3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Droogleggen 1220 motor GS 1978
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 april 2009 11:29 PM
  [ # 31 ]
solide schreef:

kun jij mij een advies geven, alle onderdelen heb ik opgehaald bij het magazijn, maar er zijn een paar dingen waar ik niet helemaal zeker van ben.
de motor is eruit, wat ik nu tegen kom is het volgende;
-priselager heb ik nieuw mee gekregen, maar voor de oude lager zit een busje? kan deze hergebruikt worden of niet. en hoe haal ik deze eruit.
-klepseals kunnen deze verwijderd worden zonder de cilinders uit te moeten bouwen.
-en hoe krijg ik de grote moer maat 42mm op de ventilator los moet deze links of rechtsom gedraaid worden zijn daar trukjes voor want wat wij ook probeer er zit geen beweging in.
moet zeggen viel reuze mee dit werk tot nu toe.

en de lekkage kwam van de hoezen af maar ook via de pakking vd kleppendeksel.
de drukgroep moet ook kompleet vervangen worden want de koppelingsplaten zijn bijna versleten, en de druklager heeft al behoorlijk ingelopen op het diafragma.

nu vergeet ik er wel bij te vertellen dat een goede monteur van ford en mijn zoon mij helpen gelukkig Smile

Die slingermoer gaat gewoon linksom los. Kan wel gigantisch vaszitten. De krukas kun je blokkeren door een dikke beitel bij de startmotor het vliegwiel blokkeren.

Het busje wat jij achterin het vliegwiel ziet zitten is het lager. is een bronsen buje met een klein keerringetje ervoor. Je kunt hem verwijderen door hem met een schroevedraaier kapot te slaan en hem eruit te priegelen. Of een dot ruitkit o.i.d. erin duwen en dan een pen erin drukke met dezelfde diameter erin slaan. Omdat de kit nu niet wegkan drukt ie het busje eruit.

Als je de klepseals wil vervangen moet je de koppen eraf halen en de nokkenaseen en tuimelaars assen eruit halen. Dan de klepveren verwijderen en je ziet ze dan zitten. De cilinders kun je echter wel laten zitten.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 april 2009 12:33 AM
  [ # 32 ]

Heb je geen luchtsleutel? Dan is die grote moer zo los…

Citroen!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 19 april 2009 05:19 AM
  [ # 33 ]

Oh, en het is trouwens geen moer maar een holle bout. Vandaar dat linksom onlogisch lijkt ivm momentkrachten e.d. Maar het is dus wel degelijk linksom.

1. Flink inspuiten met WD40 en dat de tijd geven om in te trekken
2. Een sleutel met een lange arm
3. Een flinke schroevendraaier tussen de tanden van het vliegwiel en de uitsparing in het bakhuis, bij de startmotor in de buurt.
4. Het nodige duw, trek en stampwerk

Of drie tikken met een luchtsleutel…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 19 april 2009 02:25 PM
  [ # 34 ]

Dat keer ringetje wat voor het lagerbusje zit moet dat ook vervangen worden.
want ik heb namelijk alles op de magazijn dag gekocht maar daar zit niet een keerringetje bij.

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 april 2009 03:43 PM
  [ # 35 ]
solide schreef:

Dat keer ringetje wat voor het lagerbusje zit moet dat ook vervangen worden.
want ik heb namelijk alles op de magazijn dag gekocht maar daar zit niet een keerringetje bij.

Je kunt die oude weer gebruiken maar idiaal is het niet.
Je hebt het wel over het bronsen busje toch?

Ik kan je eventueeleen nieuwe toesturen.

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 19 april 2009 06:16 PM
  [ # 36 ]

nee het bronsen busje heb ik nieuw, maar in de bestaande situatie zit er nog iets voor dat heb ik eruit gehaald hebt voor dat je bij het bronsen busje komt.
en kun je deze hergebruiken of niet.

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 19 april 2009 06:19 PM
  [ # 37 ]

nee die heb ik niet jammer genoeg, maar ga het zo wel proberen en anders kap ik hem eraf.
maar weet jij zo toevallig wat voor een type draad erop zit.
voor eventueel een nieuwe in de reguliere handel te kunnen kopen.
scheelt weer een ritje naar het magazijn.

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 19 april 2009 06:24 PM
  [ # 38 ]

nu dat de motor eruit is is het dan verstandig om de retour slangen ook te vervangen, of gebeurd daar in de regel niets mee.

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 april 2009 09:33 PM
  [ # 39 ]

De retourslangen (van de LHM) willen nog wel eens gaan lekken.

Citroen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 april 2009 09:52 PM
  [ # 40 ]
solide schreef:

nee het bronsen busje heb ik nieuw, maar in de bestaande situatie zit er nog iets voor dat heb ik eruit gehaald hebt voor dat je bij het bronsen busje komt.
en kun je deze hergebruiken of niet.

Als die soepel is en er nog goed uitziet wel , anders nieuw.

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 19 april 2009 09:57 PM
  [ # 41 ]

oke nieuw is beter dus, want je kunt er alleen bij als de motor eruit is.

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 19 april 2009 09:58 PM
  [ # 42 ]

goed en bedankt

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
solide
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 23-08-2008

Gepost: 19 april 2009 11:03 PM
  [ # 43 ]
citro-power schreef:
solide schreef:

kun jij mij een advies geven, alle onderdelen heb ik opgehaald bij het magazijn, maar er zijn een paar dingen waar ik niet helemaal zeker van ben.
de motor is eruit, wat ik nu tegen kom is het volgende;
-priselager heb ik nieuw mee gekregen, maar voor de oude lager zit een busje? kan deze hergebruikt worden of niet. en hoe haal ik deze eruit.
-klepseals kunnen deze verwijderd worden zonder de cilinders uit te moeten bouwen.
-en hoe krijg ik de grote moer maat 42mm op de ventilator los moet deze links of rechtsom gedraaid worden zijn daar trukjes voor want wat wij ook probeer er zit geen beweging in.
moet zeggen viel reuze mee dit werk tot nu toe.

en de lekkage kwam van de hoezen af maar ook via de pakking vd kleppendeksel.
de drukgroep moet ook kompleet vervangen worden want de koppelingsplaten zijn bijna versleten, en de druklager heeft al behoorlijk ingelopen op het diafragma.

nu vergeet ik er wel bij te vertellen dat een goede monteur van ford en mijn zoon mij helpen gelukkig Smile

Die slingermoer gaat gewoon linksom los. Kan wel gigantisch vaszitten. De krukas kun je blokkeren door een dikke beitel bij de startmotor het vliegwiel blokkeren.

Het busje wat jij achterin het vliegwiel ziet zitten is het lager. is een bronsen buje met een klein keerringetje ervoor. Je kunt hem verwijderen door hem met een schroevedraaier kapot te slaan en hem eruit te priegelen. Of een dot ruitkit o.i.d. erin duwen en dan een pen erin drukke met dezelfde diameter erin slaan. Omdat de kit nu niet wegkan drukt ie het busje eruit.

Als je de klepseals wil vervangen moet je de koppen eraf halen en de nokkenaseen en tuimelaars assen eruit halen. Dan de klepveren verwijderen en je ziet ze dan zitten. De cilinders kun je echter wel laten zitten.

linksom gezien van voorkant auto?

denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 april 2009 11:16 PM
  [ # 44 ]
solide schreef:
citro-power schreef:
solide schreef:

kun jij mij een advies geven, alle onderdelen heb ik opgehaald bij het magazijn, maar er zijn een paar dingen waar ik niet helemaal zeker van ben.
de motor is eruit, wat ik nu tegen kom is het volgende;
-priselager heb ik nieuw mee gekregen, maar voor de oude lager zit een busje? kan deze hergebruikt worden of niet. en hoe haal ik deze eruit.
-klepseals kunnen deze verwijderd worden zonder de cilinders uit te moeten bouwen.
-en hoe krijg ik de grote moer maat 42mm op de ventilator los moet deze links of rechtsom gedraaid worden zijn daar trukjes voor want wat wij ook probeer er zit geen beweging in.
moet zeggen viel reuze mee dit werk tot nu toe.

en de lekkage kwam van de hoezen af maar ook via de pakking vd kleppendeksel.
de drukgroep moet ook kompleet vervangen worden want de koppelingsplaten zijn bijna versleten, en de druklager heeft al behoorlijk ingelopen op het diafragma.

nu vergeet ik er wel bij te vertellen dat een goede monteur van ford en mijn zoon mij helpen gelukkig Smile

Die slingermoer gaat gewoon linksom los. Kan wel gigantisch vaszitten. De krukas kun je blokkeren door een dikke beitel bij de startmotor het vliegwiel blokkeren.

Het busje wat jij achterin het vliegwiel ziet zitten is het lager. is een bronsen buje met een klein keerringetje ervoor. Je kunt hem verwijderen door hem met een schroevedraaier kapot te slaan en hem eruit te priegelen. Of een dot ruitkit o.i.d. erin duwen en dan een pen erin drukke met dezelfde diameter erin slaan. Omdat de kit nu niet wegkan drukt ie het busje eruit.

Als je de klepseals wil vervangen moet je de koppen eraf halen en de nokkenaseen en tuimelaars assen eruit halen. Dan de klepveren verwijderen en je ziet ze dan zitten. De cilinders kun je echter wel laten zitten.

linksom gezien van voorkant auto?

Ja.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 20 april 2009 12:19 AM
  [ # 45 ]

linksom als tegen de klok in zegmaar Wink

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook