Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Bij de Jumpy met (Fiatlogo ops: ) van mijn vader werkt het perfect, dus ik denk bij een ZX ook wel.
Bij de C15 moet ik even aan het solderen, want die heeft een relais met 3 aansluitingen… ...voorlopig maar even niet dus.
Oké, van de week maar even wat sloperijen afzoeken dan Ik laat t nog wel horen dan.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Als je bij de sloop niets kunt vinden, heb ik er nog wel een voor je.
Eveneens ben ik tevens ook.
Nou mannen, ik heb even moeten zoeken, maar er stond zowaar nog een golfje met een relais. Het inprikken was nog geen minuut, en t werkt uitstekend! Dank voor deze geniale tip!
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Bij deze het schema voor het aansluiten van het binnenverlichtingsrelais:
Of in het groot:
Dus: 1 en 3 op de draden van de CV, de open en sluitdraad. In welke volgorde merk je vanzelf.
2= geschakelde plus over contactslot
4= deurschakelaars
5= uitgang naar het lampje (-)
6= massa
7= plus constant
Volgens mij hebben we geen open en dicht draden bij een BX, maar evengoed zonder die 2 draden werkt het ook wel denk ik.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Open dicht draden komen van je stuurmotor in de bestuurdersportier vandaan volgens mij…
Dat zou zo maar kunnen, ik ga het van de week maar stap voor stap aansluiten en hou deze mogelijkheid nog even open.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Op de stuurmotor zitten 2 stekkers. Volgens mij is er een om het signaal open/dicht te geven.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Op de twee draden van je stuurmotortje staat standaard massa. Als je ontgrendelt, wordt één van de twee draden even op de plus geschakeld, en als je vergrendelt wordt de andere van de twee op even op de plus geschakeld.
Net zoals je vroeger je modeltreintje de andere kant uit liet rijden
Ja dat snap ik, maar ik had ff niet gedacht dat het met die draden geregeld kon worden, op die stuurmotoren komt gewoon 12 volt bij het schakelen ( leek mij in de eerste instantie erg hoog ) vandaar.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het zit nu ook in de Zwarte TZD. Nog even en het is al niks bijzonders meer, die regelbare interval…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nee dan denkt iedereen dat het standaard uitrusting op een BX was of zoniet dat het een optie was
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Ik ben wel enthousiast over het hele interval verhaal, ik heb zelf een zx en las dat het hier ook toe pasbaar is, Knackor heb je nog zo’n relais?
Vervangt het nieuwe relais gewoon het oude relais waar je de ruitenwissers mee schakelt?
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
markwerkman schreef:
Vervangt het nieuwe relais gewoon het oude relais waar je de ruitenwissers mee schakelt?
Ja. Bestaande relais d’r uit, VW relais d’r weer in. Klaar.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!