Ik doe het liever in m’n eigen garage. Ik weet daar waar alles staat en het valt niet op als ik nog een gat in het beton ram.
Daarbij zit ik met vervoer
Schijt aan originaliteit.
Als je dan meteen een gegalvanisserd chassis aanschaft ben je er de eerst komende 100 jaar meteen vanaf.
Er zit een bedrijf in engeland die deze goedkoper maakt dan de welbekende wheels versie.
Ik geloof 500 euro wat bijna hetzelfde was als het recht trekken van je chassis.
Zet er eerst maar paar blokken onder dan kan je gerust op vakantie…straks heb je ook nog platte banden
Prettige vakantie alvast LE
Citroen rolls better then a Rolls!!
http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/16
Foto’s !
Als je de foto’s van de versnellingsbak bekijkt, kan je zien dat dat er niet zo gezond uit ziet. Is het mogelijk aan de hand van de foto’s te bepalen wat er daar binnen in gebeurd is ?
Op dit moment ben ik eerst nog met de koeltunnel van de motor bezig (ik moet de Diane-koeltunnel even aanpassen: turbopijp er af, pijpjes voor de remkoeling er op, tapeindje vervangen).
Schijt aan originaliteit.
Dyane koeltunnel…hooo wacht.
Laat dat turbobuisje er maar aan zitten.
Slang tussen het luchtfilter en je hebt er goedkope turbo op.
meer vermogen bij lager verbruik.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Helaas, het is er al af. Maar ik weet iemand die het er waarschijnlijk wel op wil hebben, maar das weer een ander verhaal
Schijt aan originaliteit.
Heb je al een nieuw chassis?
Nee, maar is wel in bestelling
Schijt aan originaliteit.
Ik ga m’n Eend niet alleen voorzien van een nieuw chassis, maar ook van een ‘paar’ andere dingen. Ook de motor wordt gereviseerd. Hier even een ultrakort lijstje van wat ik tot nog toe gedaan heb en gekocht heb.
- Aantal onderdelen voor het reviseren van m’n motor: 80 euro
- Hulp bij het restaureren van m’n motor: 1 bankschroef
- 1 gegalvaniseerd chassis in bestelling
Schijt aan originaliteit.
Zojuist een afspraak gemaakt met Duckservice Roden. Morgen ga ik er even heen met m’n waslijst aan wensen en dingen die ik (nieuw) op en aan m’n Eend wil hebben. Het is de bedoeling dat ik alle onderdelen bij hun koop en dat ik alles zelf in elkaar ga schroeven. Voor de koets maak ik een uitzondering: die mogen zij voor me gaan lassen (zal wel een andere koets moeten komen want die van mij bestaat voor 99,99% uit plamuur).
Het chassis ligt volgende week in Duitsland klaar. Ik hoop dat Jeroen (van Duckservice Roden) het voor me mee kan nemen van Duitsland naar Roden. Dat zou voor mij een hoop gedoe met het vervoer schelen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Straks een bijna nieuwe eend?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dan veranderen we de topictitel even naar “Recht chassis!”
LE, succes!!!
visapowerrr schreef:Straks een bijna nieuwe eend?
Yupz, als het aan mij ligt wel
patje74 schreef:Dan veranderen we de topictitel even naar “Recht chassis!”
Nee, nieuw chassis
LE, succes!!!
Dankje
Schijt aan originaliteit.
Vandaag niet naar Duckservice gegaan, ik was te laat. Dom van me.
Maar ik heb wel een (asociaal lange) lijst met wensen voor m’n Eend. Komtie:
Doel: comfortabele Eend voor lange afstanden. Ook geschikt voor het trekken van een aanhangertje.
Voor alle onderdelen ook nieuwe montageschroeven e.d. !
Rollend gedeelte:
Nieuw chassis
Nieuwe veerpotten incl. bussen, trekogen, kantelmessen, moeren etc.
Gereviseerde vooras (kan ik deze verzinken?)
Nieuwe draagarmlagers rondom
Kan ik de draagarmen verzinken?
Kan ik de achteras verzinken?
Nieuwe banden rondom
Nieuwe fusees
Remmerij:
Nieuwe remleidingen (welken i.v.m. roest?)
Nieuwe remschijven
Nieuwe remblokken voor
Nieuwe Remcylinders voor + achter
Nieuwe remschoenen
Nieuwe remtrommels achter
Nieuwe HRC
Nieuwe blokken handrem
Nieuwe handremkabels
2e hands remkoelkappen (laten verzinken)
Aandrijving:
Nieuwe benzineleiding
Nieuwe vlotter-eenheid
Schroefdraadgat + sensor achterplaat versn. bak
Volledige uitlaat
Luchtilterspons
Tapeinden + moeren carburateur
Tapeinden + moeren spruitstuk
Beugeltje spanningsregelaar op luchtfilter
Oliekoeler ? ? ? Regelt Ramon ? ? ?
Kunststof koelkappen motor
Cruisecontrol
123 ontsteking met vacuum
Kachelslangen
Verlichting:
Achteruitrijlamp
Mistachterlicht
Mistvoorlichten
Nieuwe verzonken koplampsteun? Of oude opknappen (las geknapt)
Verchroomde koplampen
Nieuwe knipperlichten
Nieuwe achterlichten
Kabelboom met multistekkers
Sensor achteruitrijlamp versnellingsbak
Stekker voor verlichting palmabak
Interieur/koets:
Sensoren olietemperatuur, oliedruk, laderij etc.
Meters in interieur
Carkit mobieltje
GPS
Geluidsisolatie motor
Extra spiegels
Extra binnenverlichting
Binnenverlichting met deurschakelaar
Hoofdsteunen op bank (moet wel functioneel zijn!)
Koetswerk
Ruitenwisserasjes
Koets vast met moeren, ringen en bouten i.p.v. clipjes en bouten.
Nieuwe voorruit + rubber (krassen/beschadigingen)
Afneembare hoofdsteunen op de bank
Geluidsisolatie
Achterruitverwarming (dak is nog goed!)
Soort stopcontacten onder aflegvakje om makkelijk dingen in te pluggen (geen sigarettenaanstekers)
2 sigaretenaanstekers met elk een knop (aan/uit), relais geschakeld en goed gezekerd
Overig:
Bullbars V+A (geen dakar-gedoe)
Kunststof spatborden rondom
Kunststof motorkap?
Antenne's voor radio + 27MC bakkie boven voorruit ? Of achterop ? Dak moet open kunnen.
Nieuwe grotere palmabak met verlichting
Achteruitrijalarm
Is er iemand die hier nog iets aan toe te voegne heeft of op te merken heeft ? Ik hoor het graag !
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:
Is er iemand die hier nog iets aan toe te voegne heeft of op te merken heeft ? Ik hoor het graag !
Wat in mij opkomt gezien sommige wensen: Waarom koop je niet een Pluriël?
Dat is nog even duurder en ik vind een Eend gewoon leuker. Maar als je vind dat ik wel heel veel wensen heb en dat rationeel bekeken beter kan verenigen in een andere auto: je hebt gelijk ! Echter, gevoel is niet rationeel
Schijt aan originaliteit.