5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Trilling in stoel… (VOOR XSARA-RIJDERS!!!)
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 08 juli 2005 01:53 AM
  [ # 61 ]

wat denk jij? zal ik er maar over ophouden en gewoon zo laten en niet meer zeuren? Of is er nog iets wat ik moet proberen…?

goed plan…
of een keer een echte garage op zoeken..

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 16-06-2005

Gepost: 08 juli 2005 01:56 AM
  [ # 62 ]
oldenhage schreef:

wat denk jij? zal ik er maar over ophouden en gewoon zo laten en niet meer zeuren? Of is er nog iets wat ik moet proberen…?

goed plan…
of een keer een echte garage op zoeken..

Ja, lekker… Ga ik naar de citroen-dealer in renkum, die wil me een nieuwe velg verkoper want dat moet en zou toch echt het probleem zijn… en vandaag koop ik ff een 2e hands goede velg, leg die erop, en probleem niet opgelost, als het wel een probleem is overigens…

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juli 2005 02:00 AM
  [ # 63 ]

ja ik heb een serie 2 1.4i

wij hebben thuis ook wel een serie 1 gehad, volgens mij had die niet erg veel last van trillingen, maar die was toen nieuw gekocht en heb ik niet zoveel snelweg km meer gereden als ik nu met mijn eigen doe.

verder heb ik nog nooit in een diesel variant gereden.
maar de wegligging zou toch redelijk hetzelfde moeten zij in een rechte lijn.
bochtenwerk kan iets verschillen omdat een diesel zwaarder is dus dat merk je dan.

boven de 130 gaat het wel iets trillen.
niet om bang van te worden maar dan houd ik liever wel een hand aan het stuur Wink
ik voel de trilling dan ook vooral in het stuur.
dus ik twijfel of door de toeren van de motor of de voorwielen.
over week of 2 krijgt de mijne een beurtje misschien dat ik het wel even aangeef bij de garage dan.

ik weet ook niet hoe erg de trilling is bij jou?
dat is natuurlijk moeilijk te beschrijven en blijft gebaseerd op meningen.
zolang het niet onveilig is misschien even laten rusten tot de meeting?
hoeveel km zit er inmiddels op?

ik ben offline, laat morgen wel weer even van me horen.

Profiel  
 
freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 16-06-2005

Gepost: 08 juli 2005 02:05 AM
  [ # 64 ]
arjan_verkade schreef:

ja ik heb een serie 2 1.4i


ik weet ook niet hoe erg de trilling is bij jou?
dat is natuurlijk moeilijk te beschrijven en blijft gebaseerd op meningen.
zolang het niet onveilig is misschien even laten rusten tot de meeting?
hoeveel km zit er inmiddels op?

ik ben offline, laat morgen wel weer even van me horen.

Het is bij hoge snelheid gewoon een trilling die constant is, en zachtjes, dus dat zal het motorgetril wel zijn wat ik voel. Tussendoor lijkt het met korte tussenposes wat sterker te worden, wat je in je stoel voelt.

NU vanavond in die focus voelde ik dat ook, maar veel zachter. Die is verlaagd, en daardoor stugger geveerd, dus misschien is dat het.

Inmiddels staat er 250.000 op de klok. Ik merk niks raars aan de motor zelf. klinkt niet gek ofzow.

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  
 
freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 16-06-2005

Gepost: 08 juli 2005 12:01 PM
  [ # 65 ]

Weer naar werk gereden vanmorgen;

op eerste stukje snelweg van de A12 voel ik de trilling het hardst.
Vervolgens op de A30 is het al een heel stuk minder tot nauwelijks, en op de A1 is het vrijwel niet meer voelbaar, alleen nog soms sporadisch.

Ik hou het dus op de slechte kwaliteit wegen van ons land die mijn trillinkjes veroorzaken.

Zoiets als scheve naaf lijkt me sterk, omdat het vtrillen minder wordt naarmate ik op betere snelwegen kom. Ook motortrillingen denk ik niet dat dat het probleem is.

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juli 2005 12:09 PM
  [ # 66 ]
freddyonderstal schreef:
arjan_verkade schreef:

ja ik heb een serie 2 1.4i


ik weet ook niet hoe erg de trilling is bij jou?
dat is natuurlijk moeilijk te beschrijven en blijft gebaseerd op meningen.
zolang het niet onveilig is misschien even laten rusten tot de meeting?
hoeveel km zit er inmiddels op?

ik ben offline, laat morgen wel weer even van me horen.

Het is bij hoge snelheid gewoon een trilling die constant is, en zachtjes, dus dat zal het motorgetril wel zijn wat ik voel. Tussendoor lijkt het met korte tussenposes wat sterker te worden, wat je in je stoel voelt.

NU vanavond in die focus voelde ik dat ook, maar veel zachter. Die is verlaagd, en daardoor stugger geveerd, dus misschien is dat het.

Inmiddels staat er 250.000 op de klok. Ik merk niks raars aan de motor zelf. klinkt niet gek ofzow.

ik neem aan dat jij dit model heb zonder turbo
Link

deze motor heeft 68 pk en weegt 1087kg tja dan moet je motor er toch behoorlijk aan trekken op die snelheden.

dat merk ik ook wel tussen mijn 1.4i 75kp en onze 1.6 16v 110pk
rond de 120 maakt ni zoveel uit, totdat je gas gaat geven en door wil trekken, reken het verschil maar uit.
bij de 1.4 raakt bij de 150 de fut eruit terwijl de 1.6 dan pas in ze 5 echt begint te trekken.

als jij 1.9D zonder turbo heb, heb je de motor in de Xsara die gewoon het minste vermogen leverd
van een 1.9TD hoef je ook geen top prestaties te verwachten denk ik zo.

ik denk dat als je echt rust wil in je auto als je een HDI 110PK of een bezine 2.0 138pk (op LPG) moeten gaan rijden
of bezine 1.6 16v 110 pk
meeste van deze motoren liggen in de Xsara serie 2

ik zou het even lekker laten rusten.
ik hoop voor je dat de auto verder gewoon goed blijft werken en dat je er plezier mee heb Smile


ik denk dat dit gewoon geen blok is om constant hard mee te rijden.
de focus waar je in reed had neem ik aan ook wat meer vermogen?

Profiel  
 
freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 16-06-2005

Gepost: 08 juli 2005 12:25 PM
  [ # 67 ]

verder is het de meest lekkere auto die ik gehad heb!

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juli 2005 12:27 PM
  [ # 68 ]
Profiel  
 
freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 16-06-2005

Gepost: 08 juli 2005 10:04 PM
  [ # 69 ]

Zo, ik ben weer thuis na mijn werk en 45 minuten rijden.

Wederom op de A1 en A30 weinig tot geen trillinkjes. Op de A12, jawel, daar waren ze weer wat heftiger.

Ik heb op volle snelheid de koppeling ingetrapt, maar het bleef doorgaan, wat dus de motor als oorzaak uitsluit.

Iemand zei nog tegen me de wielnaaf of zoiets dat die krom kan zijn, wat ook deze trillinkjes kan veroorzaken.

Omdat het nu niet meer zo regelmatig als eerst is, maar veel minder, hou ik het erop dat de kromme velg die ik vervangen heb al een stuk geholpen heeft, en de rest aan trillingen door de weg komt.

Is er iemand met symptomen van een kromme wielnaaf (als ik dat goed zeg zo) en of je zoiets aan meerdere dingen kunt merken en of het te zien is op welke manier dan ook…?

Ik hou het op de weg zelf, en ga verder genieten van mijn Xsara!!

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  
 
Knuffie_nl
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 21-02-2005

- Xsara Picasso 1.6i 16v Image
Gepost: 09 juli 2005 02:21 AM
  [ # 70 ]
arjan_verkade schreef:
freddyonderstal schreef:
arjan_verkade schreef:

ja ik heb een serie 2 1.4i

ik weet ook niet hoe erg de trilling is bij jou?
dat is natuurlijk moeilijk te beschrijven en blijft gebaseerd op meningen.
zolang het niet onveilig is misschien even laten rusten tot de meeting?
hoeveel km zit er inmiddels op?

ik ben offline, laat morgen wel weer even van me horen.

Het is bij hoge snelheid gewoon een trilling die constant is, en zachtjes, dus dat zal het motorgetril wel zijn wat ik voel. Tussendoor lijkt het met korte tussenposes wat sterker te worden, wat je in je stoel voelt.

NU vanavond in die focus voelde ik dat ook, maar veel zachter. Die is verlaagd, en daardoor stugger geveerd, dus misschien is dat het.

Inmiddels staat er 250.000 op de klok. Ik merk niks raars aan de motor zelf. klinkt niet gek ofzow.

ik neem aan dat jij dit model heb zonder turbo
Link

deze motor heeft 68 pk en weegt 1087kg tja dan moet je motor er toch behoorlijk aan trekken op die snelheden.

dat merk ik ook wel tussen mijn 1.4i 75kp en onze 1.6 16v 110pk
rond de 120 maakt ni zoveel uit, totdat je gas gaat geven en door wil trekken, reken het verschil maar uit.
bij de 1.4 raakt bij de 150 de fut eruit terwijl de 1.6 dan pas in ze 5 echt begint te trekken.

als jij 1.9D zonder turbo heb, heb je de motor in de Xsara die gewoon het minste vermogen leverd
van een 1.9TD hoef je ook geen top prestaties te verwachten denk ik zo.

Nou ja, valt best wel mee.
Zelf rij ik in een 1.9 TurboD Break uit nov. 98, met 335 dkm op de klok en het beestje trekt best wel redelijk aardig bij 100 of 120 in zijn 5.

Kwa trillingen, weinig. (ja rond de 130/140 begint het stuur te trillen)

Voor de rest geen problemen met bak/motor/e.d.


