Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Als je de zekeringkast eruit trekt, en het kapje over de relais eraf haalt, zie je een blauw relais zitten. Die moet eruit en de 99 komt daarvoor in de plaats.
Om het beter te kunnen zien zou ik ook even het cassettebandvakje eruit klikken. Het is echt 30 seconden werk, 1 minuut als het tegenzit. Ook als je het nog nooit hebt gedaan.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 11738
- Xantia TD SX
Ja, die relais zitten lekker makkelijk. Nu ik weet hoe & wat ga ik dat eens regelen vandeweek Thanx!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
knäckor schreef:Het kan niet missen, er staat heel groot ‘99’ met witte letters bovenop het zwarte relais. Op marktplaats stond er één te koop: klik! , en op Ebay worden ze ook aangeboden, zoek maar op ‘relais 99’.
Ja dat weet ik, maar met dat nummer kunnen ze bij een automaterialenzaak enzo vrij weinig Ik heb al zo’n vermoeden welk nummer het is, maar wilde het alleen even bevestigd hebben.
Ik ben van plan om morgen op de sloop te gaan kijken, want bij de dealer kosten ze (volgens het nummer dat ik heb) ongeveer €45,- incl. BTW….
- C5 2.0 16v HDi Break
Bij de sloop kost zo’n relais 5 euro. Je moet natuurlijk niet zeggen dat je een speciaal relais nodig hebt, maar gewoon vragen of je ‘een relais’ uit een sloper mag halen.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Kende de tip al, grappig dat dit hier opduikt vlak nadat iemand de tip op peugeotforum had geplant.
Van andere fora, oa volvoforums ken ik de volgende tip ook: kopen op ebay duitsland:
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Op een van die foto’s op Ebay zie ik een 9-cijferig nummer staat. Even vergeleken met het nummer dat ik gister had opgezocht en de eerste 3 komen niet overeen Ga vandaag denk toch even op de sloop kijken.
- C5 2.0 16v HDi Break
GoodOldDiesel schreef:Kende de tip al, grappig dat dit hier opduikt vlak nadat iemand de tip op peugeotforum had geplant.
Van andere fora, oa volvoforums ken ik de volgende tip ook: kopen op ebay duitsland:
Zo toevallig is dat niet, ik heb de tip van Peugeot-liefhebbers
- C5 2.0 16v HDi Break
En voor de geïnteresseerden heb ik vandaag 2 relais op de sloop weten te scoren!
Zeer Geïnteresseerd !
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik ook!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
- Xantia TD SX
Ik drie. Misschien houd ik 1 over: twee BX-en voor de deur
De mod werkt als een speer - De relais kunnen voorkomen in Golf III (& bijbehorende Vento) en latere en Passats etc. van die leeftijd. En natuurlijk diverse Aldi’s, Skoda’s, Seats enz. enz.
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Binnenkort dus ook op mijn GV
Ik heb er vandaag 1 op de sloop gescoord Maar er stond niet het onderdeelnummer op dat ik had verwacht.
Penny Lane schreef:De relais kunnen voorkomen in Golf III (& bijbehorende Vento) en latere en Passats etc. van die leeftijd. En natuurlijk diverse Aldi’s, Skoda’s, Seats enz. enz.
Zeker ook op Golf II/Jetta (of staan die al niet meer de sloop?)
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
- Xantia TD SX
O ja. Veel. Maar in mijn ervaring zijn daarbij meestal de relaiskasten al wel leeggeroofd. Het is wel goed te weten, want die & een Scirocco II had ik nog overgeslagen…
Mijn drie kwamen uit twee Golfjes III en een bijbehorende Vento (Vento I zeker). Het jongere spul lag er ook gewoon niet - 1 Golf IV met ook weer een lege relaiskast…
Derk