Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Heerlijk zeg die filmpjes, haha!
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goed stukie ijs !
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Lachuh, op het ijs! Briljant! Op zo’n moment jammer dat de handrem bij de BX op de voorremmen zit… Je kunt daar overigens al wel horen dat je uitlaat druk bezig is om er onderuit te gaan vallen!
Je bent overigens goed aan het opruimen?! Lijkt wel alsof je plek aan het maken bent…........ voor een CX?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
haha, nou op het moment van die filmpjes had de uitlaat een totale lengte van zo’n 1.5m (vanaf de motor), vandaar dat mooie geluid.
En wat betreft opruiming, dat heeft niet echt een specifieke reden. Ik was inderdaad nog bij een CX gaan kijken, maar die was compleet weggerot, en de eigenaar wilde er nog 500 euro voor hebben, en dat leek mij op het moment geen goede investering .
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Mijn break rijdt inmiddels lekker door en heb al aardig wat kilometers toe kunnen voegen aan de teller. Alleen heb ik nu 2 dingen ondervonden:
1: Behóórlijk olieverbruik. Ik kwam er laatst achter dat het peil ERG laag was en er moest zeker 2 of 3 liter bij (ik schat na 5000 km rijden). Hij stond na het vullen op max. Mijn garageman om de hoek had er nog een middeltje uit blik toegevoegd die het wat op zou kunnen lossen. De precieze werking weet ik zo even niet. Maargoed, nu ongeveer 1000 km verder staat het peil al op 3/4. Beetje hoog verbruik leek me….... De motor heeft amper iets gelopen, maar is waarschijnlijk ook niet goed onderhouden in die jaren. De olie lekt niet op straat, dus het lijkt mij dat er 2 opties zijn: olie naar koelcircuit, of olie mee via de uitlaatkleppen ofzo? Hoe check ik of de koppaking gaar is?
2: Ik hoor rechtsvoor bij de aandrijfas een ‘kloink’ bij de volgende acties: Als ik na vooruit rijden achteruit ga rijden, en als ik doortrek in z’n 1 of 2 en dan in één keer gas los houd. Je hoort dan een metaal-klinkende ‘kloink’. Ik dacht eerst dat het iets te maken zou kunnen hebben met de remklauw, dat dat iets tikt, maar als het goed is zou daar geen beweging in moeten komen of uberhaupt kracht op komen te staan bij doortrekken of van richting veranderen. Met het slechte weer heb ik zelf nog geen verdere inspectie gedaan. Iemand hetzelfde gehad?
Verder heb ik ook nog een nieuwe aanwinst, de über-BX: de 16v. Niet in concours-staat, maar hij rijdt nog . Ik zal straks foto’s plaatsen.
Edit:
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
16V show us!
verder 1/4 op 1000 km is zo gek nog niet
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
McDean schreef:verder 1/4 op 1000 km is zo gek nog niet
Ik heb het niet over de benzine he .
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Het kan best zijn dat het de normaalste zaak van de wereld is, misschien ben ik gewoon een minder gebruik gewend. Met mijn 1.4tu heb ik 1 keer 3/4 liter in de motor moeten gooien, en toen had ik zeker meer dan 6500 km gereden.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
1600 en 1900 motoren staan er eenmaal om bekend dat ze olie gaan verbruiken. Je kan het ook wel oplossen maar 1/4 op 1000 km vind ik nog meevallen. 4/4 op 1000 km was een andere zaak geweest
je 16v, ik ben benieuwd naar zijn eigen topic! wat ga je nu met de tri doen? houden?
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ah oke, goed dat te horen. Ik vond het zelf wat veel, ook omdat de motor pas 18000 km heeft gedraaid.
De tri is eigenlijk een beetje een hopeloos geval. Aan de ene kant heb ik er niks aan, want heb een rijdende auto, en een 16v om aan te gaan sleutelen. Ik zou ‘m wel willen verkopen, maarja: banden zijn verdroogd, octo gaat binnenkort overlijden, distri is vervangen, maar niet de spanrol en waterpomp, dus die raak ik toch niet kwijt, ook niet voor een prikkie. Ik weet niet precies wat ik ga doen. Misschien een keer te koop zetten en dan zie ik zelf wel wat ik ervoor vang. Hij is wel roestvrij voor zover ik weet.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
de tri voldoet al aan mijn eisen. Maar heb nu niet de tijd, ruimte en geld…
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Mocht hij ooit in de verkoop gaan dan zal je het snel genoeg zien hier op het forum .
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Vermond schreef:Mocht hij ooit in de verkoop gaan dan zal je het snel genoeg zien hier op het forum .
daarom
Wat een gaaf ding die bruine. Is het interieur nog bruin en goed? Zuinig op zijn. Die paar drupjes olie mogen zo’n auto toch de das niet om doe?
Is dat er trouwens niet eentje uit de harm-serie?
Ich bin ein Breaker
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
[Edit ] He karel,
het interieur is bruin (daarom had ik ‘m gekocht), en alleen de voorstoelen zijn eigenlijk een beetje slecht, de rest ziet er nog goed uit (mag een poetsdoek overheen). Het exterieur bevat wel een aardige hoeveelheid kleine krasjes. Het is naar mijn weten geen uit de ‘Harm-serie’, want ik heb ‘m van een stel gekocht dat ‘m overgenomen had van de ouders van de vrouw (en die waren 1e eigenaar).
Het olieverbruik geldt trouwens voor de andere BX (d6a motor).