Tja, kom ik effe met een verschil ops: , ik twijfel, een C5 2.0 benzine met 190.000 Km op de teller van 02-2002, zijn dit veel of teveel gereden kilometers, hij staat te koop bij een Ciroën dealer, die hem ook heeft onderhouden. Hoeveel kilometers kunnen deze motoren aan, wie heeft ervaring.
Of we gaan voor een Xsara uit 2001 met 131.000 Km op de teller met een 16i benzine motor, perfect onderhouden, wat kan ik van deze auto verwachten?
Tsja, ‘t is eigenlijk geen vergelijk…
Die C5 met een 2.0 benzineblok kan -mits goed onderhouden- nog heel wat jaartjes mee, maar dat verhaal gaat net zo goed op voor de Xsara. Alles valt of staat met onderhoud. Je geeft echter zelf al aan dat beide auto’s goed onderhouden zijn.
Dan hebben we nog de prijs. Het verschil zal ook hier niet al te groot zijn, want anders zou je waarschijnlijk niet voor deze keuze staan.
Blijft over het hoofdstuk emotie en als het daarom gaat zou ikzelf zonder meer kiezen voor de C5. Rijdt gewoon een stuk luxer en lekkerder (Hydractive!) dan een Xsara.
Hoeveel een 2-liter 2002 kan lopen? Benzine?
Geen idee….
Maar denk eraan dat de C5 een grote, dure auto kan zijn.
Totaal aantal Berichten: 7813
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ga eens een proefrit maken in beide auto’s. Krijgt gevoelsmatig geen van de twee de voorkeur wordt het tijd voor een rationele beslissing.
Ik denk dat de Xsara in onderhoud, belasting en verbruik een tikkeltje goedkoper zal zijn. De C5 is daarentegen zeker een stukje meer auto.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Maar hoe zit het nou met de 2.0 liter benzine motor, wie weet behoorlijke km standen te vermelden met goed onderhoud, de C5 heeft 190.000 km gereden…..................... hoe veel kan hij aan met goed onderhoud.
kijk eens op http://www.c5club.nl
Daar staat een kalender met kilometerstanden.
maximum daar voor de 2liters op benzine is 236.000
Op lpg staat de hoogste (die in die lijst staat) op 315.000
Maar dat is van de mensen die zorgen dat hun gegevens bekend zijn.
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik had een 2 liter Xm op lpg, die nu meer dan 300.000 gelopen heeft.
En onderhoud, mwoa, deed ik zelf een beetje.
Op tijd verse olie, luchtfiltertje, bougies enzo, kleine beurtjes zeg maar.
Wel altijd rustig mee gereden, 150.000 km er bij gezet in zo’n 6 jaar.
Heb nu een C5 met al 150.000 dus die kan ook nog wel even mee, hoop ik.
De rest is een kwestie van smaak denk ik.
Ik had eens een Xsara Picasso als leenauto mee van de garage, vond het 3 keer niks. Wat een stuiterend hondenhok.
Misschien rijdt een gewone Xsara iets beter?
Keine Ahnung…
laatste keer dat de C5 bij de garage stond kreeg ik een leenXsara mee.
Blij dat ik mijn eigen auto mocht ophalen…
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ja, het verschil is erg groot.
Misschien wel net zo groot als het verschil in onderhoudskosten
Koppeling C5 hoeveel kilometers gaat die mee, bij normaal gebruik?
- C3 1.4 VTi Exclusive
Mee eens, Menno.
Er hangt te veel af van het feit hoe je voorganger met zijn koppeling is omgegaan.
Altijd veel slip, voetje op het pedaal laten rusten etc.
Zelf zorgde ik altijd voor zo weinig mogelijk slip, en daarnaast gebruikte ik alleen de 1, 3 en 5e versnelling, scheelt ook weer de helft van het aantal koppelingacties.
Ik heb dan ook 300k met de eerste set gedaan.
(Xm voor de duidelijkheid, maar ook een 2.0i 16V)
En in mijn C5 heeft, volgens de onderhoudsgeschiedenis, de eerste koppeling de ton niet eens gehaald…