Goedemiddag,
sinds we onze gebruikte Xsara Coupe 1.4i hebben, hebben we het volgende probleem.
Zodra we de sleutel uit het contact halen, de lampen uit zijn en er niks meer functioneert en we openen de deur, gaat er een alarm zoemer werken voor 10 seconden.
Dit is een andere zoemer dan dat de lichten branden.
Als de lichten branden dan heb je een lage / hoge toon afgewisseld.
De alarm zoemer die wij horen is laag / laag, in het zelfde ritme als dat je licht zou branden.
Wie heeft er een idee wat dit zou kunnen veroorzaken ?
Gerard
en heb je de contactsleutel er ook uit want daar zit ook nog een zoemer opals je die laat zitten..
Ja, sleutel is uit het contact.
ik heb alleen geen idee hoe de alarm zoemer klinkt als de sleutel wel in het contact zit.
Gerard
Totaal aantal Berichten: 27933
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
zo je beschrijving te horen is het wel de toon die hij normaal geeft als je sleutel erin laat zitten.
misschien “denkt” de auto dat de sleutel er nog in zit?
Xsara serie 1 of 2?
Xsara serie 1, moet een van de laatste zijn geweest, is van 2001.
Gerard
Totaal aantal Berichten: 27933
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ja die is verkocht terwijl de serie 2 al in de showroom stond.
mijn serie 2 komt uit maart 2001
2000 is het overgangsjaar, toen zijn de eerste serie 2 modellen geleverd
Het blijkt idd het alarm van sleutel-nog-in-contact te zijn, dus er is waarschijnlijk iets mis met het contact slot.
Ook de binnen verlichting gaat niet aan als je de sleutel uit het contact haalt.
Is dit een euvel wat vaker voorkomt, is het makkelijk op te lossen.
Heeft iemand toevallig een tekening hoe het contactslot in elkaar zit ?
Gerard
Even een update
de dealer (lang leve de garantie) heeft de antenne vervangen van het contactslot, waarna het probleem is opgelost.
Ik meen dat de antenne ook gebruikt wordt voor het uitlezen van de code van de sleutel.
Gerard
Gbn schreef:de dealer (lang leve de garantie) heeft de antenne vervangen van het contactslot, waarna het probleem is opgelost.
Ik meen dat de antenne ook gebruikt wordt voor het uitlezen van de code van de sleutel.
Gelukkig maar, als die antenne i.c.m. de zoemer al raar deed, kun je er vergif op innemen dat de startblokkering (code sleutel uitlezen) een keer gaat weigeren en dan sta je echt stil.