1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Kabeltje spontaan geknapt
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 12-04-2005

Gepost: 12 juli 2005 12:38 AM

Bij het wassen van mijn Xantia zag ik gisteren in eens dat er rechtsvoor (achter de velg) een kabeltje gebroken was. Precies op het punt waar de steun voor het kabeltje zit zeg maar. Weet iemand waar deze van is en of het kwaad kan? Waarschijnlijk rijd ik hier al maanden mee. Ik denk zelf dat dit voor de remmen is (controle voor slijtage).

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 12 juli 2005 01:47 AM
  [ # 1 ]

slijtage indicatie draad, gaat altijd kapot, nu gaat het lampje dus niet vanzelf branden als de remblokken op zijn. Dus goed luisteren of regelmatig onderhoud (laten) plegen

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 12-04-2005

Gepost: 12 juli 2005 02:03 AM
  [ # 2 ]
oldenhage schreef:

slijtage indicatie draad, gaat altijd kapot, nu gaat het lampje dus niet vanzelf branden als de remblokken op zijn. Dus goed luisteren of regelmatig onderhoud (laten) plegen

Gaat altijd kapot?  Minpuntje voor Citroen dus.
Maar ik zal het in de gaten houden, bedankt!

Bij de volgende beurt krijgt hij een nieuwe kabel, wat vast wel weer niet goedkoop zal zijn. Kroonsteentje zal ik maar niet doen he   :klunck

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 12 juli 2005 02:19 AM
  [ # 3 ]

draadje draaid gewoon continu mee met de wielen die getuurd zijn, mag dan toch wel een x kapot gaan?

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 juli 2005 02:36 AM
  [ # 4 ]

knapten bij mij ook!

 

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 12 juli 2005 03:26 AM
  [ # 5 ]

Bij de meeste bij mij bekende BXen zit het er al niet eens meer op… Maar ‘t is niet echt een citroen kwaaltje hoor! Megane’s hebben er ook last van Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 juli 2005 04:51 AM
  [ # 6 ]

Ook bij mij is het draadje aan beide kanten doorgeschuurd.
Zaterdag heb ik de onderste looprol vervangen (€120 Crying or Very sad  ) en toen heb ik eens goed gekeken hoe dit zit.
Het is me opgevallen dat de remblokken zelf geen draadje voor de slijtage indicator hebben Confused  Confused:

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 12 juli 2005 05:07 AM
  [ # 7 ]

Ik monteer die draadjes niet eens!!!

Die zitten namelijk in je remblokje gegoten, en zodra je blokje slijt, komt dat draadje steeds dichter bij je remschijf, tot hij contact maakt. Dan gaat dus dat lampje branden. Maar die draadjes zitten in het midden van het blokje, dus het lampje gaat al branden als je blokjes pas half op zijn!!!
Gewoon regelmatig controleren / onderhoudt plegen…Is nog steeds het allerbeste!

Test

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 juli 2005 10:39 AM
  [ # 8 ]

Die zitten NIET in je blokken gegoten…ja bij een FIAT…bij ons steek je ze er los bij…

 

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 12 juli 2005 11:32 AM
  [ # 9 ]
Thijsvandebles schreef:

Gewoon regelmatig controleren / onderhoudt plegen…Is nog steeds het allerbeste!

ben ik het nou eens roerend mee eens….......

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 12 juli 2005 01:25 PM
  [ # 10 ]
Ralph schreef:

Bij de volgende beurt krijgt hij een nieuwe kabel, wat vast wel weer niet goedkoop zal zijn. Kroonsteentje zal ik maar niet doen he   :klunck

Kabeltje is niet duur. Zit ‘gratis’ bij nieuwe remblokken Smile

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 juli 2005 01:32 PM
  [ # 11 ]

Joh,  laat dat kabeltje….
gewoon je blokken in de gaten houden….
achter zit helemaal niks!!! die moet je ook in de gaten houden…

Citroen gebruikt tenminste nog 4 kabeltjes…
bij mijn fiat zat er maar één! EN DIE WAS NOG STUK OOK Evil or Very Mad .

 

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 juli 2005 02:59 PM
  [ # 12 ]
oldenhage schreef:
Thijsvandebles schreef:

Gewoon regelmatig controleren / onderhoudt plegen…Is nog steeds het allerbeste!

ben ik het nou eens roerend mee eens….......

De meeste automobilisten controleren niet eens het oliepeil, koelvloeistof, bandenspanning, etc, dat hoort de garage te doen zeggen ze.
En dan maar klagen als er iets aan de hand en wijzen naar de garage, dat soort mensen zouden een verbod moeten krijgen om een auto te kopen.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 12 juli 2005 03:03 PM
  [ # 13 ]
ZX1.4i schreef:

ben ik het nou eens roerend mee eens….......
De meeste automobilisten controleren niet eens het oliepeil, koelvloeistof, bandenspanning, etc, dat hoort de garage te doen zeggen ze.

Ehhhh, moet heel eerlijk bekennen dat ik dat zelf ook eigenlijk nooit doe hooguit een keer oliepeilen, om de 15.000 km naar de garage moet maar genoeg zijn.

Surprisedops:  Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 12-04-2005

Gepost: 12 juli 2005 10:19 PM
  [ # 14 ]
zandvoorta schreef:
ZX1.4i schreef:

ben ik het nou eens roerend mee eens….......
De meeste automobilisten controleren niet eens het oliepeil, koelvloeistof, bandenspanning, etc, dat hoort de garage te doen zeggen ze.

Ehhhh, moet heel eerlijk bekennen dat ik dat zelf ook eigenlijk nooit doe hooguit een keer oliepeilen, om de 15.000 km naar de garage moet maar genoeg zijn.

Surprisedops:  Wink

Ik geloof dat ik je dan de handen kan schudden Zandvoorta.
eens in de zoveel tijd ff olie en koelvloeistof checken en dan heb je het bij mij wel gehad. Maar ik moet ook wel zeggen dat sinds ik zo belachelijk veel kilometers maak ik eigenlijk niet eens meer hoeft te kijken.

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 13 juli 2005 03:22 AM
  [ # 15 ]

Olie en koelvloeistof is wel het belangrijkste, bandenspanning controleren is geen overbodige luxe, het scheelt je brandstof en een klapband met het warme weer.

Heel veel domme mensen blijven ook doorrijden als er een waarschuwingslampje gaat branden, olie lampje?? temp.lampje?? en voor je het weet heb je een kapotte motor. Kijk maar naar het vorige 1.9D blok in mijn Xantia, 1.9D PSA blok is oerdegelijk en betrouwbaar, maar als je zonder koelvloeistof blijft rijden knalt de koppakking en krijg je een dikke groef in de cylinder. En dan maar klagen dat Citroen onbetrouwbaar is, maar bij wie ligt het probleem nu eigenlijk in dit geval?

Het instructieboekje lezen zou geen overbodige luxe zijn voor een hoop mensen.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook