2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
perikelen ID break 1969
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 13 januari 2009 07:12 PM
  [ # 16 ]

het is een DY2 blok, met de verdelen voorop, dus dat moet nog wel lukken lijkt me.

maargoed ik zal jullie adviezen zeker ter harte nemen !

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 17 januari 2009 07:30 PM
  [ # 17 ]

al het water uit het koelsysteem en cilinderblok laten aflopen vandaag.
Daarna gespoeld. Maar helaas had ik geen stromend water.
De nieuwe koelvloeistof ziet nu dus weer net zo bruin als het water deed.

blok loopt wel prima en de wagen komt goed omhoog.
bij allerlei aansluitingen lekken nu wel de rubbertjes kwam ik achter.

verder heb ik de remblokken voor vervangen. De zuigers zaten nog verrassend los, de slijtage van de originele remblokken in aanmerking genomen.

Ik heb ook nog 1 aanslagrubber linksvoor van de vering vervangen. Die ander kwam ik niet bij en moet in het vervolg maar eens.

verdere vraag: hoe ontlucht je die DS? slang lostrekken van het kachelelement?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43331
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 januari 2009 07:33 PM
  [ # 18 ]

een ds hoef je niet te ontluchten. gewoon dop van de radiateur en met draaiende motor en de kachel op warm bijvullen. klaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 17 januari 2009 07:43 PM
  [ # 19 ]

dat is mooi!

scheelt weer. misschien morgen dan nog wat aandacht besteden aan de leidingrubbertjes als het weer het toelaat…...

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 januari 2009 08:35 PM
  [ # 20 ]
waterman771 schreef:

de kachel op warm.

Detail, maar belangrijk! Ik heb al eens in een novembermaand een flinke val van het KVS-peil gezien puur omdat iemand des zomers met de kachel op koud het koelsysteem had gevuld…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 18 januari 2009 02:25 PM
  [ # 21 ]

zeker waar.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 18 maart 2009 01:52 AM
  [ # 22 ]

Stand van zaken nu:

koelwatersysteem is nog steeds goed. motorblok loopt en bak schakelt goed.

In het brandstofcircuit wordt lucht met de benzine aangezogen….

alle bollen staan plat, ze zijn deelbaar dus er kunnen nieuwe membranen in….
CX bol voor het remsysteem ligt ook al klaar.
op bijna alle leidingrubbertjes wordt vloeistof verloren….

De draadboom moet vervangen worden.

Enkele van de geplande wijzingingen is : veercilinders van een CX break achter. Dit scheelt elke 2 jaar lekzakken vervangen want bij de veercilinders van de CX is het een stofhoes. En die blijft veel langer heel.
Vandaag opgehaald bij Van der Laan in Abbenes.

Voor de voorkant staan ze ook in de bestelling.

Ook een modificatie is montage van een 23 inj. startmotor. Die schijnen het langer vol te houden (ook bij langer doorstarten) Tja er moest toch een ander op want de elektromagneet van de bendix deed t niet meer…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 20 maart 2009 04:16 PM
  [ # 23 ]

vandaag even wezen stoeien met LHM lekje op de drukretour van de voorste hoogteregelaar.  Blijkt er een stukje rubber in de gecombineerde leiding te zitten die de drukretour laat aflopen in een rubber retourslag, alles gehuisd in het linker voorscherm. Dat wordt een andere leiding scoren. Hij perst door de obstructie gewoon de LHM via de aansluiting op de hoogteregelaar eruit. Ik krijg de obstructie ook niet verwijderd.
Het is niet even een ander leidingkje maken omdat wat delen hardgesoldeerd zijn….... En daar moet je natuurlijk wel de apparatuur voor hebben….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 21 april 2009 08:05 PM
  [ # 24 ]

Gisteren de drukretour verzamel leiding van de hoogteregelaars vervangen door een goede gebruikte (nieuw vinden zal vast een ramp zijn). Resultaat: geen lekkage meer aldaar.

De CX remaccu modificatie is nu ook doorgevoerd.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 23 april 2009 01:43 PM
  [ # 25 ]
Evan schreef:

Ook een modificatie is montage van een 23 inj. startmotor. Die schijnen het langer vol te houden (ook bij langer doorstarten) Tja er moest toch een ander op want de elektromagneet van de bendix deed t niet meer…..

23 inj startmotor Confused:

Je bedoelt zeker de kleinere maar sterkere Valeo startmotor?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 23 april 2009 02:43 PM
  [ # 26 ]

Tja als er staat geschreven “23 inj startmotor”  dan zal die er nu ook wel inzitten zeker?

Dus gEEn valeo unit….... Ik ben niet zo’n fanaat van sneldraaiende starters. En met deze “traagdraaiende” loopt ie ook met een paar slagen….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook