snaar hd pomp slipt soms
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 21 april 2009 12:10 AM

De snaar aan de voorkant van de hd pomp slipt af en toe, vooral bij het aan slaan van de pomp. Ik vermoed deze deze snaar gewoon oud is.
Het lijkt me makkelijk om het ding te vervangen. Is het een speciale snaar specifiek voor id/ds? Iemand dit al eens vervangen heeft?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
de zwevende hemel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 21-12-2006

Gepost: 21 april 2009 03:23 AM
  [ # 1 ]

Sommige grasmaaiers hebben stomtoevallig precies dezelfde snaar boven de messen draaien, vraag me niet hoe ik dit weet. Het is geen grapje.
Veruit het makkelijkst is gewoon één (doe het goed: twee) nieuwe bestellen. Tientje bij Chyparse.

Succes,
Jan.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 21 april 2009 12:26 PM
  [ # 2 ]

Je kunt als eerste proberen om de snaar strakker te spannen. Als je een CX pomp hebt, heb je 1 snaar en dan moet hij zeker strak staan.

Hiervoor eerst even de wartel van de leiding een paar slagen lossen en dan de moeren onder en boven de pomp losmaken, etc.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 april 2009 12:42 PM
  [ # 3 ]

Als er maar 1 slipt heb je twee kansen. of die snaar is vet en de andere niet, Of de snaren zijn niet even lang. Je moet snaren hebben van de zelfde rol. Met gelijke serienummers dus. Anders staan ze nooit allebei even strak.
Dus naar Chyparse en 2 snaren halen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 22 april 2009 02:57 PM
  [ # 4 ]

volgens mij is het een cx-pomp, waarom worden deze vaker in een ID/DS gestop? Is deze sterker soms?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 april 2009 02:59 PM
  [ # 5 ]

ja. met meer opbrengst

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 22 april 2009 04:16 PM
  [ # 6 ]

Minder fraai, maar 1 goed passende netjes gespannen snaar is voldoende. Nummer 2 is als “veiligheid” gemonteerd….....
Die kun je dus weglaten, zonder problemen.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 april 2009 04:28 PM
  [ # 7 ]
GW-tje schreef:

Minder fraai, maar 1 goed passende netjes gespannen snaar is voldoende. Nummer 2 is als “veiligheid” gemonteerd….....
Die kun je dus weglaten, zonder problemen.

NEE. De twee snaren verdelen de kracht. Je hoeft ze dan niet zo strak te zetten waardoor het lager minder belast wordt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 22 april 2009 10:05 PM
  [ # 8 ]
bogaard77 schreef:
GW-tje schreef:

Minder fraai, maar 1 goed passende netjes gespannen snaar is voldoende. Nummer 2 is als “veiligheid” gemonteerd….....
Die kun je dus weglaten, zonder problemen.

NEE. De twee snaren verdelen de kracht. Je hoeft ze dan niet zo strak te zetten waardoor het lager minder belast wordt.

Dat klinkt in eerst instantie logisch, maar… leveren twee snaren op halve spanning niet (bij benadering) net zoveel kracht op het lager als een enkele op volle spanning? Afhankelijk van de plek van de snaar t.o.v het lager, zou het zelfs kunnen dat de enkele snaar een gunstiger belasting oplevert.

Desalniettetochondanks zou ik die tweede snaar ook niet weglaten. Die “veiligheid” komt mij best van pas, ik heb een hekel aan gestrand raken wegens een slippende of gebroken snaar.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 23 april 2009 01:40 AM
  [ # 9 ]

Lagerbelasting is evidend. 1 Snaar is voldoende. Betrouwbaarheid van de modernere HP Cit’s hangt vaak ook aan 1 snaartje…........
Ieder voor zich, maar 2 snaren van exact dezelfde lengte is een utopie, ook al komen ze uit dezelfde batch.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 april 2009 11:40 AM
  [ # 10 ]

De TS heeft een CX-pomp, met dus 1 snaar. Die moet lekker strak staan en dat lost zijn probleem waarschijnlijk op.

Als je een originele DS-pomp hebt met twee snaren zou ik die lekker laten zitten.  Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 april 2009 01:10 PM
  [ # 11 ]
fluidphreak schreef:

De TS heeft een CX-pomp, met dus 1 snaar.

Nee Wim vdLaan bouwde ze ook met twee snaren. en met drie.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook