heb/had een probleem met m’n bol op het motorblok; rail waarmee je de snaar kan spannen heeft het begeven, dus snaar zwalkte een beetje, euvel opgelost , alleen is het boutje waarmee deze gespannen en geborgen kan worden verdwenen in het blok/BAK
is in de sleuf van de versnellingsbak, net onder de bol terecht gekomen.
alles doet en werkt nog naar behoren, maar…... hoe krijg ik het eruit, zonder de bak te lichten, en nee, een magneet werkt niet
.
en ergo: kan het kwaad om ermee te rijden???
THNX!!
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hij kan natuurlijk nooit IN de bak terecht zijn gekomen, dat is echt wel een gesloten geheel. Waar ie dan wel precies in is verdwenen kan ik je zo niet zeggen, maar ik geloof nooit dat het zomaar tussen de draaiende delen heeft kunnen verdwijnen.
PRCS, dat dacht ik ook, maar ik krijg het echt met geen mogelijkheid uit die sleuf, en het is dus EN een bout+moer EN restant van die metalen spandinges.
moet toch ergens terecht komen ops:
ops:
en zie als de CX loopt ook vliegwiel ronddraaien, ka n ook zomaar iets in komen lijkt mij?
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist
Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84
Je bedoelt het koppelingshuis? In de versnellingsbak kan niet inderdaad, die is echt helemaal dicht. Koppelingshuis kan heel goed.
Het is uiteraard niet de bedoeling, maar zelf zou ik er gewoon mee rijden, die valt er wel uit aan de onderkant.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ik weet niet over welke CX het hier gaat, maar bij een CX20/22 is er onderaan, tussen bak en carter een beschermkapje. Die kap zit over het onderste gedeelte van het koppelingshuis. Als je die losmaakt kan je mss de resten uit het koppelingshuis verwijderen.
hoort er trouwens boven die bak bij de sleuf niet zo’n plastic roostertje?
dat voorkomt dat er iets in lazert….
Gr.,
Sjakie