Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mij,is altijd verteld geweest dat de standen 1,2 en 3 (in geval van de XM) dienen om in de bergen en bij steile dalingen.
Het blokeren van deze standen, zorgt er juist voor opdat de bak niet constant zou op en af schakelen.
En ik had dan weer begrepen dat als je de bak in twee zet, hij wel schakelt tussen één en twee?
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
XMTurboCT schreef:En ik had dan weer begrepen dat als je de bak in twee zet, hij wel schakelt tussen één en twee?
Groet, Arjan
Ja de ‘versnelling’ waar je hem in zit geeft de te gebruiken trappen aan. In 1 gebruikt hij alleen de eerste trap, in de 2 de eerste 2, in 3 de eerste drie en in 4 alle vier.
Wil je dus voorkomen dat de automaat ongewild opschakelt naar zijn 4, dan zet je hem dus in zijn 3.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Mooi, is me dat ook duidelijk!
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Je kan die beperkingen dus ook voor andere dingen gebruiken dan in de bergen rijden. Een collega van me zet vaak in de stad de automaat in z’n 2, want hij vind het vervelend dat er anders rond de 50 km/h steeds heen en weer geschakeld wordt tussen de 2de en 3de trap. Zo houdt die hem dus in z’n 2de
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Klopt, soms zit er op een 80 km weg iemand voor je die zo tussen 60 en 70 rijdt Dan blijft de automaat maar op en neer schakelen tussen 3 en 4. In zo’n situatie zet ik ‘m in 3 om daar van af te zijn.
Dat 50/60 km schakelpunt is idd vrij irritant. Maar ja, ik heb niet voor niets een automaat…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
par eXeMple! schreef:Klopt, soms zit er op een 80 km weg iemand voor je die zo tussen 60 en 70 rijdt Dan blijft de automaat maar op en neer schakelen tussen 3 en 4. In zo’n situatie zet ik ‘m in 3 om daar van af te zijn.
Yep zeeer herkenbaar… doe ik ook.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
eXaMple schreef:par eXeMple! schreef:Klopt, soms zit er op een 80 km weg iemand voor je die zo tussen 60 en 70 rijdt Dan blijft de automaat maar op en neer schakelen tussen 3 en 4. In zo’n situatie zet ik ‘m in 3 om daar van af te zijn.
Yep zeeer herkenbaar… doe ik ook.
Hmm, geen last van. Maar ik gebruik ook de cruise control, misschien scheelt dat wat.