In het werkplaatshandboek staat een afstand gegeven van 92 mm plus 2 min 0 mm. In belaste toestand van de motorsteun. Weet iemand wat dit betekent voor een ” onbelaste” steun? Hoeveel mm extra?
bvd
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
In magazijn van de DS-club hebben ze me geadviseerd om 95 mm onbelast aan te houden, dan zakt die vanzelf tot 91 mm belast.
92 plus 2 min 0 onbelast = tussen 92 en 94 mm. Hoe kom jij aan 91 mm?
Ik heb mij vergist, het is 91 mm plus 2 min 0. Vlietmansje bedankt.
john
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Dan heb ik niks gezegd.
We hebben de motorsteunen vervangen, maar nu trilt de motor en zo voort veel meer dan daarvoor. Het is eerder een achteruitgang dan vooruitgang heeft iemand een idee? Betreft het een verkeerde afstelling, of moet de steunen zich eerst zetten?
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heb je zelf de rubbers in de steunen vervangen? Zo ja, waar komen de rubbers vandaan?
Heb je “gereviseerde” steunen gekocht? Zo ja, waar? Zijn per steun beide rubbers vervangen?
Citroen!
Ik heb bij citroworld twee “nieuwe” motorsteunen gekocht. Beide steunen zijn vervangen.
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mijn vraag blijft: Zijn per steun BEIDE rubbers vervangen? (Als je het antwoord hierop niet zeker weet: Eerst navragen bij verkoper aub)
Citroen!
Ik begrijp wat je bedoelt, beide steunen zijn voor nieuwe vervangen. Steunen zien er precies hetzelfde uit als de originele oude steunen. Ik heb geen rubbers oid overgehouden of zo. Ik ga er dus van uit dat beide rubbers vervangen zijn. Heb je verder nog een idee hoe het probleem met het trillen kan zijn ontstaan? Motor is met de nieuwe steunen wel ongeveer 1 cm “omhoog” gekomen. Heeft het morgelijk iets te maken met de afstelling in horizontale of verticale zin, of in lengterichting van de auto. “Loopt” er iets aan de versnellingsbakkant (voorkant, traverse) aan. We hebben de steunen vervangen door de steunen die aan het motorblok vastzitten los te maken, we hebben niet de motor “over” de steunen gelicht.
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Of je de steunen aan het blok losmaakt of niet, is minder belangrijk. Wel belangrijk is zeker te weten of per steun BEIDE rubbers vervangen zijn (nogmaals: Bij twijfel navragen bij verkoper).
Daarnaast zou ik bekijken of de motor/bak ergens tegenaan kan trillen.
Citroen!
Volgens Citroworld zou het de eerste keer zijn in 1000 steunen die zij geleverd hebben dat het aan de steunen zou kunnen liggen, gezien mijn eerdere positieve ervaringen met Citroworld ga ik daar dan ook maar van uit. Gisteren het motorblok ook nog in dwarsrichting van de auto wat verplaatst omdat de uitlaat bevestiging ( de beugel aan het motorblok) een beetje aanliep. Maar het probleem is nog steeds aanwezig. Zou de trilling van de voorkant vandaan kunnen komen of is het rubber in de bevestiging daar slap genoeg om evt ” veranderingen” in de stand van het blok (1,5 cm omhoog gekomen tpv de steunen) op te vangen? Waar o waar komt de trilling ( volgens mij binnen vooral voelbaar in het dashboard en de “motortunnel” daaronder en lage bromtoon, dreungeluid, in de auto vandaan?
Kan het zijn dat de uitlaat ondanks het flexstuk nog ergens tegen aan komt.
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Kijk ook eens naar de ophangpunten van de dwarsdemper.
Vlietmansje bedankt voor de tip, zal ik doen alle suggesties zijn welkom.
john
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
langeveld schreef:We hebben de motorsteunen vervangen, maar nu trilt de motor veel meer dan daarvoor. Het is eerder een achteruitgang dan vooruitgang heeft iemand een idee? Betreft het een verkeerde afstelling, of moet de steunen zich eerst zetten?
John
Je geeft het zelf al aan….. en je hebt het erover dat de motor 1 cm getild is. zet de motor weer eens 1/2 of 1 cm lager: wat gebeurt ernu ???
wordt het minder ??? had ook zo’n brom/trilling nadat de motorsteunen vervangen heb daarna heb ik ze een 1/2 cm lager gezet en weg was het. Ik zou zeggen stoei eens met die motorsteun afstelling: wat baad niet dat schaad ook niet. En ook wat driverd schrijft: zijn beide rubbers per steun vervangen…. kan me niet aan de indruk ontrekken dat je het probleem toch in deze steunen moet zoeken.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.