40 van de 41
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 Volgende > 
   
Timo’s BX 16 TGi Progress
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 19 april 2009 12:02 AM
  [ # 586 ]

Apart, die is 2 maanden geleden vernieuwd aan die kant. Rolling Eyes

Maar die waren toen inderdaad afgescheurd:

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 19 april 2009 12:07 AM
  [ # 587 ]

misschien losgeschoten oid?
Is mij laatst ook nog gebeurd namelijk…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 19 april 2009 03:50 AM
  [ # 588 ]
Timo1990 schreef:

Zo, ook mijn BX is voorzien van de Knäckor modificatie! Cool En het werkt fantastisch, leuk! Very Happy

Wat precies?

Profiel  
 
raoel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008

- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Gepost: 19 april 2009 04:54 AM
  [ # 589 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

Wat precies?

 

regelbare interval op je wisser mbv juiste relais Smile

2CV 1985

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 24 april 2009 10:16 PM
  [ # 590 ]

Zo, even een update met paar vraagjes & opmerkingen:

- Nou, veerpootretourslangetjes zijn nog heel & zitten vast, maar het geluid is ook weg. Erg vreemd weer. Laughing

- Verder kwam ik er vandaag achter dat er een zekering van 25 Amp. in de motorruimte zit, die kapot is. Maar alles werkt gewoon in de auto?! Een dunne kabel loopt naar de minpool van de accu, en de andere loopt de cockpit in. Waar is die zekering van?

 

- Verder houdt de motor heel af en toe iets in tijdens het optrekken. Ik heb nieuwe bougie’s en bougiekabels besteld, kijken wat dat doet. Is ook al bijna 40.000 kilometer geleden dat dat vervangen is, dus mag ook wel een keer. Nu haalde ik net even de bougiedoppen los die over de bougie’s heen zitten, maar nu zag ik dat 1 bougiedop aan de binnenkant en op de bougie zelf vettig was van de olie. Ja, het blok zweet een beetje (Zie foto onderaan dit bericht), maar dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling….
Op de onderhoudspapieren zag ik dat er wel om de 2 jaar een “motorclean” is uitgevoerd, maar ik weet niet echt wat ik mij hierbij moet voorstellen.

- Hoe gaan de koplampen los? Gewoon trekken, draaien? Ik ben veels te bank dat ik het kapot trek. Surprisedops:

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 24 april 2009 10:21 PM
  [ # 591 ]

Die zekering hoort daar origineel niet.


En de koplampen moet je aan de “binnenkant” beetpakken en dan naar voren trekken. En dan naar binnen trekken. (richting de grille zegmaar)

Aan de “buitenkant” zitten ze namelijk “gehaakt”.  Wink

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 april 2009 10:36 PM
  [ # 592 ]
BasisBIX schreef:

En de koplampen moet je aan de “binnenkant” beetpakken en dan naar voren trekken. En dan naar binnen trekken. (richting de grille zegmaar)

Aan de “buitenkant” zitten ze namelijk “gehaakt”.  Wink

Waarbij je bijna standaard de bevestigingsplastiekjes (2 x woordwaarde), die witte dingetjes, sloopt. Wees dus voorzichtig ermee.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 april 2009 10:40 PM
  [ # 593 ]

Toen ik er de koplampen uit moest hebben heb ik ze van achteraf van de kogeltjes af gedrukt. Dat moet je niet te veel doen trouwens, krijg je speling van. Maar als het een eenmalige actie is… Het scheelt wel lampen stellen achteraf.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 24 april 2009 10:46 PM
  [ # 594 ]
Hilko16TZI schreef:
BasisBIX schreef:

En de koplampen moet je aan de “binnenkant” beetpakken en dan naar voren trekken. En dan naar binnen trekken. (richting de grille zegmaar)

Aan de “buitenkant” zitten ze namelijk “gehaakt”.  Wink

Waarbij je bijna standaard de bevestigingsplastiekjes (2 x woordwaarde), die witte dingetjes, sloopt. Wees dus voorzichtig ermee.

Pfff, ik trek ze er altijd “lomp” af, en dat heb ik al heel vaak gedaan, en er is nog nooit zo’n dingetje gesneuveld.  Wink

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 24 april 2009 10:50 PM
  [ # 595 ]

waarom wil je de lampen eruit?

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 27 april 2009 01:21 AM
  [ # 596 ]

Omdat de koplamp aan de passagierskant een barst van boven naar beneden heeft + gaatje onderin . Nouja, nu had. Want er zit een ander glas in. 

Het liep iets anders dan gedacht. Ik had een koplamp van BasisBIX gekocht in Heusden, maar ik denk dat dat een koplamp van een ouder type BX was of zo, want de stadslichtjes gingen er anders in als bij mijn koplampen, waardoor die er dus niet meer in paste. Bij mijn koplampen moet ik het stadslichtfittinkje een kwartslag draaien, en dan kan ik hem eruit halen. Daar moest je de fitting met stadslicht in de koplamp drukken, en was het in de koplamp een soort toetertje waar het stadslichtje in zat. Die heb ik bij mijn koplamp niet hoor. Laughing Moeilijk uit te leggen, maar voor de verduidelijking even een foto:


Nouja, fitting zat er wel bij, maar die paste weer niet op mijn stekker van het stadslicht. Daardoor heb ik ervoor gekozen om het glas uit de koplampen te halen, en te verwisselen. Wat eigenlijk veels te makkelijk ging. Die glazen zaten nog amper vast, en had ik met weinig inspanning in mijn handen. Confused  Verouderde kit. Nouja, mijn andere koplampglas ook even opnieuw vast gekit, dat zit weer mooi! Cool

Zie de barst aan de linkerkant:

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 27 april 2009 01:25 AM
  [ # 597 ]

Ja klopt, die bewuste koplamp komt uit m’n BX 14.  Een koplamp uit ‘87 dus.  Wink

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 04 mei 2009 10:43 PM
  [ # 598 ]

Zo, net de BX voorzien van nieuwe bougies en bougiekabels en luchtfilter. Wat een verschil zeg! Trekt weer als een tierelier, en geen inhouden meer als ik het gaspedaal voor 3/4 intrap. Heerlijk! Cool

 

Ook het dasboardklokje werkt nu weer zoals vanouds. Eindelijk nieuw lampje verkrijgbaar voor het klokje + dashboardlampjes gehaald.

Ook ben ik morgen van plan om de 4 nieuwe remnippels op de remklauwen van de BX te zetten. Smile

Ook heeft medeforummer Bart1989 zondagavond een mooie foto geschoten van de BX:

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 04 mei 2009 10:47 PM
  [ # 599 ]

En en en, je raamknop doet het ook nog?

 

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 04 mei 2009 10:48 PM
  [ # 600 ]
Timo1990 schreef:


Daardoor heb ik ervoor gekozen om het glas uit de koplampen te halen, en te verwisselen. Wat eigenlijk veels te makkelijk ging.


Kan wel kloppen die zitten na verloop van tijd om onduidelijke redenen niet echt meer goed vast, die van mijn 14E viel er zelfs tijdens de APK uit toen de keuringsmeneer er zachtjes aan trok Surprisedops:

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
 
40 van de 41
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook