ga eens in boxtel bij die dxsn93 kijken
komt bij ons uit het dorp vandaan.heeft enige tijd daar bij de dealer gestaan en staat dus nu 15km verderop bij een handelaar
voorzover ik weet is dier auto altijd bij de dealer aldaar onderhouden
lijkt me een leuke 2e auto naast je gs
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 492
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
die witte is leuk! type 1 vinnik het mooist.
Wel goed van je hoor, veel rondkijken. Ik wil altijd zo graag dat ik alle mindere kanten door de vingers zie ops:. Ik neem altijd iemand mee om me af te remmen.
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 367
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Die rooie is gaaf!
Wel het 1.1 blok maar zonder injectie en lambda, en dan het interieur… echt super.
In Frankrijk zie je dat interieur nog wel rijden maar in Nederland bijna nooit.
Op de foto’s zit de AX nog goed in de lak. Dan krijg ik toch het vermoeden dat deze veel binnen heeft gestaan.
Ik zie je op de meeting wel
Groet, Rogier
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Die rooie ‘88 is inderdaad mooi, ben persoonlijk niet kapot van Morettes.
Tis wel een vierbakje, let daarop, en ga er gewoon eens in rijden.
Gewoon een vertrouwde carburateur, daar kan niets aan kapot; geen geneuzel met BDP-sensors en ander ongein…type I is de sjit!
ophalen dat ding…
‘Spirit of avant-garde’
Vandaag een ritje in de zon met mijn leenbus gemaakt om in de rooie te Zaandam te rijden. Wat een leuk autootje is de AX toch, zeker in deze type I versie. Ik had ‘r bijna meegenomen maar wilde toch nog even over de volgende puntjes nadenken:
1 - Behoorlijk wat vocht en bijgekluste roestigheidjes rond de voorruit
( link1 , link2 , link3 )
2 - Passagiersslot moet vervangen worden
3 - buitenspiegels zijn niet meer van binnen stelbaar (afgebroken pookjes)
4 - moet ik toch niet voor 5 versnellingen GT gaan om voor niemand de blitz te maken? (helemaal niet nodig, ik zal met de ax nauwelijks de snelweg opkomen)
Eigenlijk vind ik alleen punt 1 een beetje naar verder een helemaal te leuke wagen en rijdt helemaal goed. Lekker choken zoals ik gewend ben.
Red me anders koop ik deze 88-er!
En oh, ik ben nog snel even naar de AX nieuwegein meeting geweest. Leuke club en baalde echt dat ik niet met een AX daar stond (leuk om je te ontmoeten Rio).
it’s all in the family
Sandwich schreef:En oh, ik ben nog snel even naar de AX nieuwegein meeting geweest. Leuke club en baalde echt dat ik niet met een AX daar stond (leuk om je te ontmoeten Rio).
Heb ik ook altijd,alleen ontbreekt me momenteel de centjes en de kennis om mijn AXje weer rijklaar te maken . Er zijn andere belangrijker dingen die nu voor gaan.
Ivm die rooie AX: idd alleen het eerste puntje lijkt me het moeilijkst aan te pakken, maar ik denk dat er bij de AX club wel de nodige kennis daaromtrent is. Als dit het enige roest is valt dit m.i. nog heelgoed mee.
Slotenen spiegels is nog makkelijk aan te komen en kosten niet zo veel.
En als het wagentje toch bedoeld is voor kleinere afstanden en niet om in de toeren te jagen dan volstaat zo’n 4 bakje wel
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
- ID/DS DSuper
Roest rond de voorruit?
Laat bij een Carclass oid de voorruit loshalen (moet met apart mesje), en ga met slijptol, roestomvormer, grondverf, plamuur en een knikkerbussie de roest te lijf.
Vervolgens rij je terug en laat je de ruit weer vastplakken.
Met een beetje geluk kan dat via ruitschade-verzekering, anders moet je gewoon lappen.
Ik heb de ruit van ‘Pino’ ook opnieuw laten inplakken; kostte me 50 euri, dus valt best mee.
Lijkt me geen reden om de auto te laten staan….
Succes!
‘Spirit of avant-garde’
Ik heb ‘ja’ gezegd op de rooie .
Misschien morgen de mijne als het werk het toestaat.
Zo niet, dan later. Maaaarrrrr, ik kan nu niet meer wachten zoals jullie wel zullen begrijpen.
it’s all in the family
Veel plezier met dit leuke karretje
Over enkeleweken te zien op citromobile?
En lid worden van deAXclub natuurlijk
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
stefaan5089 schreef:Veel plezier met dit leuke karretje
Over enkeleweken te zien op citromobile?
En lid worden van deAXclub natuurlijk
Ik zal zeker op Citromobiel aanwezig zijn met de AX en misschien, als ik durf, ook GS.
En natuurlijk word ik lid van de AXClub
it’s all in the family
- ID/DS DSuper
Och hemel; in dat weekend heb ik de koppelingswissel voor ‘Maya’ (CX) gepland….dat wordt krap…
Of gewoon met ‘Pino’ weer naar Citromobile, terwijl ook haar koppeling niet echt fris meer is…
Mmmm…
In uiterste nood heb ik de ZX van m’n kippetje nog
‘Spirit of avant-garde’
Hebbes!!!
En wat een superkarretje! Rijdt rustig, pittig, meer dan snel genoeg(met 120 ook prima).
Duidelijk een goed onderhouden AX, precies wat ik zocht
En kan d’r zelfs oldtimer verzekeren!
Nu alleen nog een beetje de weinige schoonheidsfoutjes wegwerken.
Bedankt voor al jullie adviezen en tot citromobiel.
(en het interieur is inderdaad helemaal top Rio)
it’s all in the family
Succes ermee.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
gefeliciteerd
- ID/DS DSuper
Feuteus!!!
‘Spirit of avant-garde’