andere franse auto’s zijn wel goede keuze’s. Net als mercedes, het duitse vliegende tapijt
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:Ik weet niet of het dit is wat je wil zeggen, maar ik heb met men picasso daar ook “last” van. Je voelt de putten zo niet, maar je hoort ze wel sterk. Elke put geeft een klok, die veel meer lawaai maakt dan je de put voelt. Het is moeilijk uit te leggen, maar ik heb de indruk dat de auto hierdoor harden voelt dan hij werkelijk is.
Ik heb de luchtvering, maar de klacht is eveneens aanwezig met de standaard vering. En aangezien de C4 picasso het onderstel deelt met de berlingo is het in dat opzicht mss niet verwonderlijk.
Dit lijkt me wel hetzelfde ja .
Ik ben ook al naar het het Forum van de C4P gaan kijken en hier en daar
lees ik wel dat de ophanging een beetje tegenvalt.
Maar ik kan wel nergens lezen of er aanpassingen of wijzigingen gebeurd zijn.
Heeft jouw garage aanpssingen voorgesteld of gedaan?
picassoke schreef:Ik weet niet of het dit is wat je wil zeggen, maar ik heb met men picasso daar ook “last” van. Je voelt de putten zo niet, maar je hoort ze wel sterk. Elke put geeft een klok, die veel meer lawaai maakt dan je de put voelt. Het is moeilijk uit te leggen, maar ik heb de indruk dat de auto hierdoor harden voelt dan hij werkelijk is.
Ik heb de luchtvering, maar de klacht is eveneens aanwezig met de standaard vering. En aangezien de C4 picasso het onderstel deelt met de berlingo is het in dat opzicht mss niet verwonderlijk.
Dit lijkt me wel hetzelfde ja .
Ik ben ook al naar het het Forum van de C4P gaan kijken en hier en daar
lees ik wel dat de ophanging een beetje tegenvalt.
Maar ik kan wel nergens lezen of er aanpassingen of wijzigingen gebeurd zijn.
Heeft jouw garage aanpssingen voorgesteld of gedaan?
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Volgens mij is er niets mogelijk, de ophanging op zich werkt goed vind ik. Ik heb wel geen ervaring met de metalen veren op de achteras.
Het gaat hem vooral om het geluid dat wordt doorgegeven, dus een gebrekkige filtering van de ophangingsgeluiden.
Is een kwaal die wel bij meerdere wagens voorkomt, een P407 berline heeft hier ook de nodige last van, en ook veel japanse merken hebben dit probleem.
Ik vrees dat er niet veel aan te doen is, het is dus gewoon iets waar men onvoldoende aandacht aan gegeven heeft bij de ontwikkeling van de wagen.
Ik weet niet of dit hier aan de orde is, maar bij de C4P klaagt men ook veel over de springerigheid van de achteras op bvb dwarsnaden. De oplossing hiervoor is de bandenspanning wat verlagen, maar dit doet helemaal niets voor het klok-klok geluid.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Misschien een stomme opmerking maar hangt het reservewiel onder de wagen?
Misschien hangt dat een beetje los.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Misschien een stomme opmerking maar hangt het reservewiel onder de wagen?
Misschien hangt dat een beetje los.
Helemaal geen stomme opmerking want daar hebben ze in de garage
ook direct naar gekeken en dat bleek heel goed vast te hangen.
Toch bedankt voor de opmerking
Misschien wordt de Ring rond Antwerpen wel total loss gereden door al die sleephutsleurende hollanders ...
Graptje hè mannen.
Rij maar eens met de motor door Antwerpen ... zucht in het kwadraat.
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
Sanmiguel schreef:Misschien wordt de Ring rond Antwerpen wel total loss gereden door al die sleephutsleurende hollanders ...
Daar zou ik niet van op kijken. Het lijkt wel of die wegen daar in België nog uit de tijd van Ridders en Kastelen komen. Dus die kunnen niet veel hebben
Autofan schreef:Sanmiguel schreef:Misschien wordt de Ring rond Antwerpen wel total loss gereden door al die sleephutsleurende hollanders ...
Daar zou ik niet van op kijken. Het lijkt wel of die wegen daar in België nog uit de tijd van Ridders en Kastelen komen. Dus die kunnen niet veel hebben
Ik zal eens een foto maken van de baan Oelegem Zandhoven, gklasseerd dorpsgezicht…. ben ik blij dat ik met een Berlingo rij.
Peter is er in tussentijd al iets verandert met de achteras?
Van de garage uit enig nieuws gehoord?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017