Ventura schreef:[
Blij om te lezen dat je Appèl verlichting het ondertuusen doet.
Ik heb ook een C4GP en MET trekhaak en was geen enkel probleem om dat te programmeren. Werkt super !!!
Van de dealer (die worden ook steeds wijzer) begrepen dat het een probleem was met wagens welke voldoen aan:
1) modellen vanaf halverwege 2008 EN
2) Exclusive modellen EN
3) Trekhaak (wel/niet afneembaar weet ik niet).
Dus alleen als je aan alle drie voldoet, zou je het probleem (kunnen/moeten) hebben.
Arpic
GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)
Appellichten op een Exclusive inderdaad niet (meer) mogelijk.
Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5745.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Maar zoals Arpic hierboven aangaf, dus wel.
Je zou dus een update van je software moeten laten doen en dan zou het wel instelbaar moeten zijn.
tilanus schreef:Maar zoals Arpic hierboven aangaf, dus wel.
Je zou dus een update van je software moeten laten doen en dan zou het wel instelbaar moeten zijn.
Niet van de sw van de auto, maar van de inregel-computer (even kwijt hoe dat ding ook weer heet) bij de dealer.
Zoek nog steeds iemand die appel verlichting aan heeeft staan en middels de RTset kan noteren wat de diverse instellingen zijn zodat ik/we kunnen proberen het op deze manier ook aan te krijgen…
C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)
snarf54 schreef:Zoek nog steeds iemand die appel verlichting aan heeeft staan en middels de RTset kan noteren wat de diverse instellingen zijn zodat ik/we kunnen proberen het op deze manier ook aan te krijgen…
Snarf54, ik heb je een PB met wat info (dealer) gestuurd.
Arpic, zou je die informatie ook met mij willen delen aangezien ik hetzelfde probleem bij mijn dealer heb als snarf54 ?.
C5 Aircross SUV Hybrid 225 ë-EAT8 Business Plus, Tijuca Blue, Trekhaak, Pack Park Assist, Pack Drive Assist
September 2021
Ik ben naar een andere dealer in de buurt gereden en gevraagd of ze de appelverlichting in konden schakelen. Ik werd direct geholpen en de monteur achter de computer was binnen 5 minuten klaar. Het werkt dus !!!. Er is dus tussen dealers heel veel verschil in kennis over bepaalde zaken.
C5 Aircross SUV Hybrid 225 ë-EAT8 Business Plus, Tijuca Blue, Trekhaak, Pack Park Assist, Pack Drive Assist
September 2021
PietO,
Da’s mooi, mijn dealer wist wel wat hij moest doen, maar de computer gaf een foutmelding. Pas nadat de importeur erbij betrokken was en er een nieuwe versie software voor de inregel-computer werd geleverd, was het idd een fluitje van een cent.
Veel plezier verder met je Picasso!
Arpic
Beste Stok
Thx voor de info.
Moest even paar topics doorlopen om erachter te komen welke type GC4P je hebt.
In ieder geval RT5.
Ik heb nog geen voorkeur voor de Appel verlichting als ik deze niet (softwarematig) kan uitzetten.
Kan je de Appelverlichting in het configuratie menu -> verlichiting deze daar aan resp uit zetten?
Hier staat ook de keuze v.w.b. follow me home verlichting.
Kijk als dat kan dan zou het super zijn. Dan zet ik deze in de winter periode e.d. aan en ’ s zomers uit…
Ben benieuwd.
snarf54 schreef:Beste Stok
Thx voor de info.
Moest even paar topics doorlopen om erachter te komen welke type GC4P je hebt.
In ieder geval RT5.Ik heb nog geen voorkeur voor de Appel verlichting als ik deze niet (softwarematig) kan uitzetten.
Kan je de Appelverlichting in het configuratie menu -> verlichiting deze daar aan resp uit zetten?
Hier staat ook de keuze v.w.b. follow me home verlichting.Kijk als dat kan dan zou het super zijn. Dan zet ik deze in de winter periode e.d. aan en ’ s zomers uit…
Ben benieuwd.
Neen, dat gaat niet. Aan
is aan
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
@Gerrit.
Jammer, heb je wel RT5 dan ?
Met 103000 km zou je ook een LB kunnen hebben met TT ipv RT5..
Neen, geen RT5 bij mij.
Maar het gaat om het volgende:
De appélverlichting is een zg Scandinavië-stand. In de Scandinavische landen is het verplicht dat auto’s overdag met verlichting rijden. Deze verlichting mag ook niet uit te zetten zijn. Vandaar dat het ook niet kan.
(vrije vertaling van wat de vakman me heeft verteld)
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Thx Gerrit.
Ik laat het even zoals het nu is en denk dat ik rond oktober oid het dan eens ga vragen het aan te zetten.
Dan zien we wel of er iets in het configmenu komt.
Nu vind ik het minder belangrijk wetende dat als de ruitewissers aanstaan de verlichting ook al aan gaat….
bj schreef:Bij mij appelverlichting aan laten zetten zonder problemen. (zelfs i.c.m. trekhaak).
Van Harte gefeliciteerd!!!!!!!
Gerrit