2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Ax drama
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 april 2009 02:47 AM
  [ # 16 ]

Ik zou voor de zekerheid de thermostaat en de temperatuursensor vervangen en het koelwater volledig verversen en het systeem goed ontluchten. Dan nog eens kijken wat er gebeurt.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 april 2009 04:25 AM
  [ # 17 ]
Midfriesland schreef:

Ik zou voor de zekerheid de thermostaat en de temperatuursensor vervangen en het koelwater volledig verversen en het systeem goed ontluchten. Dan nog eens kijken wat er gebeurt.

Precies. Het is al meermaals gebleken dat de TU-blokjes heel makkelijk lucht inslikken. Dan lijkt het net alsof je een lekke koppakking hebt, zeker als er toch al iets olie in de kv zit. Tja, dat ís ook wel lek, maar het hoeft zeker niet fataal te zijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 22 april 2009 12:08 PM
  [ # 18 ]

Ik zou eerst terug gaan naar de autoverkoper voordat je zelf gaat lopen dokteren.
Gun die man z’n kans om het met jou in orde te maken en zie daarna verder.

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 22 april 2009 12:20 PM
  [ # 19 ]

Voor de goede orde, het is een auto van een vriend. Omdat hij een ax op mijn advies had gekocht voel ik me een beetje medeverantwoordelijk.

De verkoper reageerde zoals verwacht. Een auto uit deze prijsklasse kan rijden of instorten. Hij vertelde ook dat er net een nieuwe drukgroep in zat. Dus al met al de moeite waard om nog wat geld in te steken.

Wat betreft het overlopen van de kvs, in ga toch nog een poging wagen om goed te ontluchten. De eigenaar van de auto had de kvs er zo in gekieperd.

De olie in de kvs is natuurlijk een teken aan de wand.

Wie weet, ik hou jullie op de hoogte. Bedankt alvast voor het meedenken.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 april 2009 12:56 AM
  [ # 20 ]

Wie weet…., ik heb het ook geprobeerd maar olie in het water is einde oefening, de koppakking moet verandert worden.

Deze ken je al? http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164180&postdays=0&postorder=asc&start=0

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 23 april 2009 11:38 AM
  [ # 21 ]
Eric schreef:

Voor de goede orde, het is een auto van een vriend. Omdat hij een ax op mijn advies had gekocht voel ik me een beetje medeverantwoordelijk.

Enerzijds logisch, maar als ik het verhaal goed begrijp was hij wel zo stom om een auto te kopen zonder jou er persoonlijk bij te halen opdat je hem voor een miskoop kon behoeden

Eric schreef:

De verkoper reageerde zoals verwacht. Een auto uit deze prijsklasse kan rijden of instorten. Hij vertelde ook dat er net een nieuwe drukgroep in zat. Dus al met al de moeite waard om nog wat geld in te steken.

Tja….

Eric schreef:

Wat betreft het overlopen van de kvs, in ga toch nog een poging wagen om goed te ontluchten. De eigenaar van de auto had de kvs er zo in gekieperd.

Probleempje wat ik ken van de 1.4 TU is dat er wel eens lucht onder de temp sensor blijft hangen. Das idd bij het thermostaathuisje.
Ander zeer bekend grapje is de kachel vergeten open te draaien tijdens ontluchten en tja als men eenmaal de kachel opendraait onderweg is het feest.

Eric schreef:

De olie in de kvs is natuurlijk een teken aan de wand.
Wie weet, ik hou jullie op de hoogte. Bedankt alvast voor het meedenken.

We wachten met zijn allen gespannen af…
Helaas komt die niet in aanmerking voor de slooppremie Wink

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 23 april 2009 12:37 PM
  [ # 22 ]
paso schreef:

Wie weet…., ik heb het ook geprobeerd maar olie in het water is einde oefening, de koppakking moet verandert worden.

Deze ken je al? http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164180&postdays=0&postorder=asc&start=0

die ken ik idd al. Ik heb al via mail contact met de koppensneller.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Rooney
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 23 april 2009 01:41 PM
  [ # 23 ]

Altijd gelijk koppakking! koppakking!! is dat het enige wat er geroepen kan worden?

Vaak zie je sludge omdat er kleine stukjes gereden worden, en ja dat duurt wel paar lange ritten voordat dat eruit is. Zelf ook gehad!

Begin eens met goed ontluchten van de auto. Krik de auto aan de voorzijde op, zet de kachel op warm. Alle ontluchtingspunten open en dan KVS erbij. Eerst die van de kachelslangen de gene links achter (als je voor de auto staat) dan bij het thermostaathuis en dan die van de radiateur. Start dan de auto warm laten draaien (normaal tot de fan aan slaat) tot graadje of 90 en herhaal het ontluchtings proces dan is ie echt wel goed lucht vrij.

Wat ook wel vaak gebeurt is dat de dop van de radiateur op een of andere manier gaar is. Dan gaat ie er KVS uitgooien bij die dop vervang de dop en het is ineens over.

Koppakking kan altijd nog, en inderdaad schakel de koppensneller dan maar in Wink Leer je nog wat van ook als je wil Smile

AX Soupapes 16 cool smirk 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 23 april 2009 01:44 PM
  [ # 24 ]

Nou, het is geen slutsj of hoe dat ook mag heten. Het is gewoon ordinaire zwarte olie wat er zit onder de dop.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 23 april 2009 02:15 PM
  [ # 25 ]

Sludge is een mayonaise-achtige substantie die ontstaat wanneer er vocht in olie zit. Daardoor zie je dit vaak bij korte ritjes als gevolg van vocht dat geen tijd krijgt om te verdampen of bij een lekke koppakking doordat er kvs in de olie lekt.

Als je geen sludge hebt dan is dat misschien juist wel een goed teken. Er lekt dan geen of weinig water naar binnen door de pakking. Des te meer reden om eerst eens de kvs en, als de olie ordinair zwart is, ook de olie te vervangen en daarna het koelsysteem goed te ontluchten.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 23 april 2009 02:25 PM
  [ # 26 ]

Dan kan het toch nooit sludge in je kvs zitten…
Sludge ontstaat door niet voldoende functioneren van je carterventilatie. Carterventilatie is nodig om vocht en benzinedampen af te voeren zodat de olie niet vervuild. Dit werkt alleen goed als het blok lekker warm wordt. Bij veel korte ritjes zal de vervuiling wel plaatsvinden. (sludge)

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 23 april 2009 02:28 PM
  [ # 27 ]

Correct. Sludge zit daarom ook altijd in de slangen van de carterontluchting en onder de vuldop van de olie.

Sludge zit niet in de kvs. Daar gaat olie op drijven als de kop lek is. Maar ook als de kvs al eeuwen oud is… er lekt altijd wel iets.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 25 april 2009 02:00 AM
  [ # 28 ]

Auto staat bij knopper.
De kvs bleef er uiteindelijk wel inzitten, maar de auto rookte als een ketter.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 27 april 2009 02:20 AM
  [ # 29 ]

zo een ruitensproeiertankje valt er wel vaker uit ivm roest….

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 03 mei 2009 12:14 PM
  [ # 30 ]

rep kost 800 euries.
Zonder af te wachten wat de klant van de prijs vindt hebben ze de reparatie ook maar vast uitgevoerd. Rare manier van werken.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook