Autofan schreef:Let je bij je achterremblokken op dat je de handremkabel nog terug moet stellen
K&N-filter laat de gemiddelde monteur volgens mij gewoon zitten hoor? Of er moet echt iemand aan gesleuteld hebben die het verschil niet weet tussen orgineel en K&N…
is dat handremkabel stellen wel zelf te doen? Volgen Gwhendriks is hetzelf ook te doen, dus vandaar dat ik hetzelf ook ga doen. Ik krijg iig mijn K&N filter terug of ik krijg een nieuwe van hun, maar hoe dan ook is het wel stom van hun ja…
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
r1Ch schreef:Autofan schreef:Let je bij je achterremblokken op dat je de handremkabel nog terug moet stellen
K&N-filter laat de gemiddelde monteur volgens mij gewoon zitten hoor? Of er moet echt iemand aan gesleuteld hebben die het verschil niet weet tussen orgineel en K&N…
is dat handremkabel stellen wel zelf te doen? Volgen Gwhendriks is hetzelf ook te doen, dus vandaar dat ik hetzelf ook ga doen. Ik krijg iig mijn K&N filter terug of ik krijg een nieuwe van hun, maar hoe dan ook is het wel stom van hun ja…
Voordat er misverstand onstaat:
Ik heb bij de achterremmen alleen de cilinder van de rem teruggeduwd in zijn behuizing. Handremkabel heb ik niks aangedaan!
ik merk sinds die tijd géén verschil als ik de handrem gebruik!
Maar ik ben nieuwsgierig Autofan. Wat moet er afgesteld worden?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Wat is eigenlijk het verschil tussen een normale filter en zoon k&n behalve dat je deze schoon kan maken en dus geen nieuwe hoeft te kopen!
Is er ook verschil hoor/voelbaar? Want dan zou ik er zelf ook wel 1 willen en wat kosten ze ongeveer?
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar zijn al verschillende topic over geweest
Bij een inleg filter heb je geen geluids verschil.
Het verbruik zou iets kunnen verbeter. Ook zou je iets meer koppel moeten hebben, ik merk dat vooral onderin.
Nou, vanochtend weggebracht, vrijdag wss pas halen…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
mafkeessss schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen een normale filter en zoon k&n behalve dat je deze schoon kan maken en dus geen nieuwe hoeft te kopen!
Is er ook verschil hoor/voelbaar? Want dan zou ik er zelf ook wel 1 willen en wat kosten ze ongeveer?
Mijn 1.6 VTR heeft sinds een tijdje een K&N inlegfilter. Omdat dit nog tijdens dezelfde tank gebeurde als de 80k km beurt (waarbij de Citroën garage injectorcleaner inzet en olie ververst, enz.) kan ik niet zonder meer zeggen hoeveel zuiniger je gaat rijden door de inlegfilter, want er was meer veranderd dan alleen de filter. Bij elkaar scheelt het ongeveer een paar deciliter per honderd km. Ik ging van rond de 7,1/100 naar 6,7/100 gemiddeld, voor mijn overwegend snelwegkilometers.
Wat wèl duidelijk merkbaar is is dat de auto veel minder geneigd is tot bokken bij lage toeren. Dat is bij inparkeren en file-rijden erg prettig.
Ik kon lokaal de filter kopen (wel eerst bellen zodat de winkel de filter bij de groothandel kon halen) en dat kostte me €54 incl. BTW. Dan heb je een inlegfilter voor een Xsara 1,6 16V VTR die al geimpregneerd is met filterolie. Met een paar minuten schroeven ben je klaar.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Technoloog schreef:mafkeessss schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen een normale filter en zoon k&n behalve dat je deze schoon kan maken en dus geen nieuwe hoeft te kopen!
Is er ook verschil hoor/voelbaar? Want dan zou ik er zelf ook wel 1 willen en wat kosten ze ongeveer?
Mijn 1.6 VTR heeft sinds een tijdje een K&N inlegfilter. Omdat dit nog tijdens dezelfde tank gebeurde als de 80k km beurt (waarbij de Citroën garage injectorcleaner inzet en olie ververst, enz.) kan ik niet zonder meer zeggen hoeveel zuiniger je gaat rijden door de inlegfilter, want er was meer veranderd dan alleen de filter. Bij elkaar scheelt het ongeveer een paar deciliter per honderd km. Ik ging van rond de 7,1/100 naar 6,7/100 gemiddeld, voor mijn overwegend snelwegkilometers.
Wat wèl duidelijk merkbaar is is dat de auto veel minder geneigd is tot bokken bij lage toeren. Dat is bij inparkeren en file-rijden erg prettig.
Ik kon lokaal de filter kopen (wel eerst bellen zodat de winkel de filter bij de groothandel kon halen) en dat kostte me €54 incl. BTW. Dan heb je een inlegfilter voor een Xsara 1,6 16V VTR die al geimpregneerd is met filterolie. Met een paar minuten schroeven ben je klaar.
Ik heb de filter met 20% korting van marktplaats gehaald. Samen met reinigingskit en olie was ik € 65 incl verzending dacht ik kwijt.
Technoloog schreef:mafkeessss schreef:Wat is eigenlijk het verschil tussen een normale filter en zoon k&n behalve dat je deze schoon kan maken en dus geen nieuwe hoeft te kopen!
Is er ook verschil hoor/voelbaar? Want dan zou ik er zelf ook wel 1 willen en wat kosten ze ongeveer?
Mijn 1.6 VTR heeft sinds een tijdje een K&N inlegfilter. Omdat dit nog tijdens dezelfde tank gebeurde als de 80k km beurt (waarbij de Citroën garage injectorcleaner inzet en olie ververst, enz.) kan ik niet zonder meer zeggen hoeveel zuiniger je gaat rijden door de inlegfilter, want er was meer veranderd dan alleen de filter. Bij elkaar scheelt het ongeveer een paar deciliter per honderd km. Ik ging van rond de 7,1/100 naar 6,7/100 gemiddeld, voor mijn overwegend snelwegkilometers.
Wat wèl duidelijk merkbaar is is dat de auto veel minder geneigd is tot bokken bij lage toeren. Dat is bij inparkeren en file-rijden erg prettig.
Ik kon lokaal de filter kopen (wel eerst bellen zodat de winkel de filter bij de groothandel kon halen) en dat kostte me €54 incl. BTW. Dan heb je een inlegfilter voor een Xsara 1,6 16V VTR die al geimpregneerd is met filterolie. Met een paar minuten schroeven ben je klaar.
Ik heb de filter met 20% korting van marktplaats gehaald. Samen met reinigingskit en olie was ik € 65 incl verzending dacht ik kwijt.
Net wezen kijken of de auto klaar was en dat is helaas nog niet zo. Het ziet er naar uit dat ik niet via beuningen naar citromobile ga. De einddemper was nog niet binnen…!
Waarschijnlijk ga ik dan rechtstreeks naar utrecht mocht ie überhaupt af zijn morgenochtend.
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Nou dan gaan we maar duimen voor je dat ie klaar is morgenvroeg het zou zonde zijn als je er niet bij was! Als je later komt kun je het mischien even laten weten zodat we een plekje voor je vrij houden zodat je bij de rest van de xsara’s kan staan!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Anders ga je gewoon zondag
Arjan Verkade schreef:Anders ga je gewoon zondag
dan kan ik helaas niet…
Baal echt dat de sebring er niet onder zit! Ze zeiden bij die zaak zo van dat ie ieder moment zou kunnen komen. Tevergeefs maar naar huis gegaan en wachtend op een belletje dat ie klaar zou zijn. Werd ik gebeld met de melding dat ie nog niet binnen is en dat ik morgen uitleg krijg over wat er gaat gebeuren. Ik hoop dat ze de oude maar weer terugzetten of dat ie morgenochtend toch nog binnenkomt.
Ik baal echt enorm en ik weet dat het niet de schuld is van de garage maar van hun leverancier.
Hierbij de beloofde foto’s van de nieuwe velgen
Nieuw antennevoetje met korte antenne:
Heldere knippers
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Ik heb et eerder gezegd, en ik zeg et gewoon weer:
Vette velgen,,, een goede keus mee gemaakt
Khoop hem in et echt een keer te mogen bewonderen
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
echt hele mooie velgen! Ze staan heel erg goed op je auto en ze maken hem echt een heel stuk sportierver! Zeer goede keus heb je gemaakt!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003