Doormeten van drukdoos van D-Jetronic injectie
jan van tiggelen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 13-10-2005

Gepost: 18 april 2009 12:57 AM

Hallo,

Ik wil graag controleren of mijn DS21-drukdoos in orde is.

Op de site members.rennlist.com/pbanders/manifold_pressure_sensor.htm staat een hele uitgebreide methode om drukdozen te controleren. Maar hier zijn alleen gegevens van Porsche D-Jetronic drukdozen te vinden.

Ik heb de inductie (secundair) gemeten als functie van het vacuüm, en vind de volgende waardes:

0 inch Hg: 1,255 Henry
15 inch Hg: 0,768 Henry
25 inch Hg: 0,544 Henry

Wie weet wat correcte waardes zijn voor een DS21-drukdoos (typenr. xxx.011)?

Bedankt voor de hulp!
Gr. Jan

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 april 2009 01:02 AM
  [ # 1 ]

Heb je de controles uit het WPH al uitgevoerd? Volgens mij zou dat genoeg moeten zeggen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 18 april 2009 01:05 AM
  [ # 2 ]
Brian schreef:

Heb je de controles uit het WPH al uitgevoerd? Volgens mij zou dat genoeg moeten zeggen.

daar meet je alleen mee of je twee spoelen nog een juiste waarde hebben , meer niet .

Primair : 80-120 ohm

secundair : 300-400 ohm

Heb je problemen tijdens rijden of accelereren ??

Waarom denk je dat er wat mis is ??

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 april 2009 01:17 AM
  [ # 3 ]

Dat is waar, maar dat gecombineerd met aan de slang zuigen en horen of die plopt is al een goede indicatie of die doet wat die moet doen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
jan van tiggelen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 13-10-2005

Gepost: 18 april 2009 01:40 AM
  [ # 4 ]

Weerstanden enz. van de spoelen zijn in orde. Reden waarom ik het wil controleren is een te hoog CO-gehalte bij 3000 toeren: meer dan 10%. Bij stationair toerental is CO-gehalte wèl in orde, ca. 2,5%. Auto rijdt verder prima.
Gr. Jan

Profiel  
 
jan van tiggelen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 13-10-2005

Gepost: 19 april 2009 08:00 PM
  [ # 5 ]

Weet iemand of er nog drukdozen te krijgen zijn en wie die dan (nieuw of gereviseerd) levert?
Gr. Jan

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7319
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 april 2009 08:49 PM
  [ # 6 ]
jan van tiggelen schreef:

Weet iemand of er nog drukdozen te krijgen zijn en wie die dan (nieuw of gereviseerd) levert?
Gr. Jan

    Wink ffff kijken onder punt 2.1.    Prijs:  Shocked

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 20 april 2009 12:02 AM
  [ # 7 ]
citroen23 schreef:
jan van tiggelen schreef:

Weet iemand of er nog drukdozen te krijgen zijn en wie die dan (nieuw of gereviseerd) levert?
Gr. Jan

    Wink ffff kijken onder punt 2.1.    Prijs:  Shocked


Voor ik die achthonderd-en-nog-wat duitse euri neertelde zou ik zelf liever even een paar van die dingen uitproberen. Bij de beter gesorteerde DS-specialist liggen er vast wel een paar gebruikte op de plank. Bij de vriendelijke en service-gerichte mag je er vast wel even eentje vasthouden. Als je het netjes vraagt (en naar mijn huis wilt rijden) mag je de mijne zelfs wel even gebruiken.  Wink
Aansluiten is een paar minuten werk. Dan weet je meteen of het daar wel aan ligt of dat je injectie-computer de geest heeft gegeven. Kun je die evt. ook via omwisselen uitproberen dan wel elimineren…


  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10388
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 april 2009 03:01 AM
  [ # 8 ]
Brian schreef:

Dat is waar, maar dat gecombineerd met aan de slang zuigen en horen of die plopt is al een goede indicatie of die doet wat die moet doen.

Zuigen en ploppen is voor de vollastschakelaar!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10388
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 april 2009 03:03 AM
  [ # 9 ]

Ik heb nog een reserve liggen. Zal hem morgen doormeten als je interesse hebt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 20 april 2009 11:48 AM
  [ # 10 ]
jantje1948 schreef:
Brian schreef:

Dat is waar, maar dat gecombineerd met aan de slang zuigen en horen of die plopt is al een goede indicatie of die doet wat die moet doen.

Zuigen en ploppen is voor de vollastschakelaar!

Oeps,  Surprisedops:
Klopt

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 april 2009 12:42 PM
  [ # 11 ]
jan van tiggelen schreef:

Weerstanden enz. van de spoelen zijn in orde. Reden waarom ik het wil controleren is een te hoog CO-gehalte bij 3000 toeren: meer dan 10%. Bij stationair toerental is CO-gehalte wèl in orde, ca. 2,5%. Auto rijdt verder prima.
Gr. Jan

Stationiair is een ander circuit. Dus dat klopt wel.

Bij 3000 rpm ben je wel in het werkgebied bezig dus een beetje rijk is dan niet erg zou ik zo denken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 20 april 2009 09:39 PM
  [ # 12 ]

Hoe test je die CO bij 3000 toeren ? op de rollenbank of rijdend ?

Anders denk ik dat deze waarde geen echte betekenis heeft als je de motor niet belast Confused

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 april 2009 07:50 PM
  [ # 13 ]

Re: Doormeten van drukdoos van D-Jetronic injectie

jan van tiggelen schreef:

Hallo,


Ik heb de inductie (secundair) gemeten als functie van het vacuüm, en vind de volgende waardes:

0 inch Hg: 1,255 Henry
15 inch Hg: 0,768 Henry
25 inch Hg: 0,544 Henry

Hoe heb je dat gemeten?
Leg uit?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7319
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 24 april 2009 10:04 PM
  [ # 14 ]

Re: Doormeten van drukdoos van D-Jetronic injectie

bogaard77 schreef:
jan van tiggelen schreef:

Hallo,


Ik heb de inductie (secundair) gemeten als functie van het vacuüm, en vind de volgende waardes:

0 inch Hg: 1,255 Henry
15 inch Hg: 0,768 Henry
25 inch Hg: 0,544 Henry

Hoe heb je dat gemeten?
Leg uit?

Ben ik ook wel benieuwd naar….. Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook