Hilko16TZI schreef:@ Stuurinrichting: Misschien je Hardy-schijf? De rubberen verbinding tussen stuurkolom en stuurinrichting.
@ Toerenteller: misschien tijd voor een nieuwe verdelerkap met rotor?
Moet nog even koekeloeren terwijl iemand aan het stuur draait, had even geen prioriteit aangezien ze op haar wielen staat.
Wat betreft de verdelerkap, die is al nieuw. Maar nu ik eraan denk, moet de ontsteking nog afstellen en vastzetten.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gais schreef:En mijn toerenteller doet raar, eerst deed ze gewoon normaal maar als je gaat rijden zwiept die heen en weer.
Vreemd, meestal doen de km tellers dit…
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
http://link.marktplaats.nl/243038056
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Heb andere velgen op het oog maar dan moeten deze eerst weg, anders ligt het zometeen vol met velgen thuis Maar ik denk dat de verkoop wat lastig wordt dus ik ga voorlopig met een combi van beide sets rijden met de beste banden. Ook wel benieuwd naar wat verschillende bandenmaten voor en achter met de balans doen
Arjan Verkade schreef:Gais schreef:En mijn toerenteller doet raar, eerst deed ze gewoon normaal maar als je gaat rijden zwiept die heen en weer.
Vreemd, meestal doen de km tellers dit…
Moet de ontsteking nog even los halen om te controleren en vast te zetten, anders zou het wel een slecht contactje ergens zijn? Nivometer van de tank kan ook flink heen en weer zwiepen, oliedrukmetertje is een verhaal apart.
Voorderest valt het kwa elektrische storingen nog mee, heb een ander knopje voor het kanteldak gemonteerd maar die hapert een beetje. Achteruitrijlichten bleken alleen te werken als het contactslot in de tweede stand staat dus dat is ook opgelost, mistlicht achter doet het nog helemaal niet. Welke kant zit die eigenlijk of is dat ook beide kanten?
Verder dus de stekkers bij de jetronic relais die wat haperen en die van de koplampen zijn ook niet helemaal fris meer, kan je die stekkers ergens krijgen eigenlijk? Stukje draad aan de stekkerkant zal na 22 jaar wel geoxideerd zijn wat ze zeer gevoelig voor vage storingen maakt.
Helaas moet ik deze week nog even geduld hebben, naast school is het raceseizoen ook weer begonnen dus volgend weekend lekker naar Zolder met mijn andere auto
Wat betreft de toerenteller en de brandstofmeter: heb je Jaeger of Veglia meters?
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
Jaeger, geeft mij het gevoel dat die net iets specialer zijn dan die van Veglia
Gais schreef:Jaeger, geeft mij het gevoel dat die net iets specialer zijn dan die van Veglia
Jep, Jeager is wel zeldzaam.
Misschien op de sloop even een Veglia geval scoren?
Ik dacht dat de stekkers gewoon hetzelfde waren.
Gais schreef:Helaas moet ik deze week nog even geduld hebben, naast school is het raceseizoen ook weer begonnen dus volgend weekend lekker naar Zolder met mijn andere auto
En dat is?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ja dat heb ik dus ook, en je problemen met brandstofmeter en toerenteller komen me bekend voor. Naar mijn idee is het algemene brakkigheid van het Jaeger spul aangezien ik de tankvlotter al eens helemaal schoon heb gemaakt. Ook de toerenteller wil sporadisch nog wel eens hoger en lager zwiepen; of zou dat toch ook aan de bobine(aansluitingen) kunnen liggen…
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
BasisBIX schreef:Gais schreef:Jaeger, geeft mij het gevoel dat die net iets specialer zijn dan die van Veglia
Jep, Jeager is wel zeldzaam.
Misschien op de sloop even een Veglia geval scoren?
Ik dacht dat de stekkers gewoon hetzelfde waren.
Liever een slingerende toerenteller dan een Veglia dash
Gais schreef:Helaas moet ik deze week nog even geduld hebben, naast school is het raceseizoen ook weer begonnen dus volgend weekend lekker naar Zolder met mijn andere auto
En dat is?
Als ik zeg wat voor auto het is weet je het nog niet dus hier een foto. Overigens niet in mijn bezit maar als bouwer toch van mij, was een studievertraging meer dan waard.
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nesto schreef:Ja dat heb ik dus ook, en je problemen met brandstofmeter en toerenteller komen me bekend voor. Naar mijn idee is het algemene brakkigheid van het Jaeger spul aangezien ik de tankvlotter al eens helemaal schoon heb gemaakt. Ook de toerenteller wil sporadisch nog wel eens hoger en lager zwiepen; of zou dat toch ook aan de bobine(aansluitingen) kunnen liggen…
Dat ligt waarschijnlijk aan de bobineaansluiting oid.; de Veglia toerentellert in de Zwarte TZD doet ook geregeld maar wat. Of niks. En dat laatste had de Veglia toerenteller van de Breek eerst ook. Op diesels komt dat iig vrijwel per definitie van de toerentellersensort op de bak…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dan ga ik die stekker maar eens schoonmaken, moet trouwens nog een andere bobine opkomen want de secundaire aansluiting is een beetje gaar maar die krijg ik nog.
Geluidje uit de stuurinrichting is trouwens ook gelocaliseerd, blijkt uit het stuurhuis zelf te komen. Kon verder geen speling ontdekken dus ik wacht de APK wel af.
En dat geluidje wat ik achter bij snel inveren hoorde, blijkt de LHM vloeistof te zijn. Aan de voorkant hoor je precies hetzelfde.
Vrijdag hoop ik klaar te zijn voor de APK zodat ze gelijk na het weekend gekeurd kan worden.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gais schreef:Heb andere velgen op het oog maar dan moeten deze eerst weg, anders ligt het zometeen vol met velgen thuis Maar ik denk dat de verkoop wat lastig wordt dus ik ga voorlopig met een combi van beide sets rijden met de beste banden. Ook wel benieuwd naar wat verschillende bandenmaten voor en achter met de balans doen
Arjan Verkade schreef:Gais schreef:En mijn toerenteller doet raar, eerst deed ze gewoon normaal maar als je gaat rijden zwiept die heen en weer.
Vreemd, meestal doen de km tellers dit…
Moet de ontsteking nog even los halen om te controleren en vast te zetten, anders zou het wel een slecht contactje ergens zijn? Nivometer van de tank kan ook flink heen en weer zwiepen, oliedrukmetertje is een verhaal apart.
Voorderest valt het kwa elektrische storingen nog mee, heb een ander knopje voor het kanteldak gemonteerd maar die hapert een beetje. Achteruitrijlichten bleken alleen te werken als het contactslot in de tweede stand staat dus dat is ook opgelost, mistlicht achter doet het nog helemaal niet. Welke kant zit die eigenlijk of is dat ook beide kanten?
Verder dus de stekkers bij de jetronic relais die wat haperen en die van de koplampen zijn ook niet helemaal fris meer, kan je die stekkers ergens krijgen eigenlijk? Stukje draad aan de stekkerkant zal na 22 jaar wel geoxideerd zijn wat ze zeer gevoelig voor vage storingen maakt.
Helaas moet ik deze week nog even geduld hebben, naast school is het raceseizoen ook weer begonnen dus volgend weekend lekker naar Zolder met mijn andere auto
Km teller zit toch met een kabel naar de bak? Dat verhelp je toch niet door de ontsteking schoon te maken?
Overigens heb ik in de CX Jeager, dat is gewoon standaard
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Lezen Arjan; het betreft de toerentellert…
‘Spirit of avant-garde’
Klopt, snap de verwarring echter wel aangezien ik hem quote op de kilometerteller.
Overigens, een pomp die blijft aanslaan is altijd de accumulator bol of zou het ook aan de pomp kunnen liggen? Heb al geprobeerd te zoeken maar de zoekfunctie van dit forum is, euhm, uitdagend Veel staat er ook wel in verschillende topics maar om steeds weer 20+ pagina’s door te moeten lezen…
Aangezien mijn ervaring met BX’en jaren terug is probeer ik even te beschrijven wat mij opvalt, hopelijk kunnen julllie daaruit afleiden of het goed is of niet.
Na het starten duurt het een paar tellen en dan komt ze vrij vlot omhoog maar het stukje tot de normale rijhoogte duurt weer wat langer, dat laatste stukje hoor je de pomp ook vrij vaak aan/afslaat (wat is het eigenlijk? Overdruk ventiel dat in werking treed?).
Helemaal naar boven gaat in het begin ook vrij vlot maar weer dat laatste stukje, pomp die vaak aan/afslaat.
Tijdens het rijden vond ik haar vrij stug, het is niet zo dat je alle kanten op vliegt maar echt supercomfortabel was het ook niet. Sneller nemen van een drempel ging naar mijn idee wel redelijk soepel.
Gister had ik haar naar de hoogste stand laten komen, nadat de motor uit was weer op rijhoogte gezet. Achterkant veerde met de hand gewoon soepel en bleef op hoogte, voorkant was alweer wat ingezakt ->slechte voorbollen?
En als je de rem intrap op de normale rijhoogte begint de pomp ook gelijk weer met pompen, toch die accumulatorbol?
Heb alle bollen bij laten vullen, zaten om en nabij de 20 bar maar klopt het als ik zeg dat het er op lijkt dat iig de accumulator en voorbollen niet goed meer zijn?
Achterkant blijft ongeveer een dag op rijhoogte staan, voor zakt naar mijn idee wel iets. Tot het stroeve deel van de voorpoten. Kan dat stroeve er trouwens voor zorgen dat de bollen kapot gedrukt worden?
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja de verwarring was door de quote.
Als ik het nu goed begrijp kan je jouw eigen probleem oplossen door het nakijken van de ontsteking.
Ik vermoed je voorraad bol, laten controleren en vullen kan nooit kwaad en zijn de kosten niet
Een nieuwe pomp kost 2000 euro Mocht je die willen vervangen even 2de hands zoeken natuurlijk