Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wie kan mij vertellen wat het maximale gewicht is wat een 2cv6 mag aanhaken. (geremd)
Het staat namelijk niet op mijn kentekenbewijs.
Dit, omdat mijn GS geen zin had om mij naar het schermertreffen te brengen zit ik er aan te denken om in mijn eend te gaan…
400kg geremd, 280kg ongeremd.
Ennuh, het gaat hierbij om het feitelijke gewicht he, niet wat de aanhanger maximaal mag wegen. Tot 750kg maximaal gewicht van de aanhanger (dus wat er op papier staat) kan je met een rijbewijs B rijden, kom je daarboven dan heb je BE nodig.
In het geval van een Eend mag je dus een geremde aanhanger met een leeg gewicht van 100kg en een laadvermogen van 640kg trekken met een rijbewijs B, mits je de aanhanger niet zwaarder belaadt dan 400kg in totaal.
Zou het eigen gewicht van de geremde aanhanger 150kg zijn en het laadvernogen 850 kg, dan heb je rijbewijs BE nodig. Maar ook hier geldt: niet zwaarder beladen dan 400kg in totaal.
Schijt aan originaliteit.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hmmmz, hij is 435kg, max 680kg…
Het zou dus net niet kunnen, ik kom dus in ieder geval wel op het Schermertreffen!
Als íe leeg 435 weegt, mag het volgens de letter van de wet niet. Zelfs als je er geen gram aan lading in legt.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Als íe leeg 435 weegt, mag het volgens de letter van de wet niet. Zelfs als je er geen gram aan lading in legt.
Dat zeg ik!
patje74 schreef:Het zou dus net niet kunnen, ik kom dus in ieder geval wel op het Schermertreffen!
2 achterlichten ruilen voor een ventilator en een bril ?
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:2 achterlichten ruilen voor een ventilator en een bril ?
Zal ik de berichten die voor jou zijn gewoon altijd vet schrijven? Dat scheelt mij weer een bril.
Goed plan.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Goed plan.
OK
De gasfles van 35 kilo maar thuis laten
Hoe is het landschap daar zo in het zuidelijke zeeland?
Hoop niet te bergachtig, anders moet je al snel terug schakelen naar zijn 2 en of 1.
Daarom wordt het ook afgeraden om met eend en caravan naar frankrijk te gaan. Laatst gesproken met iemand die het had gedaan maar echt met zweet in zijn handen door viva la france reed.
in zijn 1 de berg op met 20 km/h lijkt me inderdaad niet echt prettig.
Zolang wegen maar vlak zijn dan rolt alles wel achter de 2cv aan.
Je kan er ook al een grote jaguar mee aanslepen dus waarom niet een predom achtig caravanetjuh.
Citroen rolls better then a Rolls!!