2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
terugschakelen automaat tijdens rijden met caravan
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 22 april 2009 10:35 PM
  [ # 16 ]

Mij,is altijd verteld geweest dat de standen 1,2 en 3 (in geval van de XM) dienen om in de bergen en bij steile dalingen.
Het blokeren van deze standen, zorgt er juist voor opdat de bak niet constant zou op en af schakelen. Wink

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 23 april 2009 12:07 AM
  [ # 17 ]

En ik had dan weer begrepen dat als je de bak in twee zet, hij wel schakelt tussen één en twee?

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 april 2009 12:14 AM
  [ # 18 ]
XMTurboCT schreef:

En ik had dan weer begrepen dat als je de bak in twee zet, hij wel schakelt tussen één en twee?

Groet, Arjan

Ja de ‘versnelling’ waar je hem in zit geeft de te gebruiken trappen aan. In 1 gebruikt hij alleen de eerste trap, in de 2 de eerste 2, in 3 de eerste drie en in 4 alle vier.

Wil je dus voorkomen dat de automaat ongewild opschakelt naar zijn 4, dan zet je hem dus in zijn 3.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 23 april 2009 12:15 AM
  [ # 19 ]

Mooi, is me dat ook duidelijk!

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 april 2009 12:25 AM
  [ # 20 ]

Je kan die beperkingen dus ook voor andere dingen gebruiken dan in de bergen rijden. Een collega van me zet vaak in de stad de automaat in z’n 2, want hij vind het vervelend dat er anders rond de 50 km/h steeds heen en weer geschakeld wordt tussen de 2de en 3de trap. Zo houdt die hem dus in z’n 2de

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 23 april 2009 12:40 AM
  [ # 21 ]

Klopt, soms zit er op een 80 km weg iemand voor je die zo tussen 60 en 70 rijdt Twisted Evil Dan blijft de automaat maar op en neer schakelen tussen 3 en 4. In zo’n situatie zet ik ‘m in 3 om daar van af te zijn.

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 23 april 2009 01:15 AM
  [ # 22 ]

Dat 50/60 km schakelpunt is idd vrij irritant. Maar ja, ik heb niet voor niets een automaat…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 23 april 2009 12:24 PM
  [ # 23 ]
par eXeMple! schreef:

Klopt, soms zit er op een 80 km weg iemand voor je die zo tussen 60 en 70 rijdt Twisted Evil Dan blijft de automaat maar op en neer schakelen tussen 3 en 4. In zo’n situatie zet ik ‘m in 3 om daar van af te zijn.

Yep zeeer herkenbaar… doe ik ook.

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 23 april 2009 01:02 PM
  [ # 24 ]
eXaMple schreef:
par eXeMple! schreef:

Klopt, soms zit er op een 80 km weg iemand voor je die zo tussen 60 en 70 rijdt Twisted Evil Dan blijft de automaat maar op en neer schakelen tussen 3 en 4. In zo’n situatie zet ik ‘m in 3 om daar van af te zijn.

Yep zeeer herkenbaar… doe ik ook.

Hmm, geen last van. Maar ik gebruik ook de cruise control, misschien scheelt dat wat.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook