Hallo,
Ik heb begrepen dat mijn c35 van 1978 een hydrolisch remsysteem heeft.
Momenteel wil hij niet starten. Kan ik nu wel weggesleept worden of klopt het dat als de motor niet draait dat het remsysteem ook niet werkt?
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ja dat is zeker niet verstanding zonder draaiende motor. Wat je kunt doen is de bougies verwijderen en de motor in de hoogste versnelling mee laten draaien. Ga zeker niet met de handrem werken want die zit op de versnellingsbak gemonteerd en dient uitsluitend als parkeerrem. Ga je met de handrem remmen dan maak je heel wat meer kapot dan je lief is!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Overigens zijn de hoofdremmen van een auto bijna altijd hydraulisch. Mechanisch of met kabels is iets van begin vorige eeuw, pneumatisch is het bij vrachtwagens en bussen.
Het enige verschil tussen Citroen hydraulisch en standaard hydraulisch is dat sommige Citroen typen er een pomp achter hebben zitten die moet draaien.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Het probleem was opgelost. De startmotor is gerepareerd en de c35 Wilde weer starten maar na een poosje was het helaas alweer uit met de pret. Het volgende probleem diende zich alweer aan. Hij begonnen enorm te stotteren en te ploffen voor en achter. Een kennis van me dacht dat de bobine kapot is. Deze is helemaal verroest en op de aansluiting (dikke zwarte kabel) was geoxideerd. Heb dus nog weer het een en ander uit te zoeken. Jullie zullen me nog wel tegenkomen op het forum ben ik bang want ik ben een beetje een leek maar wil eigenlijk zoveel mogelijk zelf leren doen aan die auto. (hobby??)
groetjes Johan
Wederom weer een vraag over de rem.
Er zit een tank voor de LHM vloeistof maar ik kan geen vulstreep ontdekken. wel zit er een “glaasje bovenop"maar ook daar kan ik niets aan ontdekken ook niet als de motor draait. Hoe kan ik nu weten of er voldoende vloeistof aanwezig is?
Groeten Johan
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
In dat glaasje hoort een peilstokje te zitten dat er uit ziet als een soort parapluutje. Wanneer de LHM voldoende op niveau is moet deze ongeveer in het midden steken, er horen peilstrepen op het glaasje te zitten, maar het kan zijn dat die inmiddels verdwenen zijn.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Oh ok.
Dat glaasje is er wel maar er zal dus wel te weinig vloeistof in zitten dat ik hem niet zie. Ik ga het direct bijvullen.
Bedankt!