Gr, Martijn

Profiel  
 
freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 16-06-2005

Gepost: 09 juli 2005 10:33 AM
  [ # 71 ]
freddyonderstal schreef:

Is er iemand met symptomen van een kromme wielnaaf (als ik dat goed zeg zo) en of je zoiets aan meerdere dingen kunt merken en of het te zien is op welke manier dan ook…?

 

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juli 2005 01:00 PM
  [ # 72 ]
Knuffie_nl schreef:
arjan_verkade schreef:
freddyonderstal schreef:
arjan_verkade schreef:

ja ik heb een serie 2 1.4i

ik weet ook niet hoe erg de trilling is bij jou?
dat is natuurlijk moeilijk te beschrijven en blijft gebaseerd op meningen.
zolang het niet onveilig is misschien even laten rusten tot de meeting?
hoeveel km zit er inmiddels op?

ik ben offline, laat morgen wel weer even van me horen.

Het is bij hoge snelheid gewoon een trilling die constant is, en zachtjes, dus dat zal het motorgetril wel zijn wat ik voel. Tussendoor lijkt het met korte tussenposes wat sterker te worden, wat je in je stoel voelt.

NU vanavond in die focus voelde ik dat ook, maar veel zachter. Die is verlaagd, en daardoor stugger geveerd, dus misschien is dat het.

Inmiddels staat er 250.000 op de klok. Ik merk niks raars aan de motor zelf. klinkt niet gek ofzow.

ik neem aan dat jij dit model heb zonder turbo
Link

deze motor heeft 68 pk en weegt 1087kg tja dan moet je motor er toch behoorlijk aan trekken op die snelheden.

dat merk ik ook wel tussen mijn 1.4i 75kp en onze 1.6 16v 110pk
rond de 120 maakt ni zoveel uit, totdat je gas gaat geven en door wil trekken, reken het verschil maar uit.
bij de 1.4 raakt bij de 150 de fut eruit terwijl de 1.6 dan pas in ze 5 echt begint te trekken.

als jij 1.9D zonder turbo heb, heb je de motor in de Xsara die gewoon het minste vermogen leverd
van een 1.9TD hoef je ook geen top prestaties te verwachten denk ik zo.

Nou ja, valt best wel mee.
Zelf rij ik in een 1.9 TurboD Break uit nov. 98, met 335 dkm op de klok en het beestje trekt best wel redelijk aardig bij 100 of 120 in zijn 5.

Kwa trillingen, weinig. (ja rond de 130/140 begint het stuur te trillen)

Voor de rest geen problemen met bak/motor/e.d.


Gr, Martijn

ach ja meningen verschillen gelukkig Smile

volgens de specs is mijn 1.4i sneller.
en daarmee kom ik met het verkeer makkelijk mee.
ben vaak toch redelijk snel weg, terwijl ik niet eens aan het racen ben ofzo.
maar als je een keer echt lekker door wil trekken vind ik het toch wat tegenvallen.

Profiel  
 
freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 16-06-2005

Gepost: 10 juli 2005 07:34 PM
  [ # 73 ]
freddyonderstal schreef:
freddyonderstal schreef:

Is er iemand met symptomen van een kromme wielnaaf (als ik dat goed zeg zo) en of je zoiets aan meerdere dingen kunt merken en of het te zien is op welke manier dan ook…?

 

Kun je dat zelf zien?
Trilt dan de wagen bij elke snelheid, of ook alleen bij hoge snelheid?

Wat zijn eventueel de kosten??

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  
 
freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 16-06-2005

Gepost: 10 juli 2005 11:29 PM
  [ # 74 ]

iemand nog enig idee???

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  
 
freddyonderstal
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188
Geregistreerd: 16-06-2005

Gepost: 11 juli 2005 02:38 PM
  [ # 75 ]

Nu weer een heel stuk gereden, 200km vanaf Heerlen naar Wageningen. Grotendeels dus op de A2, klein stuk A50.

Op de A2 vrijwel geen last. Soms korte stukjes van 10, 20 seconden dat de trilling er weer even is.

Hoe groot is dan de kans dat het een eventueel kromme wielnaaf is? Niet groot denk ik zo, aangezien je dat volgens mijn theorie duidelijker moet merken of voelen op willekeurige snelheden, dus ook onder de 100?

Ik heb geen geld meer ff nu om nog meer dingen uit te laten sluiten, en ik weet dat ik zeur. Het zal waarschijnlijk de weg wel zijn die dit probleem veroorzaakt.

Afgelopen zaterdag leek het nog wat erger, ook op de A2 maar dan de andere kant op naar Heerlen toe.

Ik kan de schokdempers nog laten controleren, maar wil liever uitsluiten dat het de wielnaaf is.

Tevens hoorde ik pas geleden bij het vervangen van de velg aan de achterkant, tijdens ronddraaien van het wiel, iets aanlopen, of iets wat even geluid maakte. Is dat normaal?

p.s. Waar is Arjan_verkade?? hahah hij heeft altijd goede antwoorden…

Copyright Athlon 2006
Citroen Xsara 1.9D 1998

Profiel  
 
 
5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook